Satış teknikleri ve pazarlama iletişimi ilişkisinin kavratılması; etkili iletişim ve satış tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ekonomi ile ilgili temel kavramlar,Pazarlama sürecinin gelişimi ve temel kavramlar,Pazarlama karması unsurları,Hizmetlerde Pazarlama,Ürün ve ürün geliştirme,Fiyat ve fiyatlandırma,Tutundurma ve pazarlama iletişimi,İşletmelerde pazarlama planlaması,Tüketici davranışları,İşitme cihazı işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi-I,İşitme Cihazı İşletmelerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi-II,Satış Teknikleri-I,Satış Teknikleri-II,E-Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Pazarlama yönetimi ve pazarlama karması kavramlarını tanımlar.
16, 9
A
Pazarlama iletişimi ve müşteri ilişkileri yönetimini anlatır.
16, 9
A
Tüketici davranışları ve satış tekniklerini tasvir eder.
16, 8, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar
2
Pazarlama sürecinin gelişimi ve temel kavramlar
3
Pazarlama karması unsurları
4
Hizmetlerde Pazarlama
5
Ürün ve ürün geliştirme
6
Fiyat ve fiyatlandırma
7
Tutundurma ve pazarlama iletişimi
8
İşletmelerde pazarlama planlaması
9
Tüketici davranışları
10
İşitme cihazı işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi-I
Pazarlama İlkeleri- Prof. Dr. İsmet Mucuk
Pazarlama İlkeleri-Prof.Dr.Baybars Tek
Satışta Başarı-Frank Bettger
Hizmet Pazarlaması TSEV yayınları
Ekip çalışması ve Liderlik- Acar Baltaş
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İŞİTME CİHAZI MERKEZİNDE SATIŞ VE PAZARLAMA
ODY2213741
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Çarşamba 16:30-17:15
Çarşamba 17:30-18:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Satış teknikleri ve pazarlama iletişimi ilişkisinin kavratılması; etkili iletişim ve satış tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ekonomi ile ilgili temel kavramlar,Pazarlama sürecinin gelişimi ve temel kavramlar,Pazarlama karması unsurları,Hizmetlerde Pazarlama,Ürün ve ürün geliştirme,Fiyat ve fiyatlandırma,Tutundurma ve pazarlama iletişimi,İşletmelerde pazarlama planlaması,Tüketici davranışları,İşitme cihazı işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi-I,İşitme Cihazı İşletmelerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi-II,Satış Teknikleri-I,Satış Teknikleri-II,E-Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Pazarlama yönetimi ve pazarlama karması kavramlarını tanımlar.
16, 9
A
Pazarlama iletişimi ve müşteri ilişkileri yönetimini anlatır.
16, 9
A
Tüketici davranışları ve satış tekniklerini tasvir eder.
16, 8, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar
2
Pazarlama sürecinin gelişimi ve temel kavramlar
3
Pazarlama karması unsurları
4
Hizmetlerde Pazarlama
5
Ürün ve ürün geliştirme
6
Fiyat ve fiyatlandırma
7
Tutundurma ve pazarlama iletişimi
8
İşletmelerde pazarlama planlaması
9
Tüketici davranışları
10
İşitme cihazı işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi-I
Pazarlama İlkeleri- Prof. Dr. İsmet Mucuk
Pazarlama İlkeleri-Prof.Dr.Baybars Tek
Satışta Başarı-Frank Bettger
Hizmet Pazarlaması TSEV yayınları
Ekip çalışması ve Liderlik- Acar Baltaş
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.