Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL FARMAKOLOJİ | EMA1163860 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neriman İpek SÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hanife PEKEL |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Genel farmakoloji ve ilaç toksisitesi konularını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi.,2. İlaçların Farmasötik şekilleri.,3. İlaç Uygulama Yolları. ,4. İlaçların Emilimi. ,5. İlaçların Dağılımı. ,6. İlaçların Biyotransformasyonu. ,7. İlaçların Atılımı. ,8. Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi. ,9. İlaçların Etki Mekanizmaları ve Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri. ,10.İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler. ,11.Farmakogenetik, Farmakovijilans. ,12.İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik ve Farmakodinamik Etkileşimler. ,13.İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları. ,14.İlaç Alerjisi. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini tanımlar. | 12, 16, 9 | A, C |
1.2.İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik işlevlerini açıklar. | 16, 19, 9 | A, C |
1.3.İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini özetler. | 10, 16, 9 | A, C |
2.1.İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini tanımlar. | 16, 19, 9 | A, C |
2.2.İlaç toksisitesini ve bunların mekanizmalarını açıklar. | 16, 19, 9 | A |
2.3.İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini adlandırır. | 10, 16, 9 | A |
3.2.İlaç alerjisini ve bunların mekanizmalarını açıklar. | 16, 9 | A |
3.3.İlaç alerjisini adlandırır. | 16, 9 | A |
1. Farmakolojinin temel konularını özetleyebilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A, C |
2. İlaç toksisitesi ve suistimalini özetleyebilecektir. | 16, 9 | A, C |
3. İlaç alerjisi konularını özetleyebilecektir. | 16, 19, 9 | A, C |
3.1. İlaç alerjisini tanımlar. | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi. | |
2 | 2. İlaçların Farmasötik şekilleri. | |
3 | 3. İlaç Uygulama Yolları. | |
4 | 4. İlaçların Emilimi. | |
5 | 5. İlaçların Dağılımı. | |
6 | 6. İlaçların Biyotransformasyonu. | |
7 | 7. İlaçların Atılımı. | |
8 | 8. Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi. | |
9 | 9. İlaçların Etki Mekanizmaları ve Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri. | |
10 | 10.İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler. | |
11 | 11.Farmakogenetik, Farmakovijilans. | |
12 | 12.İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik ve Farmakodinamik Etkileşimler. | |
13 | 13.İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları. | |
14 | 14.İlaç Alerjisi. | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin notları. |
Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL FARMAKOLOJİ | EMA1163860 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neriman İpek SÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hanife PEKEL |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Genel farmakoloji ve ilaç toksisitesi konularını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi.,2. İlaçların Farmasötik şekilleri.,3. İlaç Uygulama Yolları. ,4. İlaçların Emilimi. ,5. İlaçların Dağılımı. ,6. İlaçların Biyotransformasyonu. ,7. İlaçların Atılımı. ,8. Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi. ,9. İlaçların Etki Mekanizmaları ve Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri. ,10.İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler. ,11.Farmakogenetik, Farmakovijilans. ,12.İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik ve Farmakodinamik Etkileşimler. ,13.İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları. ,14.İlaç Alerjisi. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini tanımlar. | 12, 16, 9 | A, C |
1.2.İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik işlevlerini açıklar. | 16, 19, 9 | A, C |
1.3.İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini özetler. | 10, 16, 9 | A, C |
2.1.İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini tanımlar. | 16, 19, 9 | A, C |
2.2.İlaç toksisitesini ve bunların mekanizmalarını açıklar. | 16, 19, 9 | A |
2.3.İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini adlandırır. | 10, 16, 9 | A |
3.2.İlaç alerjisini ve bunların mekanizmalarını açıklar. | 16, 9 | A |
3.3.İlaç alerjisini adlandırır. | 16, 9 | A |
1. Farmakolojinin temel konularını özetleyebilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A, C |
2. İlaç toksisitesi ve suistimalini özetleyebilecektir. | 16, 9 | A, C |
3. İlaç alerjisi konularını özetleyebilecektir. | 16, 19, 9 | A, C |
3.1. İlaç alerjisini tanımlar. | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi. | |
2 | 2. İlaçların Farmasötik şekilleri. | |
3 | 3. İlaç Uygulama Yolları. | |
4 | 4. İlaçların Emilimi. | |
5 | 5. İlaçların Dağılımı. | |
6 | 6. İlaçların Biyotransformasyonu. | |
7 | 7. İlaçların Atılımı. | |
8 | 8. Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi. | |
9 | 9. İlaçların Etki Mekanizmaları ve Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri. | |
10 | 10.İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler. | |
11 | 11.Farmakogenetik, Farmakovijilans. | |
12 | 12.İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik ve Farmakodinamik Etkileşimler. | |
13 | 13.İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları. | |
14 | 14.İlaç Alerjisi. | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin notları. |
Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:14Son Güncelleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:21