Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İlknur FİL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşletme kavramını ve çevresini öğretmek, işletmeyi organize edip nasıl yönetileceğini belirlemek, küresel ekonomide işletmelerin önemini vurgulamak ve işletmeler için önemli iç ve dış etkenlerin incelenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşletme Biliminin Tarihi Gelişimi,İşletme İle İlgili Temel Kavramlar,İşletme Türleri,İşletmenin Kuruluş Analizi Ve Planlama Çalışmaları,Yönetim Biliminin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi, yönetim süreci ve yönetim fonksiyonları,İşletmelerde Üretim Yönetimi,İşletmelerde Pazarlama Yönetimi,İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi,İşletmelerde Muhasebe Yönetimi,İşletmelerde Finans Yönetimi,İşletme Çevresi, Büyüme Güdüleri ve Çevresel Faktörlerin Yönetilmesi,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik,Çağdaş Yaklaşımlar ve Yeni Gelişmeler,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel İşletme Fonksiyonlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Yönetimin temel ilkelerini uygular. | 16, 9 | A |
İnsan kaynakları fonksiyonunu tanımlar. | 16, 9 | A |
Üretim ve tedarik süreçlerini tanır. | 16, 9 | A |
Finans ve muhasebe fonksiyonlarını listeler. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletme Biliminin Tarihi Gelişimi | Ders notunun okunması |
2 | İşletme İle İlgili Temel Kavramlar | Ders notunun okunması |
3 | İşletme Türleri | Ders notunun okunması |
4 | İşletmenin Kuruluş Analizi Ve Planlama Çalışmaları | Ders notunun okunması |
5 | Yönetim Biliminin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi, yönetim süreci ve yönetim fonksiyonları | Ders notunun okunması |
6 | İşletmelerde Üretim Yönetimi | Ders notunun okunması |
7 | İşletmelerde Pazarlama Yönetimi | Ders notunun okunması |
8 | İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders notunun okunması |
9 | İşletmelerde Muhasebe Yönetimi | Ders notunun okunması |
10 | İşletmelerde Finans Yönetimi | Ders notunun okunması |
11 | İşletme Çevresi, Büyüme Güdüleri ve Çevresel Faktörlerin Yönetilmesi | Ders notunun okunması |
12 | İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik | Ders notunun okunması |
13 | Çağdaş Yaklaşımlar ve Yeni Gelişmeler | Ders notunun okunması |
14 | Genel Tekrar | Ders notunun okunması |
Kaynak |
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, power point |
İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018. Şerif Şimşek, Adnan Çelik, İşletme Bilimlerine Giriş, Eğitim Kitabevi, 2022. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | X | |||||
2 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | X | |||||
3 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
4 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | X | |||||
6 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
10 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
14 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İlknur FİL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşletme kavramını ve çevresini öğretmek, işletmeyi organize edip nasıl yönetileceğini belirlemek, küresel ekonomide işletmelerin önemini vurgulamak ve işletmeler için önemli iç ve dış etkenlerin incelenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşletme Biliminin Tarihi Gelişimi,İşletme İle İlgili Temel Kavramlar,İşletme Türleri,İşletmenin Kuruluş Analizi Ve Planlama Çalışmaları,Yönetim Biliminin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi, yönetim süreci ve yönetim fonksiyonları,İşletmelerde Üretim Yönetimi,İşletmelerde Pazarlama Yönetimi,İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi,İşletmelerde Muhasebe Yönetimi,İşletmelerde Finans Yönetimi,İşletme Çevresi, Büyüme Güdüleri ve Çevresel Faktörlerin Yönetilmesi,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik,Çağdaş Yaklaşımlar ve Yeni Gelişmeler,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel İşletme Fonksiyonlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Yönetimin temel ilkelerini uygular. | 16, 9 | A |
İnsan kaynakları fonksiyonunu tanımlar. | 16, 9 | A |
Üretim ve tedarik süreçlerini tanır. | 16, 9 | A |
Finans ve muhasebe fonksiyonlarını listeler. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletme Biliminin Tarihi Gelişimi | Ders notunun okunması |
2 | İşletme İle İlgili Temel Kavramlar | Ders notunun okunması |
3 | İşletme Türleri | Ders notunun okunması |
4 | İşletmenin Kuruluş Analizi Ve Planlama Çalışmaları | Ders notunun okunması |
5 | Yönetim Biliminin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi, yönetim süreci ve yönetim fonksiyonları | Ders notunun okunması |
6 | İşletmelerde Üretim Yönetimi | Ders notunun okunması |
7 | İşletmelerde Pazarlama Yönetimi | Ders notunun okunması |
8 | İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders notunun okunması |
9 | İşletmelerde Muhasebe Yönetimi | Ders notunun okunması |
10 | İşletmelerde Finans Yönetimi | Ders notunun okunması |
11 | İşletme Çevresi, Büyüme Güdüleri ve Çevresel Faktörlerin Yönetilmesi | Ders notunun okunması |
12 | İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik | Ders notunun okunması |
13 | Çağdaş Yaklaşımlar ve Yeni Gelişmeler | Ders notunun okunması |
14 | Genel Tekrar | Ders notunun okunması |
Kaynak |
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, power point |
İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018. Şerif Şimşek, Adnan Çelik, İşletme Bilimlerine Giriş, Eğitim Kitabevi, 2022. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | X | |||||
2 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | X | |||||
3 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
4 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | X | |||||
6 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
10 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
14 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |