Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANATOMİ VE FİZYOLOJİ | ODY1113734 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kerem ERSİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kerem ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme, konuşma ve denge süreçlerinde görevli organların anatomilerini ve fonksiyonlarını, ses ve denge duyusunun nasıl algılandığı ve düzenlendiği bilgisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş ,Hücre Fizyolojisi ve Membrandan Madde Taşınma Yolları,Membran Potansiyeli ve Aksiyon Potansiyeli,Sinir Sistemine Giriş ve Sinirlerde Sinyal İletimi,Merkezi Sinir Sistemi,Kulak Anatomisi,Koklea Anatomisi,Korti Organının Elektrofizyolojisi,Merkezi İşitme Yolları,Konuşma İle İlgili Anatomik Yapılar ve Ses Oluşumu,Konuşmanın Nörofizyolojisi,Vestibüler Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi,Yarımdaire Kanallarının Anatomisi ve Fizyolojisi,Denge ve Merkezi Sinir Sistemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücrenin ve hücre membranının yapısını ve görevlerini tanımlar | 9 | A |
Nöronların ve sinapsların özelliklerini, merkezi sinir sisteminin işlevsel yapısını ve fonksiyonlarını açıklar | 9 | A |
İşitme ve konuşma süreçlerinde görev alan organların anatomisini ve fonksiyonlarını açıklar | 9 | A |
Denge duyusunda görev alan organların anatomisini ve görevlerini tanımlar | 9 | A |
İşitsel sinyallerin ve denge duyusunun nasıl algılandığını anlatır | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyolojiye Giriş | Ön hazırlık yok |
2 | Hücre Fizyolojisi ve Membrandan Madde Taşınma Yolları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Membran Potansiyeli ve Aksiyon Potansiyeli | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Sinir Sistemine Giriş ve Sinirlerde Sinyal İletimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Merkezi Sinir Sistemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Kulak Anatomisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Koklea Anatomisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Korti Organının Elektrofizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Merkezi İşitme Yolları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Konuşma İle İlgili Anatomik Yapılar ve Ses Oluşumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Konuşmanın Nörofizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Vestibüler Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Yarımdaire Kanallarının Anatomisi ve Fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Denge ve Merkezi Sinir Sistemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunu dosyaları. |
1. Guyton Tıbbi Fizyoloji
2. Ganong Tıbbi Fizyoloji
3. Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013.
4. Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | | X | | | |
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANATOMİ VE FİZYOLOJİ | ODY1113734 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kerem ERSİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kerem ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme, konuşma ve denge süreçlerinde görevli organların anatomilerini ve fonksiyonlarını, ses ve denge duyusunun nasıl algılandığı ve düzenlendiği bilgisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş ,Hücre Fizyolojisi ve Membrandan Madde Taşınma Yolları,Membran Potansiyeli ve Aksiyon Potansiyeli,Sinir Sistemine Giriş ve Sinirlerde Sinyal İletimi,Merkezi Sinir Sistemi,Kulak Anatomisi,Koklea Anatomisi,Korti Organının Elektrofizyolojisi,Merkezi İşitme Yolları,Konuşma İle İlgili Anatomik Yapılar ve Ses Oluşumu,Konuşmanın Nörofizyolojisi,Vestibüler Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi,Yarımdaire Kanallarının Anatomisi ve Fizyolojisi,Denge ve Merkezi Sinir Sistemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücrenin ve hücre membranının yapısını ve görevlerini tanımlar | 9 | A |
Nöronların ve sinapsların özelliklerini, merkezi sinir sisteminin işlevsel yapısını ve fonksiyonlarını açıklar | 9 | A |
İşitme ve konuşma süreçlerinde görev alan organların anatomisini ve fonksiyonlarını açıklar | 9 | A |
Denge duyusunda görev alan organların anatomisini ve görevlerini tanımlar | 9 | A |
İşitsel sinyallerin ve denge duyusunun nasıl algılandığını anlatır | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyolojiye Giriş | Ön hazırlık yok |
2 | Hücre Fizyolojisi ve Membrandan Madde Taşınma Yolları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Membran Potansiyeli ve Aksiyon Potansiyeli | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Sinir Sistemine Giriş ve Sinirlerde Sinyal İletimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Merkezi Sinir Sistemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Kulak Anatomisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Koklea Anatomisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Korti Organının Elektrofizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Merkezi İşitme Yolları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Konuşma İle İlgili Anatomik Yapılar ve Ses Oluşumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Konuşmanın Nörofizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Vestibüler Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Yarımdaire Kanallarının Anatomisi ve Fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Denge ve Merkezi Sinir Sistemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunu dosyaları. |
1. Guyton Tıbbi Fizyoloji
2. Ganong Tıbbi Fizyoloji
3. Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013.
4. Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | | X | | | |
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:50