Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
RESÜSİTASYON I | EMA2112013 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel yaşam desteği basamaklarını öğrenmek ve uygulamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,,Erişkinde Temel Yaşam Desteği/Uygulama 1
,Erişkinde Temel Yaşam Desteği/Uygulama 2,Çocukta Temel Yaşam Desteği/Uygulama 1,Çocukta Temel Yaşam Desteği/Uygulama 2
,Bebekte Temel Yaşam Desteği/Uygulama1,Bebekte Temel Yaşam Desteği/Uygulama1,Genel değerlendirme
,Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Erişkin,Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Çocuk,Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Bebek,Havayolu yönetimi
,Alternatif hava yolu araçları
,Vaka çalışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Resüsitasyon kavramı ve amaçlarını tanımlar
| 16, 6, 9 | A |
Temel yaşam desteği sağlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasını aktarmayı amaçlar. | 16, 6, 9 | A |
Temel yaşam desteği uygulamalarını yorumlar. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Erişkinde Temel Yaşam Desteği/Uygulama 1
| Ders sunularına çalışmak |
3 | Erişkinde Temel Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
4 | Çocukta Temel Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
5 | Çocukta Temel Yaşam Desteği/Uygulama 2
| Ders sunularına çalışma |
6 | Bebekte Temel Yaşam Desteği/Uygulama1 | Ders sunularına çalışma |
7 | Bebekte Temel Yaşam Desteği/Uygulama1 | Ders sunularına çalışmak |
8 | Genel değerlendirme
| Ders sunularına çalışmak |
9 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Erişkin | Ders sunularına çalışmak |
10 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Çocuk | Ders sunularına çalışmak |
11 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Bebek | Ders sunularınaa çalışmak |
12 | Havayolu yönetimi
| Ders sunularına çalışmak |
13 | Alternatif hava yolu araçları
| Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka çalışmaları | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir Kitap, Dergi, Web Sitesi
Paramedikler için Resüsitasyon Yönetimi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
RESÜSİTASYON I | EMA2112013 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel yaşam desteği basamaklarını öğrenmek ve uygulamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,,Erişkinde Temel Yaşam Desteği/Uygulama 1
,Erişkinde Temel Yaşam Desteği/Uygulama 2,Çocukta Temel Yaşam Desteği/Uygulama 1,Çocukta Temel Yaşam Desteği/Uygulama 2
,Bebekte Temel Yaşam Desteği/Uygulama1,Bebekte Temel Yaşam Desteği/Uygulama1,Genel değerlendirme
,Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Erişkin,Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Çocuk,Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Bebek,Havayolu yönetimi
,Alternatif hava yolu araçları
,Vaka çalışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Resüsitasyon kavramı ve amaçlarını tanımlar
| 16, 6, 9 | A |
Temel yaşam desteği sağlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasını aktarmayı amaçlar. | 16, 6, 9 | A |
Temel yaşam desteği uygulamalarını yorumlar. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Erişkinde Temel Yaşam Desteği/Uygulama 1
| Ders sunularına çalışmak |
3 | Erişkinde Temel Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
4 | Çocukta Temel Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
5 | Çocukta Temel Yaşam Desteği/Uygulama 2
| Ders sunularına çalışma |
6 | Bebekte Temel Yaşam Desteği/Uygulama1 | Ders sunularına çalışma |
7 | Bebekte Temel Yaşam Desteği/Uygulama1 | Ders sunularına çalışmak |
8 | Genel değerlendirme
| Ders sunularına çalışmak |
9 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Erişkin | Ders sunularına çalışmak |
10 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Çocuk | Ders sunularına çalışmak |
11 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Bebek | Ders sunularınaa çalışmak |
12 | Havayolu yönetimi
| Ders sunularına çalışmak |
13 | Alternatif hava yolu araçları
| Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka çalışmaları | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir Kitap, Dergi, Web Sitesi
Paramedikler için Resüsitasyon Yönetimi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:14Son Güncelleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:21