Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL MESLEKİ BECERİLER | İAY2115960 | Güz Dönemi | 1+4 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Büşra Nur ÖMÜR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ, Öğr.Gör. Büşra Nur ÖMÜR |
Dersin Yardımcıları | Görsel slaytlar, Ders notları |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, klinikte uygulamaları için gerekli olan çeşitli becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma,Yara bakımı ve Pansuman yapma,Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı),Kan alma,Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla),Konuya devam,İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma,Kan şekeri bakma,Oksijen verme, Aspirasyon yapma,EKG çekme,Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme,Lavman yapma,Üriner sonda takma ve çıkarma,Sütür atma, sütur alma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Maket üzerinde damar yolu açma işlemi uygulanır. | 16, 9 | A |
Maket üzerinde kan alma uygulamalarını gösterir. | 16, 9 | A |
Kan şekeri ölçümünü açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma | Ders sunularına çalışmak |
2 | Yara bakımı ve Pansuman yapma | Ders sunularına çalışmak |
3 | Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı) | Ders sunularına çalışmak |
4 | Kan alma | Ders sunularına çalışmak |
5 | Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla) | Ders sunularına çalışmak |
6 | Konuya devam | Ders sunularına çalışmak |
7 | İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma | Ders sunularına çalışmak |
8 | Kan şekeri bakma | Ders sunularına çalışmak |
9 | Oksijen verme, Aspirasyon yapma | Ders sunularına çalışmak |
10 | EKG çekme | Ders sunularına çalışmak |
11 | Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme | Ders sunularına çalışmak |
12 | Lavman yapma | Ders sunularına çalışmak |
13 | Üriner sonda takma ve çıkarma | Ders sunularına çalışmak |
14 | Sütür atma, sütur alma | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
*Ay F, Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, İstanbul Tıp Kitapevi, 2011
*Aşti T, Karadağ A, Klinik Beceriler, Nobel Tıp Kitabevi, 2011
*Taylor,C., Lillis, C., Lemone, P.; Fundamentals of Nursing. Lipincott Company, Philadelphia,second edition,2007
*Sabuncu, N., Alpar, Ş., Özdilli, K ve ark. Edt: N. Sabuncu. Hemşirelik Bakımında ilke ve uygulamalar. Alter Yayınevi,2008 |
yok |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(99/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL MESLEKİ BECERİLER | İAY2115960 | Güz Dönemi | 1+4 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Büşra Nur ÖMÜR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ, Öğr.Gör. Büşra Nur ÖMÜR |
Dersin Yardımcıları | Görsel slaytlar, Ders notları |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, klinikte uygulamaları için gerekli olan çeşitli becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma,Yara bakımı ve Pansuman yapma,Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı),Kan alma,Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla),Konuya devam,İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma,Kan şekeri bakma,Oksijen verme, Aspirasyon yapma,EKG çekme,Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme,Lavman yapma,Üriner sonda takma ve çıkarma,Sütür atma, sütur alma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Maket üzerinde damar yolu açma işlemi uygulanır. | 16, 9 | A |
Maket üzerinde kan alma uygulamalarını gösterir. | 16, 9 | A |
Kan şekeri ölçümünü açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | El yıkama-Steril eldiven giyme,Steril paket açma | Ders sunularına çalışmak |
2 | Yara bakımı ve Pansuman yapma | Ders sunularına çalışmak |
3 | Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı) | Ders sunularına çalışmak |
4 | Kan alma | Ders sunularına çalışmak |
5 | Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla) | Ders sunularına çalışmak |
6 | Konuya devam | Ders sunularına çalışmak |
7 | İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma | Ders sunularına çalışmak |
8 | Kan şekeri bakma | Ders sunularına çalışmak |
9 | Oksijen verme, Aspirasyon yapma | Ders sunularına çalışmak |
10 | EKG çekme | Ders sunularına çalışmak |
11 | Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme | Ders sunularına çalışmak |
12 | Lavman yapma | Ders sunularına çalışmak |
13 | Üriner sonda takma ve çıkarma | Ders sunularına çalışmak |
14 | Sütür atma, sütur alma | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
*Ay F, Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, İstanbul Tıp Kitapevi, 2011
*Aşti T, Karadağ A, Klinik Beceriler, Nobel Tıp Kitabevi, 2011
*Taylor,C., Lillis, C., Lemone, P.; Fundamentals of Nursing. Lipincott Company, Philadelphia,second edition,2007
*Sabuncu, N., Alpar, Ş., Özdilli, K ve ark. Edt: N. Sabuncu. Hemşirelik Bakımında ilke ve uygulamalar. Alter Yayınevi,2008 |
yok |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:33Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:34