Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BEDEN EĞİTİMİ VE KONDÜSYON II | EMA2212211 | Bahar Dönemi | 1+1 | 1,5 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersin Yardımcıları | Melek Uçar Tütün |
Dersin Amacı | Sporun insan yaşamındaki önemini kavratmak ve sporu hayatlarının bir parçası olarak benimsetmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri,Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi,Kondisyonel ve motorik özellik,Kondisyon çalışmaları,Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları,Yeterli ve dengeli beslenme,Yeterli ve dengeli beslenme
,Genel değerlendirme,Basketbolda antrenman planlanması
,Basketbolda kondüsyon çalışmaları,Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları,Futbolda antrenman planlanması,Futbolda kondüsyon çalışmaları,Masa tenisinde antrenman planlanması
; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerine etkisini tanımlar. | 16, 9 | A |
Kondisyon çalışmalarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Yeterli ve dengeli beslenmeyi kendi cümleleriyle ifade eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri | Ders sunularına çalışmak |
2 | Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi | Ders sunularına çalışmak |
3 | Kondisyonel ve motorik özellik | Ders sunularına çalışmak |
4 | Kondisyon çalışmaları | Ders sunularına çalışmak |
5 | Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları | Ders sunularına çalışmak |
6 | Yeterli ve dengeli beslenme | Ders sunularına çalışmak |
7 | Yeterli ve dengeli beslenme
| Ders sunularına çalışmak |
8 | Genel değerlendirme | Ders sunularına çalışmak |
9 | Basketbolda antrenman planlanması
| Ders sunularına çalışmak |
10 | Basketbolda kondüsyon çalışmaları | Ders sunularına çalışmak |
11 | Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları | Ders sunularına çalışmak |
12 | Futbolda antrenman planlanması | Ders sunularına çalışmak |
13 | Futbolda kondüsyon çalışmaları | Ders sunularına çalışmak |
14 | Masa tenisinde antrenman planlanması
| Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir. Kitap, Dergi, Web Sayfası
|
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir.Kitap, Dergi, Web Sayfası
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | | | | |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BEDEN EĞİTİMİ VE KONDÜSYON II | EMA2212211 | Bahar Dönemi | 1+1 | 1,5 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersin Yardımcıları | Melek Uçar Tütün |
Dersin Amacı | Sporun insan yaşamındaki önemini kavratmak ve sporu hayatlarının bir parçası olarak benimsetmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri,Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi,Kondisyonel ve motorik özellik,Kondisyon çalışmaları,Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları,Yeterli ve dengeli beslenme,Yeterli ve dengeli beslenme
,Genel değerlendirme,Basketbolda antrenman planlanması
,Basketbolda kondüsyon çalışmaları,Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları,Futbolda antrenman planlanması,Futbolda kondüsyon çalışmaları,Masa tenisinde antrenman planlanması
; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerine etkisini tanımlar. | 16, 9 | A |
Kondisyon çalışmalarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Yeterli ve dengeli beslenmeyi kendi cümleleriyle ifade eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri | Ders sunularına çalışmak |
2 | Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi | Ders sunularına çalışmak |
3 | Kondisyonel ve motorik özellik | Ders sunularına çalışmak |
4 | Kondisyon çalışmaları | Ders sunularına çalışmak |
5 | Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları | Ders sunularına çalışmak |
6 | Yeterli ve dengeli beslenme | Ders sunularına çalışmak |
7 | Yeterli ve dengeli beslenme
| Ders sunularına çalışmak |
8 | Genel değerlendirme | Ders sunularına çalışmak |
9 | Basketbolda antrenman planlanması
| Ders sunularına çalışmak |
10 | Basketbolda kondüsyon çalışmaları | Ders sunularına çalışmak |
11 | Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları | Ders sunularına çalışmak |
12 | Futbolda antrenman planlanması | Ders sunularına çalışmak |
13 | Futbolda kondüsyon çalışmaları | Ders sunularına çalışmak |
14 | Masa tenisinde antrenman planlanması
| Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir. Kitap, Dergi, Web Sayfası
|
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir.Kitap, Dergi, Web Sayfası
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | | | | |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:14Son Güncelleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:21