Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ACİL HASTA BAKIMI III | İAY2216580 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Erkan TEMİZKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye acil hastaların değerlendirilmesi ve acil bakım uygulamaları konularında gerekli yeterliliğin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri,Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek,Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak,Gebelik,Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak,Lohusalık ve Yenidoğan,Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 1,Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 2,Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak,Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek,Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak,Geriyatrik Hastaları Değerlendirmek,Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak,Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Obstetrik acillerde acil bakım müdahalelerini sıralar. | 16, 9 | A |
Psikiyatrik acilleri tanımlar. | 16, 9 | A |
Geriatrik acillerin bakım ilkelerini açıklar.
| 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri | Ders sunularını çalışmak |
2 | Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek | Ders sunularını çalışmak |
3 | Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak | Ders sunularını çalışmak |
4 | Gebelik | Ders sunularını çalışmak |
5 | Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak | Ders sunularını çalışmak |
6 | Lohusalık ve Yenidoğan | Ders sunularını çalışmak |
7 | Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 1 | Ders sunularını çalışmak |
8 | Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 2 | Ders sunularını çalışmak |
9 | Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak | Ders sunularını çalışmak |
10 | Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek | Ders sunularını çalışmak |
11 | Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak | Ders sunularını çalışmak |
12 | Geriyatrik Hastaları Değerlendirmek | Ders sunularını çalışmak |
13 | Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak | Ders sunularını çalışmak |
14 | Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak | Ders sunularını çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir. |
1.T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Temel Eğitim Kitabı., Onur Matbaacılık, , Ankara, 2006
2. Paramedik Derneği Temel Modül Eğitim Kitabı, PARDER, 2009
3. Paramedik Derneği Mezuniyet sonrası Eğitim Kitabı, PARDER, 2008
4. T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Çocuklarda İleri Yaşam Desteği Eğitim Kitabı., 2007
5. Ambulans Ekipleri Staddardizasyonu, AAHD. 2009
6. Avrupa Resüstasyon Konseyi 2005 Resüstasyon Kılavuzu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ACİL HASTA BAKIMI III | İAY2216580 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Erkan TEMİZKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye acil hastaların değerlendirilmesi ve acil bakım uygulamaları konularında gerekli yeterliliğin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri,Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek,Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak,Gebelik,Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak,Lohusalık ve Yenidoğan,Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 1,Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 2,Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak,Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek,Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak,Geriyatrik Hastaları Değerlendirmek,Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak,Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Obstetrik acillerde acil bakım müdahalelerini sıralar. | 16, 9 | A |
Psikiyatrik acilleri tanımlar. | 16, 9 | A |
Geriatrik acillerin bakım ilkelerini açıklar.
| 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri | Ders sunularını çalışmak |
2 | Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek | Ders sunularını çalışmak |
3 | Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak | Ders sunularını çalışmak |
4 | Gebelik | Ders sunularını çalışmak |
5 | Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak | Ders sunularını çalışmak |
6 | Lohusalık ve Yenidoğan | Ders sunularını çalışmak |
7 | Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 1 | Ders sunularını çalışmak |
8 | Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 2 | Ders sunularını çalışmak |
9 | Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak | Ders sunularını çalışmak |
10 | Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek | Ders sunularını çalışmak |
11 | Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak | Ders sunularını çalışmak |
12 | Geriyatrik Hastaları Değerlendirmek | Ders sunularını çalışmak |
13 | Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak | Ders sunularını çalışmak |
14 | Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak | Ders sunularını çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir. |
1.T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Temel Eğitim Kitabı., Onur Matbaacılık, , Ankara, 2006
2. Paramedik Derneği Temel Modül Eğitim Kitabı, PARDER, 2009
3. Paramedik Derneği Mezuniyet sonrası Eğitim Kitabı, PARDER, 2008
4. T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Çocuklarda İleri Yaşam Desteği Eğitim Kitabı., 2007
5. Ambulans Ekipleri Staddardizasyonu, AAHD. 2009
6. Avrupa Resüstasyon Konseyi 2005 Resüstasyon Kılavuzu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:33Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:34