Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA II | - | Bahar Dönemi | 0+14 | 7 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Caner YATMAZ, Aylin BAKIRCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme sistemini değerlendiren subjektif ve objektif testlerin laboratuvar ortamında pratik beceri kazanıldıktan sonra hastaya uygulanabilmesi ve ileri vakalarda testlerin kolaylıkla gerçekleştirilebilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?,Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler,Zor vakalarda maskeleme prosedürü,Konuşma maskeleme kriterleri,Konuşma maskeleme uygulaması,Olgularla maskeleme Uygulaması 1,Olgularla maskeleme Uygulaması 2,Timpanometri testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Akustik refleks testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Refleks Decay testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Eustachii Tube Fonksiyon testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 1,Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 2,Akustik immitansmetre ile alınan ölçüm sonuçlarının odyogram ile ilişkilendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Odyometre cihazı ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 13, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri ifade eder. | 13, 16, 4, 9 | A |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 13, 16, 17, 4, 6, 9 | A |
Odyometre cihazında maskelemeyi yorumlar ve uygular. | 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
Hasta ve hasta yakınlarını ileri objektif işitsel testler hakkında bilgilendirir. | 13, 16, 4, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Zor vakalarda maskeleme prosedürü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Konuşma maskeleme kriterleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Konuşma maskeleme uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Olgularla maskeleme Uygulaması 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Olgularla maskeleme Uygulaması 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Timpanometri testinin yapılması ve değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Akustik refleks testinin yapılması ve değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Refleks Decay testinin yapılması ve değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Eustachii Tube Fonksiyon testinin yapılması ve değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Akustik immitansmetre ile alınan ölçüm sonuçlarının odyogram ile ilişkilendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunumları ve Word dosyaları |
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 69-112, 191,243) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 1-9, 41-50) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 113-166, 183-242) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 3-119, 137-186) Temel Odyolojik Testler, Editör: Ateş Mehmet Akşit, 2019, (Sayfa 17-87) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 14 | 196 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA II | - | Bahar Dönemi | 0+14 | 7 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Caner YATMAZ, Aylin BAKIRCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme sistemini değerlendiren subjektif ve objektif testlerin laboratuvar ortamında pratik beceri kazanıldıktan sonra hastaya uygulanabilmesi ve ileri vakalarda testlerin kolaylıkla gerçekleştirilebilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?,Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler,Zor vakalarda maskeleme prosedürü,Konuşma maskeleme kriterleri,Konuşma maskeleme uygulaması,Olgularla maskeleme Uygulaması 1,Olgularla maskeleme Uygulaması 2,Timpanometri testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Akustik refleks testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Refleks Decay testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Eustachii Tube Fonksiyon testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 1,Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 2,Akustik immitansmetre ile alınan ölçüm sonuçlarının odyogram ile ilişkilendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Odyometre cihazı ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 13, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri ifade eder. | 13, 16, 4, 9 | A |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 13, 16, 17, 4, 6, 9 | A |
Odyometre cihazında maskelemeyi yorumlar ve uygular. | 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
Hasta ve hasta yakınlarını ileri objektif işitsel testler hakkında bilgilendirir. | 13, 16, 4, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Zor vakalarda maskeleme prosedürü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Konuşma maskeleme kriterleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Konuşma maskeleme uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Olgularla maskeleme Uygulaması 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Olgularla maskeleme Uygulaması 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Timpanometri testinin yapılması ve değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Akustik refleks testinin yapılması ve değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Refleks Decay testinin yapılması ve değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Eustachii Tube Fonksiyon testinin yapılması ve değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Akustik immitansmetre ile alınan ölçüm sonuçlarının odyogram ile ilişkilendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunumları ve Word dosyaları |
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 69-112, 191,243) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 1-9, 41-50) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 113-166, 183-242) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 3-119, 137-186) Temel Odyolojik Testler, Editör: Ateş Mehmet Akşit, 2019, (Sayfa 17-87) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |