Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ YAŞAM DESTEĞİ UYGULAMA | EMA2112198 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı | Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersin Yardımcıları | Melek Uçar Tütün |
Dersin Amacı | Öğrenciye; ileri yaşam desteği uygulamalarının basamaklarını sırasıyla neler olduğunu kavratmak ve tüm basamakları uygun bir şekilde yapabilme becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, ,Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1,Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 ,Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 ,Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2,Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 ,Genel değerlendirme,Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 ,Solunum Desteği Sağlamak,Oksijen Tedavisi,Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar,Zor hava yolu yönetimi ,İleri hava yolu uygulaması ,Vaka tartışması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İleri yaşam desteği tüm basamaklarını sıralayabilecektir. 2.Kardiyak arrest ritimlerini tanımlar. 3.Defibilasyon ve kardiyoversiyon basamaklarını sıralar. 4.İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçları sıralar. 5.Solunum desteğinde kullanılan araçları ve oksijen tedavisi uygulamasını tanıyabilecektir. 6.Kalıcı hava yolu yönetimini tanıyabilecektir. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
3 | Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
4 | Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
5 | Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
6 | Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
7 | Genel değerlendirme | Ders sunularına çalışmak |
8 | Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
9 | Solunum Desteği Sağlamak | Ders sunularına çalışmak |
10 | Oksijen Tedavisi | Ders sunularına çalışmak |
11 | Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar | Ders sunularına çalışmak |
12 | Zor hava yolu yönetimi | Ders sunularına çalışmak |
13 | İleri hava yolu uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka tartışması | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir.Kitap, Dergi, Web Sitesi |
Paramedik mesleki uygulama kitabı. Uzm. Prm. Salih Özen |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ YAŞAM DESTEĞİ UYGULAMA | EMA2112198 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı | Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersin Yardımcıları | Melek Uçar Tütün |
Dersin Amacı | Öğrenciye; ileri yaşam desteği uygulamalarının basamaklarını sırasıyla neler olduğunu kavratmak ve tüm basamakları uygun bir şekilde yapabilme becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, ,Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1,Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 ,Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 ,Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2,Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 ,Genel değerlendirme,Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 ,Solunum Desteği Sağlamak,Oksijen Tedavisi,Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar,Zor hava yolu yönetimi ,İleri hava yolu uygulaması ,Vaka tartışması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İleri yaşam desteği tüm basamaklarını sıralayabilecektir. 2.Kardiyak arrest ritimlerini tanımlar. 3.Defibilasyon ve kardiyoversiyon basamaklarını sıralar. 4.İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçları sıralar. 5.Solunum desteğinde kullanılan araçları ve oksijen tedavisi uygulamasını tanıyabilecektir. 6.Kalıcı hava yolu yönetimini tanıyabilecektir. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
3 | Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
4 | Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
5 | Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
6 | Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
7 | Genel değerlendirme | Ders sunularına çalışmak |
8 | Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
9 | Solunum Desteği Sağlamak | Ders sunularına çalışmak |
10 | Oksijen Tedavisi | Ders sunularına çalışmak |
11 | Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar | Ders sunularına çalışmak |
12 | Zor hava yolu yönetimi | Ders sunularına çalışmak |
13 | İleri hava yolu uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka tartışması | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir.Kitap, Dergi, Web Sitesi |
Paramedik mesleki uygulama kitabı. Uzm. Prm. Salih Özen |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |