Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HASTA İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | SKİ2142130 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Uygar ÜSTÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İlknur FİL |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Sağlık kuruluşlarında hasta ilişkileri faaliyetlerini geliştirmek ve hasta ilişkileri yönetiminin boyutlarını
değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hasta İlişkileri Kavramı ve Özellikleri,2.Hasta Tatmini ve Hasta Sadakati Yaratma,3.Hasta İlişkileri ve İlişkisel Pazarlama,4.Satış ve Pazarlamada Toplam Kalite Yönetimi,5.Hasta İçin Değer Yaratma,6.Hasta Yaşam Boyu Değeri,7.Hasta Hizmet Kalitesi-Hasta Hizmet Sistemi,8.Hasta Tutma Modeli,9.Hasta Tutma Programlarının Geliştirilmesi,10.Hasta Şikayetlerini Ele Alma,11.Hasta İlişkilerinin Ölçülmesi,12.Hasta Odaklı Kültürün Yayılması,13.Kültür Değişimindeki Engeller,14.Hasta Odaklı Değişim Yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Hasta ilişkileri kavram ve özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. Hasta sadakati yaratma faaliyetlerini uygular. | 10, 16, 9 | A |
3. Hasta tatmini oluşturma yöntemlerini örnekler. | 10, 16, 9 | A |
4. Hastayı kazanma ve tutma faaliyetlerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
5. Hasta tutma programlarını geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
6. Hasta şikayetlerini örnekler. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.Hasta İlişkileri Kavramı ve Özellikleri | Ders notlarının okunması |
2 | 2.Hasta Tatmini ve Hasta Sadakati Yaratma | Ders notlarının okunması |
3 | 3.Hasta İlişkileri ve İlişkisel Pazarlama | Ders notlarının okunması |
4 | 4.Satış ve Pazarlamada Toplam Kalite Yönetimi | Ders notlarının okunması |
5 | 5.Hasta İçin Değer Yaratma | Ders notlarının okunması |
6 | 6.Hasta Yaşam Boyu Değeri | Ders notlarının okunması |
7 | 7.Hasta Hizmet Kalitesi-Hasta Hizmet Sistemi | Ders notlarının okunması |
8 | 8.Hasta Tutma Modeli | Ders notlarının okunması |
9 | 9.Hasta Tutma Programlarının Geliştirilmesi | Ders notlarının okunması |
10 | 10.Hasta Şikayetlerini Ele Alma | Ders notlarının okunması |
11 | 11.Hasta İlişkilerinin Ölçülmesi | Ders notlarının okunması |
12 | 12.Hasta Odaklı Kültürün Yayılması | Ders notlarının okunması |
13 | 13.Kültür Değişimindeki Engeller | Ders notlarının okunması |
14 | 14.Hasta Odaklı Değişim Yönetimi | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Öğretim üyesine ait ders notları |
Ayla Okay, Sağlık İletişimi, Derin Yayınları,2014
Yavuz Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kitapları, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
| | | X | | |
2 | Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur, sağlık hizmet sunucularının performansını planlar, organize eder ve yönlendirir. | | X | | | |
3 | Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HASTA İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | SKİ2142130 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Uygar ÜSTÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İlknur FİL |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Sağlık kuruluşlarında hasta ilişkileri faaliyetlerini geliştirmek ve hasta ilişkileri yönetiminin boyutlarını
değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hasta İlişkileri Kavramı ve Özellikleri,2.Hasta Tatmini ve Hasta Sadakati Yaratma,3.Hasta İlişkileri ve İlişkisel Pazarlama,4.Satış ve Pazarlamada Toplam Kalite Yönetimi,5.Hasta İçin Değer Yaratma,6.Hasta Yaşam Boyu Değeri,7.Hasta Hizmet Kalitesi-Hasta Hizmet Sistemi,8.Hasta Tutma Modeli,9.Hasta Tutma Programlarının Geliştirilmesi,10.Hasta Şikayetlerini Ele Alma,11.Hasta İlişkilerinin Ölçülmesi,12.Hasta Odaklı Kültürün Yayılması,13.Kültür Değişimindeki Engeller,14.Hasta Odaklı Değişim Yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Hasta ilişkileri kavram ve özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. Hasta sadakati yaratma faaliyetlerini uygular. | 10, 16, 9 | A |
3. Hasta tatmini oluşturma yöntemlerini örnekler. | 10, 16, 9 | A |
4. Hastayı kazanma ve tutma faaliyetlerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
5. Hasta tutma programlarını geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
6. Hasta şikayetlerini örnekler. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.Hasta İlişkileri Kavramı ve Özellikleri | Ders notlarının okunması |
2 | 2.Hasta Tatmini ve Hasta Sadakati Yaratma | Ders notlarının okunması |
3 | 3.Hasta İlişkileri ve İlişkisel Pazarlama | Ders notlarının okunması |
4 | 4.Satış ve Pazarlamada Toplam Kalite Yönetimi | Ders notlarının okunması |
5 | 5.Hasta İçin Değer Yaratma | Ders notlarının okunması |
6 | 6.Hasta Yaşam Boyu Değeri | Ders notlarının okunması |
7 | 7.Hasta Hizmet Kalitesi-Hasta Hizmet Sistemi | Ders notlarının okunması |
8 | 8.Hasta Tutma Modeli | Ders notlarının okunması |
9 | 9.Hasta Tutma Programlarının Geliştirilmesi | Ders notlarının okunması |
10 | 10.Hasta Şikayetlerini Ele Alma | Ders notlarının okunması |
11 | 11.Hasta İlişkilerinin Ölçülmesi | Ders notlarının okunması |
12 | 12.Hasta Odaklı Kültürün Yayılması | Ders notlarının okunması |
13 | 13.Kültür Değişimindeki Engeller | Ders notlarının okunması |
14 | 14.Hasta Odaklı Değişim Yönetimi | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Öğretim üyesine ait ders notları |
Ayla Okay, Sağlık İletişimi, Derin Yayınları,2014
Yavuz Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kitapları, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
| | | X | | |
2 | Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur, sağlık hizmet sunucularının performansını planlar, organize eder ve yönlendirir. | | X | | | |
3 | Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:11