Sporun insan yaşamındaki önemini kavratmak ve sporu hayatlarının bir parçası olarak benimsetmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri,Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi,Kondisyonel ve motorik özellik,Kondisyon çalışmaları,Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları,Yeterli ve dengeli beslenme,Yeterli ve dengeli beslenme
,Genel değerlendirme,Basketbolda antrenman planlanması
,Basketbolda kondüsyon çalışmaları,Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları,Futbolda antrenman planlanması,Futbolda kondüsyon çalışmaları,Masa tenisinde antrenman planlanması
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerine etkisini tanımlar.
16, 9
A
Kondisyon çalışmalarını tanımlar.
16, 9
A
Yeterli ve dengeli beslenmeyi kendi cümleleriyle ifade eder.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri
Ders sunularına çalışmak
2
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi
Ders sunularına çalışmak
3
Kondisyonel ve motorik özellik
Ders sunularına çalışmak
4
Kondisyon çalışmaları
Ders sunularına çalışmak
5
Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları
Ders sunularına çalışmak
6
Yeterli ve dengeli beslenme
Ders sunularına çalışmak
7
Yeterli ve dengeli beslenme
Ders sunularına çalışmak
8
Genel değerlendirme
Ders sunularına çalışmak
9
Basketbolda antrenman planlanması
Ders sunularına çalışmak
10
Basketbolda kondüsyon çalışmaları
Ders sunularına çalışmak
11
Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları
Ders sunularına çalışmak
12
Futbolda antrenman planlanması
Ders sunularına çalışmak
13
Futbolda kondüsyon çalışmaları
Ders sunularına çalışmak
14
Masa tenisinde antrenman planlanması
Ders sunularına çalışmak
Kaynak
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir. Kitap, Dergi, Web Sayfası
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir.Kitap, Dergi, Web Sayfası
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar.
X
7
Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BEDEN EĞİTİMİ VE KONDÜSYON II
EMA2212211
Bahar Dönemi
1+1
1,5
2
Ders Programı
Pazartesi 15:30-16:15
Pazartesi 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI
Dersin Yardımcıları
Melek Uçar Tütün
Dersin Amacı
Sporun insan yaşamındaki önemini kavratmak ve sporu hayatlarının bir parçası olarak benimsetmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri,Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi,Kondisyonel ve motorik özellik,Kondisyon çalışmaları,Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları,Yeterli ve dengeli beslenme,Yeterli ve dengeli beslenme
,Genel değerlendirme,Basketbolda antrenman planlanması
,Basketbolda kondüsyon çalışmaları,Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları,Futbolda antrenman planlanması,Futbolda kondüsyon çalışmaları,Masa tenisinde antrenman planlanması
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerine etkisini tanımlar.
16, 9
A
Kondisyon çalışmalarını tanımlar.
16, 9
A
Yeterli ve dengeli beslenmeyi kendi cümleleriyle ifade eder.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri
Ders sunularına çalışmak
2
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi
Ders sunularına çalışmak
3
Kondisyonel ve motorik özellik
Ders sunularına çalışmak
4
Kondisyon çalışmaları
Ders sunularına çalışmak
5
Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları
Ders sunularına çalışmak
6
Yeterli ve dengeli beslenme
Ders sunularına çalışmak
7
Yeterli ve dengeli beslenme
Ders sunularına çalışmak
8
Genel değerlendirme
Ders sunularına çalışmak
9
Basketbolda antrenman planlanması
Ders sunularına çalışmak
10
Basketbolda kondüsyon çalışmaları
Ders sunularına çalışmak
11
Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları
Ders sunularına çalışmak
12
Futbolda antrenman planlanması
Ders sunularına çalışmak
13
Futbolda kondüsyon çalışmaları
Ders sunularına çalışmak
14
Masa tenisinde antrenman planlanması
Ders sunularına çalışmak
Kaynak
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir. Kitap, Dergi, Web Sayfası
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir.Kitap, Dergi, Web Sayfası
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar.
X
7
Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.