Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KIRMIZI BİYOTEKNOLOJİ | EMA1213717 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şerife YERLİKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şerife YERLİKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, sağlık hizmetlerini iyileştirmek ve vücudun hastalıklarla savaşmasına yardımcı olmak için organizmaları kullanan kırmızı biyoteknoloji (Biyo-ilaç), veya sağlık biyoteknolojisi işlemler prosedürünü öğrencilere detaylı olarak açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Biyoteknoloji ve kırmızı biyoteknoloji dersi nedir? ,Kırmızı biyoteknoloji dersine giriş ,Aşı üretim ve teknikleri ,Antibiyotik üretim ve teknikleri ,Yeni ilaç keşfi ,Biyoteknolojide kullanılan moleküler diyagnostik teknikler ,Yenilikçi rejeneratif tedavi yöntemleri ,Genetik mühendisliği ve gelişimi ,Protein biyoteknolojisi ,Rekombinant DNA teknolojisi ,Monoklonal ve polyklonal antikorlar ,Nano-tıp ,Farmakogenomik ,Güncel biyoteknolojik gelişmeler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aşı ve antibiyotik üretim yöntemlerini anlatır. | 16, 9 | A |
Yeni ilaç keşfi için gerekli prosedürleri hatırlar. | 16, 9 | A |
Moleküler diyagnostik tekniklerin neler olduğunu ve kullanım yöntem ve tekniklerini sıralar. | 16, 9 | A |
Genetik mühendisliği ve rejeneratif tedavide güncel yöntemleri betimler. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Tanıtımı, Biyoteknoloji ve kırmızı biyoteknoloji dersi nedir? | |
2 | Kırmızı biyoteknoloji dersine giriş | |
3 | Aşı üretim ve teknikleri | |
4 | Antibiyotik üretim ve teknikleri | |
5 | Yeni ilaç keşfi | |
6 | Biyoteknolojide kullanılan moleküler diyagnostik teknikler | |
7 | Yenilikçi rejeneratif tedavi yöntemleri | |
8 | Genetik mühendisliği ve gelişimi | |
9 | Protein biyoteknolojisi | |
10 | Rekombinant DNA teknolojisi | |
11 | Monoklonal ve polyklonal antikorlar | |
12 | Nano-tıp | |
13 | Farmakogenomik | |
14 | Güncel biyoteknolojik gelişmeler | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 5 | 25 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 65 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(65/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KIRMIZI BİYOTEKNOLOJİ | EMA1213717 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şerife YERLİKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şerife YERLİKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, sağlık hizmetlerini iyileştirmek ve vücudun hastalıklarla savaşmasına yardımcı olmak için organizmaları kullanan kırmızı biyoteknoloji (Biyo-ilaç), veya sağlık biyoteknolojisi işlemler prosedürünü öğrencilere detaylı olarak açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Biyoteknoloji ve kırmızı biyoteknoloji dersi nedir? ,Kırmızı biyoteknoloji dersine giriş ,Aşı üretim ve teknikleri ,Antibiyotik üretim ve teknikleri ,Yeni ilaç keşfi ,Biyoteknolojide kullanılan moleküler diyagnostik teknikler ,Yenilikçi rejeneratif tedavi yöntemleri ,Genetik mühendisliği ve gelişimi ,Protein biyoteknolojisi ,Rekombinant DNA teknolojisi ,Monoklonal ve polyklonal antikorlar ,Nano-tıp ,Farmakogenomik ,Güncel biyoteknolojik gelişmeler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aşı ve antibiyotik üretim yöntemlerini anlatır. | 16, 9 | A |
Yeni ilaç keşfi için gerekli prosedürleri hatırlar. | 16, 9 | A |
Moleküler diyagnostik tekniklerin neler olduğunu ve kullanım yöntem ve tekniklerini sıralar. | 16, 9 | A |
Genetik mühendisliği ve rejeneratif tedavide güncel yöntemleri betimler. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Tanıtımı, Biyoteknoloji ve kırmızı biyoteknoloji dersi nedir? | |
2 | Kırmızı biyoteknoloji dersine giriş | |
3 | Aşı üretim ve teknikleri | |
4 | Antibiyotik üretim ve teknikleri | |
5 | Yeni ilaç keşfi | |
6 | Biyoteknolojide kullanılan moleküler diyagnostik teknikler | |
7 | Yenilikçi rejeneratif tedavi yöntemleri | |
8 | Genetik mühendisliği ve gelişimi | |
9 | Protein biyoteknolojisi | |
10 | Rekombinant DNA teknolojisi | |
11 | Monoklonal ve polyklonal antikorlar | |
12 | Nano-tıp | |
13 | Farmakogenomik | |
14 | Güncel biyoteknolojik gelişmeler | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:14Son Güncelleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:21