Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BEDEN EĞİTİMİ VE KONDÜSYON I | EMA2112201 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersin Yardımcıları | Melek Uçar Tütün |
Dersin Amacı | Sporun insan yaşamındaki önemini kavratmak ve sporu hayatlarının bir parçası olarak benimsetmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefler,Antremanın fizyolojik temelleri ve temel kavramları,Kas kuvveti ve dayanıklılığı,Esneklik, çeviklik ve hız
,Enerji sistemler,Egzersiz ve aerobik sistem,Kas kuvveti, dayanıklılığı ve esnekliğinin geliştirilmesi
,Çocuk ve spor,Çocuk ve spor,Kadın ve spor,Yaşlanma ve spor,Sporda teknik taktik öğretim ilkeleri,Sporda şiddet
,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Antrenmanın fizyolojik yapımıza etkilerini tanımlar | 16, 9 | A |
Antrenman çeşitlerini listeler. | 16, 9 | A |
Sporun hayatımızdaki önemi ve yerini yorumlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefler | Ders sunularına çalışmak |
2 | Antremanın fizyolojik temelleri ve temel kavramları | Ders sunularına çalışmak |
3 | Kas kuvveti ve dayanıklılığı | Ders sunularına çalışmak |
4 | Esneklik, çeviklik ve hız
| Ders sunularına çalışmak |
5 | Enerji sistemler | Ders sunularına çalışmak |
6 | Egzersiz ve aerobik sistem | Ders sunularına çalışmak |
7 | Kas kuvveti, dayanıklılığı ve esnekliğinin geliştirilmesi
| Ders sunularına çalışmak |
8 | Çocuk ve spor | Ders sunularına çalışmak |
9 | Çocuk ve spor | Ders sunularına çalışmak |
10 | Kadın ve spor | Ders sunularına çalışmak |
11 | Yaşlanma ve spor | Ders sunularına çalışmak |
12 | Sporda teknik taktik öğretim ilkeleri | Ders sunularına çalışmak |
13 | Sporda şiddet
| Ders sunularına çalışmak |
14 | Genel değerlendirme | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir. Paramedic textbook. Mick J. Sanders |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BEDEN EĞİTİMİ VE KONDÜSYON I | EMA2112201 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersin Yardımcıları | Melek Uçar Tütün |
Dersin Amacı | Sporun insan yaşamındaki önemini kavratmak ve sporu hayatlarının bir parçası olarak benimsetmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefler,Antremanın fizyolojik temelleri ve temel kavramları,Kas kuvveti ve dayanıklılığı,Esneklik, çeviklik ve hız
,Enerji sistemler,Egzersiz ve aerobik sistem,Kas kuvveti, dayanıklılığı ve esnekliğinin geliştirilmesi
,Çocuk ve spor,Çocuk ve spor,Kadın ve spor,Yaşlanma ve spor,Sporda teknik taktik öğretim ilkeleri,Sporda şiddet
,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Antrenmanın fizyolojik yapımıza etkilerini tanımlar | 16, 9 | A |
Antrenman çeşitlerini listeler. | 16, 9 | A |
Sporun hayatımızdaki önemi ve yerini yorumlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefler | Ders sunularına çalışmak |
2 | Antremanın fizyolojik temelleri ve temel kavramları | Ders sunularına çalışmak |
3 | Kas kuvveti ve dayanıklılığı | Ders sunularına çalışmak |
4 | Esneklik, çeviklik ve hız
| Ders sunularına çalışmak |
5 | Enerji sistemler | Ders sunularına çalışmak |
6 | Egzersiz ve aerobik sistem | Ders sunularına çalışmak |
7 | Kas kuvveti, dayanıklılığı ve esnekliğinin geliştirilmesi
| Ders sunularına çalışmak |
8 | Çocuk ve spor | Ders sunularına çalışmak |
9 | Çocuk ve spor | Ders sunularına çalışmak |
10 | Kadın ve spor | Ders sunularına çalışmak |
11 | Yaşlanma ve spor | Ders sunularına çalışmak |
12 | Sporda teknik taktik öğretim ilkeleri | Ders sunularına çalışmak |
13 | Sporda şiddet
| Ders sunularına çalışmak |
14 | Genel değerlendirme | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir. Paramedic textbook. Mick J. Sanders |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:14Son Güncelleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:21