Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TRAVMA | EMA2212208 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersin Yardımcıları | Meleke Uçar Tütün |
Dersin Amacı | Öğrenciye; Travma hastalarında acil bakım uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı: Giriş, amaç ve Öğrenim hedefler,Travma hastasının birincil değerlendirilmesi
,Travma hastasının ikincil değerlendirmesi,Kanama ve şok durumlarında acil bakım uygulaması,Yumuşak Doku Yaralanmalarında acil bakım uygulaması,Yüz ve Boyun Yaralanmalarında acil bakım uygulaması
,Yüz ve Boyun Yaralanmalarında acil bakım uygulaması,Omurga Yaralanmalarında acil bakım uygulaması,Göğüs Yaralanmalarında acil bakım uygulaması,Karın Yaralanmalarında acil bakım uygulaması,Pelvis Yaralanmalarında acil bakım uygulaması
,Ekstremite Yaralanmalarında acil bakım uygulaması
,Özellikli Travma Olgularına acil bakım uygulaması
,Yanıklarda acil bakım uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özellikli travma hastalarında acil bakım ilkelerini tanımlar | 16, 9 | A |
Kanamalarda acil bakım yöntemlerini açıklar. | 16, 9 | A |
Şok nedenlerini ve acil müdahale yaklaşımını saptar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, amaç ve Öğrenim hedefler | Ders sunularına çalışmak |
2 | Travma hastasının birincil değerlendirilmesi
| Ders sunularına çalışmak |
3 | Travma hastasının ikincil değerlendirmesi | Ders sunularına çalışmak |
4 | Kanama ve şok durumlarında acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
5 | Yumuşak Doku Yaralanmalarında acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
6 | Yüz ve Boyun Yaralanmalarında acil bakım uygulaması
| Ders sunularına çalışmak |
7 | Yüz ve Boyun Yaralanmalarında acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
8 | Omurga Yaralanmalarında acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
9 | Göğüs Yaralanmalarında acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
10 | Karın Yaralanmalarında acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
11 | Pelvis Yaralanmalarında acil bakım uygulaması
| Ders sunularına çalışmak |
12 | Ekstremite Yaralanmalarında acil bakım uygulaması
| Ders sunularına çalışmak |
13 | Özellikli Travma Olgularına acil bakım uygulaması
| Ders sunularına çalışmak |
14 | Yanıklarda acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir.Kitap, Dergi, Web Sitesi |
Travma Yönetimi, uzm. prm. Salih ÖZEN |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TRAVMA | EMA2212208 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersin Yardımcıları | Meleke Uçar Tütün |
Dersin Amacı | Öğrenciye; Travma hastalarında acil bakım uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı: Giriş, amaç ve Öğrenim hedefler,Travma hastasının birincil değerlendirilmesi
,Travma hastasının ikincil değerlendirmesi,Kanama ve şok durumlarında acil bakım uygulaması,Yumuşak Doku Yaralanmalarında acil bakım uygulaması,Yüz ve Boyun Yaralanmalarında acil bakım uygulaması
,Yüz ve Boyun Yaralanmalarında acil bakım uygulaması,Omurga Yaralanmalarında acil bakım uygulaması,Göğüs Yaralanmalarında acil bakım uygulaması,Karın Yaralanmalarında acil bakım uygulaması,Pelvis Yaralanmalarında acil bakım uygulaması
,Ekstremite Yaralanmalarında acil bakım uygulaması
,Özellikli Travma Olgularına acil bakım uygulaması
,Yanıklarda acil bakım uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özellikli travma hastalarında acil bakım ilkelerini tanımlar | 16, 9 | A |
Kanamalarda acil bakım yöntemlerini açıklar. | 16, 9 | A |
Şok nedenlerini ve acil müdahale yaklaşımını saptar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, amaç ve Öğrenim hedefler | Ders sunularına çalışmak |
2 | Travma hastasının birincil değerlendirilmesi
| Ders sunularına çalışmak |
3 | Travma hastasının ikincil değerlendirmesi | Ders sunularına çalışmak |
4 | Kanama ve şok durumlarında acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
5 | Yumuşak Doku Yaralanmalarında acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
6 | Yüz ve Boyun Yaralanmalarında acil bakım uygulaması
| Ders sunularına çalışmak |
7 | Yüz ve Boyun Yaralanmalarında acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
8 | Omurga Yaralanmalarında acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
9 | Göğüs Yaralanmalarında acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
10 | Karın Yaralanmalarında acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
11 | Pelvis Yaralanmalarında acil bakım uygulaması
| Ders sunularına çalışmak |
12 | Ekstremite Yaralanmalarında acil bakım uygulaması
| Ders sunularına çalışmak |
13 | Özellikli Travma Olgularına acil bakım uygulaması
| Ders sunularına çalışmak |
14 | Yanıklarda acil bakım uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir.Kitap, Dergi, Web Sitesi |
Travma Yönetimi, uzm. prm. Salih ÖZEN |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:14Son Güncelleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:21