Bu derste; satış teknikleri ve pazarlama iletişimi ilişkisinin kavratılması; etkili iletişim ve satış tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ekonomi ile ilgili temel kavramlar,Pazarlama sürecinin gelişimi ve temel kavramlar,Pazarlama Karması Unsurları,Hizmetlerde pazarlama,Ürün-Ürün geliştirme,Fiyat-Fiyatlandırma,Tutundurma-Pazarlama İletişimi,İşletmelerde Pazarlama Planlaması,Tüketici davranışları,Müşteri İlişkileri Yönetimi-I,Müşteri İişkileri Yönetimi-II,Satış Teknikleri-I,Satış Teknikleri-II,E-Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Satış ve pazarlamada temel kavramları açıklar.
16, 9
A
2.Tüketici davranışları ve satın alma sürecini yorumlar.
16, 9
A
3.Ekonomi ile ilgili temel kavramları tanır.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar
Ders Notları
2
Pazarlama sürecinin gelişimi ve temel kavramlar
Ders Notları
3
Pazarlama Karması Unsurları
Ders Notları
4
Hizmetlerde pazarlama
Ders Notları
5
Ürün-Ürün geliştirme
Ders Notları
6
Fiyat-Fiyatlandırma
Ders Notları
7
Tutundurma-Pazarlama İletişimi
Ders Notları
8
İşletmelerde Pazarlama Planlaması
Ders Notları
9
Tüketici davranışları
Ders Notları
10
Müşteri İlişkileri Yönetimi-I
Ders Notları
11
Müşteri İişkileri Yönetimi-II
Ders Notları
12
Satış Teknikleri-I
Ders Notları
13
Satış Teknikleri-II
Ders Notları
14
E-Pazarlama
Ders Notları
Kaynak
İlgili kaynaklar ve ders notları
Pazarlama İlkeleri- Prof. Dr. İsmet Mucuk
Pazarlama İlkeleri-Prof.Dr.Baybars Tek
Satışta Başarı-Frank Bettger
Hizmet Pazarlaması TSEV yayınları
Ekip çalışması ve Liderlik- Acar Baltaş
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
72
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SATIŞ TEKNİKLERİ VE PAZARLAMA
-
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersin Yardımcıları
yok
Dersin Amacı
Bu derste; satış teknikleri ve pazarlama iletişimi ilişkisinin kavratılması; etkili iletişim ve satış tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ekonomi ile ilgili temel kavramlar,Pazarlama sürecinin gelişimi ve temel kavramlar,Pazarlama Karması Unsurları,Hizmetlerde pazarlama,Ürün-Ürün geliştirme,Fiyat-Fiyatlandırma,Tutundurma-Pazarlama İletişimi,İşletmelerde Pazarlama Planlaması,Tüketici davranışları,Müşteri İlişkileri Yönetimi-I,Müşteri İişkileri Yönetimi-II,Satış Teknikleri-I,Satış Teknikleri-II,E-Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Satış ve pazarlamada temel kavramları açıklar.
16, 9
A
2.Tüketici davranışları ve satın alma sürecini yorumlar.
16, 9
A
3.Ekonomi ile ilgili temel kavramları tanır.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar
Ders Notları
2
Pazarlama sürecinin gelişimi ve temel kavramlar
Ders Notları
3
Pazarlama Karması Unsurları
Ders Notları
4
Hizmetlerde pazarlama
Ders Notları
5
Ürün-Ürün geliştirme
Ders Notları
6
Fiyat-Fiyatlandırma
Ders Notları
7
Tutundurma-Pazarlama İletişimi
Ders Notları
8
İşletmelerde Pazarlama Planlaması
Ders Notları
9
Tüketici davranışları
Ders Notları
10
Müşteri İlişkileri Yönetimi-I
Ders Notları
11
Müşteri İişkileri Yönetimi-II
Ders Notları
12
Satış Teknikleri-I
Ders Notları
13
Satış Teknikleri-II
Ders Notları
14
E-Pazarlama
Ders Notları
Kaynak
İlgili kaynaklar ve ders notları
Pazarlama İlkeleri- Prof. Dr. İsmet Mucuk
Pazarlama İlkeleri-Prof.Dr.Baybars Tek
Satışta Başarı-Frank Bettger
Hizmet Pazarlaması TSEV yayınları
Ekip çalışması ve Liderlik- Acar Baltaş
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.