Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODYOMETRİDE İLERİ TEST YÖNTEMLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra Nur ESER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyometristlerin bu tarz ortamlar için gerekli diyaloğa ve donanıma kavuşmalarını ve ABR, VNG gibi ileri odyolojik test tekniklerini uygulayabilecek şekilde pratik beceri kazanılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme teorileri,Odyolojik ekipmanların kalibrasyonu,Loudness discomfort level (LDL) testi / Sensorineural Acuity Level (SAL) testi / Bekesy odyometrisi,Geniş bant timpanometri / Refleks Decay Testi / ETF testleri,Recruitment / Short increment sensivity index (SISI) testi Tone decay testi / Alternate binaural loudness balance (ABLB) ve monaural loudness balance (MLB) testleri ,Otoakustik emisyon (OAE) testi,Elektrofizyolojik testler (Temel ilkeler),Elektrofizyolojik testler ( ECochG / ABR / ASSR),Elektrofizyolojik testler (Orta ve Geç latanslar),İşitme taramaları test yöntemleri,Gürültü ölçümü,İşitsel rehabilitasyon - I,İşitsel rehabilitasyon - II,Gürültü eşliğinde konuşmayı tanıma testi ve fonksiyonel işitme kaybı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitsel rehabilitasyonun temel ilkelerini açıklar. | 9 | A |
Eşik üstü testleri yorumlar. | 9 | A |
Öğrenciler, SISI, ABLB ve MLB testlerinin nasıl yapıldığını tanımlar. | 9 | A |
Tone decay ve Refleks decay testinin nasıl yapıldığını özetler. | 9 | A |
Elektrofizyolojik testlerin ve OAE testinin nasıl yapıldığı yorumlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme teorileri | Ön hazırlık yok |
2 | Odyolojik ekipmanların kalibrasyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Loudness discomfort level (LDL) testi / Sensorineural Acuity Level (SAL) testi / Bekesy odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Geniş bant timpanometri / Refleks Decay Testi / ETF testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Recruitment / Short increment sensivity index (SISI) testi Tone decay testi / Alternate binaural loudness balance (ABLB) ve monaural loudness balance (MLB) testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Otoakustik emisyon (OAE) testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Elektrofizyolojik testler (Temel ilkeler) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Elektrofizyolojik testler ( ECochG / ABR / ASSR) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Elektrofizyolojik testler (Orta ve Geç latanslar) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İşitme taramaları test yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Gürültü ölçümü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitsel rehabilitasyon - I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İşitsel rehabilitasyon - II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Gürültü eşliğinde konuşmayı tanıma testi ve fonksiyonel işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunumları ve word dosyaları |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3) Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) İşitme Kaybının Testleri,Tanısı ve Tedavisi, Editör: M. Bülent Şerbetçioğlu, 2021y 9) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 Sayfa 996-1009, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODYOMETRİDE İLERİ TEST YÖNTEMLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra Nur ESER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyometristlerin bu tarz ortamlar için gerekli diyaloğa ve donanıma kavuşmalarını ve ABR, VNG gibi ileri odyolojik test tekniklerini uygulayabilecek şekilde pratik beceri kazanılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme teorileri,Odyolojik ekipmanların kalibrasyonu,Loudness discomfort level (LDL) testi / Sensorineural Acuity Level (SAL) testi / Bekesy odyometrisi,Geniş bant timpanometri / Refleks Decay Testi / ETF testleri,Recruitment / Short increment sensivity index (SISI) testi Tone decay testi / Alternate binaural loudness balance (ABLB) ve monaural loudness balance (MLB) testleri ,Otoakustik emisyon (OAE) testi,Elektrofizyolojik testler (Temel ilkeler),Elektrofizyolojik testler ( ECochG / ABR / ASSR),Elektrofizyolojik testler (Orta ve Geç latanslar),İşitme taramaları test yöntemleri,Gürültü ölçümü,İşitsel rehabilitasyon - I,İşitsel rehabilitasyon - II,Gürültü eşliğinde konuşmayı tanıma testi ve fonksiyonel işitme kaybı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitsel rehabilitasyonun temel ilkelerini açıklar. | 9 | A |
Eşik üstü testleri yorumlar. | 9 | A |
Öğrenciler, SISI, ABLB ve MLB testlerinin nasıl yapıldığını tanımlar. | 9 | A |
Tone decay ve Refleks decay testinin nasıl yapıldığını özetler. | 9 | A |
Elektrofizyolojik testlerin ve OAE testinin nasıl yapıldığı yorumlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme teorileri | Ön hazırlık yok |
2 | Odyolojik ekipmanların kalibrasyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Loudness discomfort level (LDL) testi / Sensorineural Acuity Level (SAL) testi / Bekesy odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Geniş bant timpanometri / Refleks Decay Testi / ETF testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Recruitment / Short increment sensivity index (SISI) testi Tone decay testi / Alternate binaural loudness balance (ABLB) ve monaural loudness balance (MLB) testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Otoakustik emisyon (OAE) testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Elektrofizyolojik testler (Temel ilkeler) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Elektrofizyolojik testler ( ECochG / ABR / ASSR) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Elektrofizyolojik testler (Orta ve Geç latanslar) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İşitme taramaları test yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Gürültü ölçümü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitsel rehabilitasyon - I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İşitsel rehabilitasyon - II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Gürültü eşliğinde konuşmayı tanıma testi ve fonksiyonel işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunumları ve word dosyaları |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3) Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) İşitme Kaybının Testleri,Tanısı ve Tedavisi, Editör: M. Bülent Şerbetçioğlu, 2021y 9) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 Sayfa 996-1009, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |