Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL FİZYOLOJİ | İAY1124300 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Filiz ŞANLI SOYDAN |
Dersin Yardımcıları | İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
Dersin Amacı | İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji,Hücre Fizyolojisi,Sinir ve Kas Fizyolojisi,Kan Fizyolojisi,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1: Kalp,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2: Dolaşım,Solunum Sistemi Fizyolojisi,Boşaltım Sistemi Fizyolojisi ve Anatomisi,Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi,Endokrin Sistem Fizyolojisi,Üreme Sistemi Fizyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hücre ve organ sistemlerinin işlevsel mekanizmalarını, birbirleri ile ilişkilerini ve vücuttaki fizyolojik kontrol mekanizmalarını açıklar. | 16, 9 | A |
2. Sağlıklı durumda vücut işlevlerin nasıl gerçekleştiğini ve patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problemler olduğunu örneklerle açıklar | 16, 9 | A |
3. Hücre membranının yapısını ve görevlerini, kas tiplerinde kasılma mekanizmalarını tanımlar. | 16, 9 | A |
4. Kanın özellikleri ve kan hücrelerinin görevlerini, hemostaz, koagülasyon ve bağışıklık mekanizmalarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji | Ders Notları |
2 | Hücre Fizyolojisi | Ders Notları |
3 | Sinir ve Kas Fizyolojisi | Ders Notları |
4 | Kan Fizyolojisi | Ders Notları |
5 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1: Kalp | Ders Notları |
6 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2: Dolaşım | Ders Notları |
7 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | Ders Notları |
8 | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi ve Anatomisi | Ders Notları |
9 | Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi | Ders Notları |
10 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi | Ders Notları |
11 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi | Ders Notları |
12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi | Ders Notları |
13 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | Ders Notları |
14 | Üreme Sistemi Fizyolojisi | Ders Notları |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1. Prof. Dr. Levent Ertuğrul, Fizyoloji, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Baskı (2012)
2. Arthur C. Guyton, John E. Hall, Tıbbi Fizyoloji, Nobel Tıp Kitabevleri, 11.Baskı (2007)
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL FİZYOLOJİ | İAY1124300 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Filiz ŞANLI SOYDAN |
Dersin Yardımcıları | İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
Dersin Amacı | İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji,Hücre Fizyolojisi,Sinir ve Kas Fizyolojisi,Kan Fizyolojisi,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1: Kalp,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2: Dolaşım,Solunum Sistemi Fizyolojisi,Boşaltım Sistemi Fizyolojisi ve Anatomisi,Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi,Endokrin Sistem Fizyolojisi,Üreme Sistemi Fizyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hücre ve organ sistemlerinin işlevsel mekanizmalarını, birbirleri ile ilişkilerini ve vücuttaki fizyolojik kontrol mekanizmalarını açıklar. | 16, 9 | A |
2. Sağlıklı durumda vücut işlevlerin nasıl gerçekleştiğini ve patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problemler olduğunu örneklerle açıklar | 16, 9 | A |
3. Hücre membranının yapısını ve görevlerini, kas tiplerinde kasılma mekanizmalarını tanımlar. | 16, 9 | A |
4. Kanın özellikleri ve kan hücrelerinin görevlerini, hemostaz, koagülasyon ve bağışıklık mekanizmalarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji | Ders Notları |
2 | Hücre Fizyolojisi | Ders Notları |
3 | Sinir ve Kas Fizyolojisi | Ders Notları |
4 | Kan Fizyolojisi | Ders Notları |
5 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1: Kalp | Ders Notları |
6 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2: Dolaşım | Ders Notları |
7 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | Ders Notları |
8 | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi ve Anatomisi | Ders Notları |
9 | Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi | Ders Notları |
10 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi | Ders Notları |
11 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi | Ders Notları |
12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi | Ders Notları |
13 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | Ders Notları |
14 | Üreme Sistemi Fizyolojisi | Ders Notları |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1. Prof. Dr. Levent Ertuğrul, Fizyoloji, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Baskı (2012)
2. Arthur C. Guyton, John E. Hall, Tıbbi Fizyoloji, Nobel Tıp Kitabevleri, 11.Baskı (2007)
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:33Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:34