Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ II | FZT1226660 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapide kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları, ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemleri ile fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini gösterir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Yüzeyel sıcaklık ajanları,2. Yüzeyel sıcaklık ajanlarının fiziksel ve fizyolojik etkileri,3. Endikasyon ve kontraendikasyonlar,4. doğru kullanım teknikleri ve tehlikeler,5. Laser,Fluidoterapi,6. Infraruj,Ultraviole,7. Vaka çalışması,8. Hastalıklara uygun modalite seçimi,9. Infraruj ve Ultraviyole uygulamaları,10. Laser ve fluidoterapi uygulamaları,11. Radyasyon enerjisi,12. Aydınlatma kanunları,13. Işığın fiziksel etkileri, uygulama yöntemleri,14. Nöromusküler ve konnektif doku etkilerini inceleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yüzeyel sıcaklık ajanlarının etkilerini, endikasyon ve kontrendikasyonlarını anlatır. | 16, 9 | A |
2. Sıcaklık modalitelerinin nöromusküler ve konnektif doku etkilerini saptar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Yüzeyel sıcaklık ajanları | Mebis notları |
2 | 2. Yüzeyel sıcaklık ajanlarının fiziksel ve fizyolojik etkileri | Mebis notları |
3 | 3. Endikasyon ve kontraendikasyonlar | Mebis notları |
4 | 4. doğru kullanım teknikleri ve tehlikeler | Mebis notları |
5 | 5. Laser,Fluidoterapi | Mebis notları |
6 | 6. Infraruj,Ultraviole | Mebis notları |
7 | 7. Vaka çalışması | Mebis notları |
8 | 8. Hastalıklara uygun modalite seçimi | Mebis notları |
9 | 9. Infraruj ve Ultraviyole uygulamaları | Mebis notları |
10 | 10. Laser ve fluidoterapi uygulamaları | Mebis notları |
11 | 11. Radyasyon enerjisi | Mebis notları |
12 | 12. Aydınlatma kanunları | Mebis notları |
13 | 13. Işığın fiziksel etkileri, uygulama yöntemleri | Mebis notları |
14 | 14. Nöromusküler ve konnektif doku etkilerini inceleme | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
Kayıhan H,Tunalı Dolunay N. Fizyoterapide Isı Işık,Su HÜ. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayını, 1992. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | X | | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ II | FZT1226660 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapide kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları, ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemleri ile fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini gösterir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Yüzeyel sıcaklık ajanları,2. Yüzeyel sıcaklık ajanlarının fiziksel ve fizyolojik etkileri,3. Endikasyon ve kontraendikasyonlar,4. doğru kullanım teknikleri ve tehlikeler,5. Laser,Fluidoterapi,6. Infraruj,Ultraviole,7. Vaka çalışması,8. Hastalıklara uygun modalite seçimi,9. Infraruj ve Ultraviyole uygulamaları,10. Laser ve fluidoterapi uygulamaları,11. Radyasyon enerjisi,12. Aydınlatma kanunları,13. Işığın fiziksel etkileri, uygulama yöntemleri,14. Nöromusküler ve konnektif doku etkilerini inceleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yüzeyel sıcaklık ajanlarının etkilerini, endikasyon ve kontrendikasyonlarını anlatır. | 16, 9 | A |
2. Sıcaklık modalitelerinin nöromusküler ve konnektif doku etkilerini saptar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Yüzeyel sıcaklık ajanları | Mebis notları |
2 | 2. Yüzeyel sıcaklık ajanlarının fiziksel ve fizyolojik etkileri | Mebis notları |
3 | 3. Endikasyon ve kontraendikasyonlar | Mebis notları |
4 | 4. doğru kullanım teknikleri ve tehlikeler | Mebis notları |
5 | 5. Laser,Fluidoterapi | Mebis notları |
6 | 6. Infraruj,Ultraviole | Mebis notları |
7 | 7. Vaka çalışması | Mebis notları |
8 | 8. Hastalıklara uygun modalite seçimi | Mebis notları |
9 | 9. Infraruj ve Ultraviyole uygulamaları | Mebis notları |
10 | 10. Laser ve fluidoterapi uygulamaları | Mebis notları |
11 | 11. Radyasyon enerjisi | Mebis notları |
12 | 12. Aydınlatma kanunları | Mebis notları |
13 | 13. Işığın fiziksel etkileri, uygulama yöntemleri | Mebis notları |
14 | 14. Nöromusküler ve konnektif doku etkilerini inceleme | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
Kayıhan H,Tunalı Dolunay N. Fizyoterapide Isı Işık,Su HÜ. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayını, 1992. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | X | | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:50Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51