Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLARI VE KULAK KALIPLARI II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Caner YATMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Caner YATMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Değişik yaş gruplarında işitme kayıplı hastaların işitmelerine yardımcı olabilecek elektronik cihazların seçimi, ayarlanması ve uygulanma ilkelerini kavrayarak uygular. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kulak izi alınması süreci,Kulak Kalıbı ve modifikasyonları,Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi ,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REUG ,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REOG,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REAR/REİG,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - RECD,Kemiğe implante işitme cihazları,Koklear implant,Orta kulak ve Beyinsapı implantları,SUT nedir, işitme cihazında SUT,İşitmeye yardımcı cihazlar,Özel durumlarda cihazlandırma I,Özel durumlarda cihazlandırma II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kulak izi alabilir ve akustik modifikasyona uygun kalıp isteyebilir. | 9 | A |
İşitme cihazı uygularken gerçek kulak ölçüm yöntemini kullanır. | 16, 9 | A |
SUT hakkında bilgi sahibi olur ve hastalara anlatır. | 16, 9 | A |
İşitme cihazı kontrolünde datasheet kullanır ve HIT ölçümlerini uygular. | 16, 9 | A |
Özel vakalarda amplifikasyon yapabilir. | 16, 9 | A |
İşitsel implant ve genel özelliklerini sıralar. | 16, 9 | A |
İşitmeye yardımcı cihazları bilir. Uygun hasta grubuna tavsiyede bulunabilir | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kulak izi alınması süreci | Ön hazırlık yok |
2 | Kulak Kalıbı ve modifikasyonları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REUG | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REOG | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REAR/REİG | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - RECD | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Kemiğe implante işitme cihazları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Koklear implant | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Orta kulak ve Beyinsapı implantları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | SUT nedir, işitme cihazında SUT | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitmeye yardımcı cihazlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Özel durumlarda cihazlandırma I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Özel durumlarda cihazlandırma II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Editör:Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care,2003 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 1 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLARI VE KULAK KALIPLARI II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Caner YATMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Caner YATMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Değişik yaş gruplarında işitme kayıplı hastaların işitmelerine yardımcı olabilecek elektronik cihazların seçimi, ayarlanması ve uygulanma ilkelerini kavrayarak uygular. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kulak izi alınması süreci,Kulak Kalıbı ve modifikasyonları,Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi ,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REUG ,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REOG,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REAR/REİG,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - RECD,Kemiğe implante işitme cihazları,Koklear implant,Orta kulak ve Beyinsapı implantları,SUT nedir, işitme cihazında SUT,İşitmeye yardımcı cihazlar,Özel durumlarda cihazlandırma I,Özel durumlarda cihazlandırma II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kulak izi alabilir ve akustik modifikasyona uygun kalıp isteyebilir. | 9 | A |
İşitme cihazı uygularken gerçek kulak ölçüm yöntemini kullanır. | 16, 9 | A |
SUT hakkında bilgi sahibi olur ve hastalara anlatır. | 16, 9 | A |
İşitme cihazı kontrolünde datasheet kullanır ve HIT ölçümlerini uygular. | 16, 9 | A |
Özel vakalarda amplifikasyon yapabilir. | 16, 9 | A |
İşitsel implant ve genel özelliklerini sıralar. | 16, 9 | A |
İşitmeye yardımcı cihazları bilir. Uygun hasta grubuna tavsiyede bulunabilir | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kulak izi alınması süreci | Ön hazırlık yok |
2 | Kulak Kalıbı ve modifikasyonları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REUG | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REOG | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REAR/REİG | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - RECD | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Kemiğe implante işitme cihazları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Koklear implant | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Orta kulak ve Beyinsapı implantları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | SUT nedir, işitme cihazında SUT | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitmeye yardımcı cihazlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Özel durumlarda cihazlandırma I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Özel durumlarda cihazlandırma II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Editör:Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care,2003 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |