Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ACİL HASTA BAKIMI I | EMA1282830 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersin Yardımcıları | Melek UÇAR TÜTÜN |
Dersin Amacı | Acil Hasta Bakımının temel ilkelerini ve hasta muayene ve çevre güvenliğini sağlamaya yönelik temel kavramları kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Acil Hasta Bakımı 1 dersine giriş,Birincil muayene,İkincil muayene,Olay yeri değerlendirme,Solunum acilleri,Kardiyovasküler aciller,Yüksek ateş acilleri,Sinir sistemi acilleri,Kas-iskelet sistemi acilleri,Sıvı resusitasyonu,Endokrin sistem acilleri,Vaka çalışmaları,Vaka çalışmaları,Vaka çalışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasta değerlendirme tekniklerini özetler. | 16, 9 | A |
Kardiyovasküler acilleri tanımlar. | 16, 9 | A |
Solunum acillerine müdahaleleri sıralar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Acil Hasta Bakımı 1 dersine giriş | Ders sunularına çalışmak |
2 | Birincil muayene | Ders sunularına çalışmak |
3 | İkincil muayene | Ders sunularına çalışmak |
4 | Olay yeri değerlendirme | Ders sunularına çalışmak |
5 | Solunum acilleri | Ders sunularına çalışmak |
6 | Kardiyovasküler aciller | Ders sunularına çalışmak |
7 | Yüksek ateş acilleri | Ders sunularına çalışmak |
8 | Sinir sistemi acilleri | Ders sunularına çalışmak |
9 | Kas-iskelet sistemi acilleri | Ders sunularına çalışmak |
10 | Sıvı resusitasyonu | Ders sunularına çalışmak |
11 | Endokrin sistem acilleri | Ders sunularına çalışmak |
12 | Vaka çalışmaları | Ders sunularına çalışmak |
13 | Vaka çalışmaları | Öğretim görevlisinin verdiği materyallere çalışmak |
14 | Vaka çalışmaları | Öğretim görevlisinin verdiği materyallere çalışmak |
Kaynak |
Paramedikler için Hikaye Alma ve Tıbbi Muayene, Uzm. PRM/İGU-A Salih ÖZEN
Paramedikler için Dahili ve Cerrahi Aciller, Uzm. PRM/İGU-A Salih ÖZEN |
Öğretim görevlisinin verdiği ders sunuları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | | | | |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | X | |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ACİL HASTA BAKIMI I | EMA1282830 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersin Yardımcıları | Melek UÇAR TÜTÜN |
Dersin Amacı | Acil Hasta Bakımının temel ilkelerini ve hasta muayene ve çevre güvenliğini sağlamaya yönelik temel kavramları kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Acil Hasta Bakımı 1 dersine giriş,Birincil muayene,İkincil muayene,Olay yeri değerlendirme,Solunum acilleri,Kardiyovasküler aciller,Yüksek ateş acilleri,Sinir sistemi acilleri,Kas-iskelet sistemi acilleri,Sıvı resusitasyonu,Endokrin sistem acilleri,Vaka çalışmaları,Vaka çalışmaları,Vaka çalışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasta değerlendirme tekniklerini özetler. | 16, 9 | A |
Kardiyovasküler acilleri tanımlar. | 16, 9 | A |
Solunum acillerine müdahaleleri sıralar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Acil Hasta Bakımı 1 dersine giriş | Ders sunularına çalışmak |
2 | Birincil muayene | Ders sunularına çalışmak |
3 | İkincil muayene | Ders sunularına çalışmak |
4 | Olay yeri değerlendirme | Ders sunularına çalışmak |
5 | Solunum acilleri | Ders sunularına çalışmak |
6 | Kardiyovasküler aciller | Ders sunularına çalışmak |
7 | Yüksek ateş acilleri | Ders sunularına çalışmak |
8 | Sinir sistemi acilleri | Ders sunularına çalışmak |
9 | Kas-iskelet sistemi acilleri | Ders sunularına çalışmak |
10 | Sıvı resusitasyonu | Ders sunularına çalışmak |
11 | Endokrin sistem acilleri | Ders sunularına çalışmak |
12 | Vaka çalışmaları | Ders sunularına çalışmak |
13 | Vaka çalışmaları | Öğretim görevlisinin verdiği materyallere çalışmak |
14 | Vaka çalışmaları | Öğretim görevlisinin verdiği materyallere çalışmak |
Kaynak |
Paramedikler için Hikaye Alma ve Tıbbi Muayene, Uzm. PRM/İGU-A Salih ÖZEN
Paramedikler için Dahili ve Cerrahi Aciller, Uzm. PRM/İGU-A Salih ÖZEN |
Öğretim görevlisinin verdiği ders sunuları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | | | | |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | X | |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:14Son Güncelleme Tarihi: 16/01/2024 - 15:21