Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL TOKSİKOLOJİ | EMA1182800 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toksikoloji ile ilgili kavramlar, zehirlerin vücuda giriş yolları be bazı kimyasal maddelerin etkileri hakkında bilgi vermektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toksikolojiye giriş (tanım, tarihçe, sınıflandırma),Temel kavramlar,Mutajenik etki, karsinojenik etki, teratojenik etki, alerjik etki,Toksik madde maruziyetinin kategorize edilmesi,Kimyasalların vücuda girişi,İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar I,İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar II,İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar III,İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar IV,İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar V,Savaş zehirleri I,Savaş zehirleri II,Zehirlenmelere yaklaşım I,Zehirlenmelere yaklaşım II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toksikolojide kullanılan kavramları açıklar | 16, 9 | C |
Toksikolojiyi ve toksikolojinin belli kavramlarını tanımlar | 16, 9 | C |
Toksikolojinin alt dallarını tanımlar | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Toksikolojiye giriş (tanım, tarihçe, sınıflandırma) | Ders sunularına çalışmak |
2 | Temel kavramlar | Ders sunularına çalışmak |
3 | Mutajenik etki, karsinojenik etki, teratojenik etki, alerjik etki | Ders sunularına çalışmak |
4 | Toksik madde maruziyetinin kategorize edilmesi | Ders sunularına çalışmak |
5 | Kimyasalların vücuda girişi | Ders sunularına çalışmak |
6 | İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar I | Ders sunularına çalışmak |
7 | İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar II | Ders sunularına çalışmak |
8 | İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar III | Ders sunularına çalışmak |
9 | İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar IV | Ders sunularına çalışmak |
10 | İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar V | Ders sunularına çalışmak |
11 | Savaş zehirleri I | Ders sunularına çalışmak |
12 | Savaş zehirleri II | Ders sunularına çalışmak |
13 | Zehirlenmelere yaklaşım I | Ders sunularına çalışmak |
14 | Zehirlenmelere yaklaşım II | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları
Zehirlenmeler, Selim Kurtoğlu
Toksikoloji, Nevin Vural
Goldfrank's Toxicologic Emergencies, L.R. Goldfank |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL TOKSİKOLOJİ | EMA1182800 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Suphi BAHADIRLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toksikoloji ile ilgili kavramlar, zehirlerin vücuda giriş yolları be bazı kimyasal maddelerin etkileri hakkında bilgi vermektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toksikolojiye giriş (tanım, tarihçe, sınıflandırma),Temel kavramlar,Mutajenik etki, karsinojenik etki, teratojenik etki, alerjik etki,Toksik madde maruziyetinin kategorize edilmesi,Kimyasalların vücuda girişi,İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar I,İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar II,İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar III,İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar IV,İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar V,Savaş zehirleri I,Savaş zehirleri II,Zehirlenmelere yaklaşım I,Zehirlenmelere yaklaşım II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toksikolojide kullanılan kavramları açıklar | 16, 9 | C |
Toksikolojiyi ve toksikolojinin belli kavramlarını tanımlar | 16, 9 | C |
Toksikolojinin alt dallarını tanımlar | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Toksikolojiye giriş (tanım, tarihçe, sınıflandırma) | Ders sunularına çalışmak |
2 | Temel kavramlar | Ders sunularına çalışmak |
3 | Mutajenik etki, karsinojenik etki, teratojenik etki, alerjik etki | Ders sunularına çalışmak |
4 | Toksik madde maruziyetinin kategorize edilmesi | Ders sunularına çalışmak |
5 | Kimyasalların vücuda girişi | Ders sunularına çalışmak |
6 | İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar I | Ders sunularına çalışmak |
7 | İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar II | Ders sunularına çalışmak |
8 | İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar III | Ders sunularına çalışmak |
9 | İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar IV | Ders sunularına çalışmak |
10 | İş yerlerinde sıklıkla maruz kalınan kimyasallar V | Ders sunularına çalışmak |
11 | Savaş zehirleri I | Ders sunularına çalışmak |
12 | Savaş zehirleri II | Ders sunularına çalışmak |
13 | Zehirlenmelere yaklaşım I | Ders sunularına çalışmak |
14 | Zehirlenmelere yaklaşım II | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları
Zehirlenmeler, Selim Kurtoğlu
Toksikoloji, Nevin Vural
Goldfrank's Toxicologic Emergencies, L.R. Goldfank |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 16/02/2024 - 11:26Son Güncelleme Tarihi: 16/02/2024 - 11:27