Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HASTANE YÖNETİMİ VE SÜREÇLERİ | TDS1213960 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serkan AYDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane yönetiminin özelliklerinin bilinmesi, hastane süreçlerinin kavranması ile bütünsel bir bakış açısı kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim Bilimi ve İlgili Temel Kavramlar,Yönetimin Fonksiyonları,Hastane ve Sektörün Özellikleri,Hastane Yönetim Modelleri,Hastane Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi/Sağlık Hizmetleri Yönetimi/Destek Hizmetler Yönetimi,Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Yönetim, Hasta Bakım),Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Tesis Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi),Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Bilgi Yönetimi, Stok Yönetimi, Atık Yönetimi),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Poliklinik, Acil Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Laboratuvar, Görüntüleme Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Klinik Hizmetler),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Hasta Dosyası ve Arşiv Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yönetimin tanımı ve özelliklerini açıklar. | 10, 9 | A |
Yönetimin fonksiyonlarını listeler. | 16, 9 | A |
Hastane yönetim modellerini yorumlar. | 16, 9 | A |
Hastane organizasyonunu tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Hastane hizmet yönetimlerinin ana süreçlerini, özelliklerini ve faaliyetlerini tanır. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Bilimi ve İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Yönetimin Fonksiyonları | |
3 | Hastane ve Sektörün Özellikleri | |
4 | Hastane Yönetim Modelleri | |
5 | Hastane Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi/Sağlık Hizmetleri Yönetimi/Destek Hizmetler Yönetimi | |
6 | Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Yönetim, Hasta Bakım) | |
7 | Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Tesis Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi) | |
8 | Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Bilgi Yönetimi, Stok Yönetimi, Atık Yönetimi) | |
9 | Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Poliklinik, Acil Hizmetleri) | |
10 | Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Laboratuvar, Görüntüleme Hizmetleri) | |
11 | Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Klinik Hizmetler) | |
12 | Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Hasta Dosyası ve Arşiv Hizmetleri) | |
13 | Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane) | |
14 | Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane) |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından öğrencilere verilecektir. |
Doç. Dr. Ayşegül Yıldırım Kaptanoğlu, Sağlık Yönetimi, Beşir Yayınevi, İstanbul, 2000 Mark Graban, Yalın Hastane, Optimist Yayınları, İstanbul, 2011 Sağlık İlgili Mevzuatları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | X | |||||
2 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | X | |||||
3 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
4 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | X | |||||
6 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
10 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
14 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 3 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 20 | 20 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HASTANE YÖNETİMİ VE SÜREÇLERİ | TDS1213960 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serkan AYDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane yönetiminin özelliklerinin bilinmesi, hastane süreçlerinin kavranması ile bütünsel bir bakış açısı kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim Bilimi ve İlgili Temel Kavramlar,Yönetimin Fonksiyonları,Hastane ve Sektörün Özellikleri,Hastane Yönetim Modelleri,Hastane Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi/Sağlık Hizmetleri Yönetimi/Destek Hizmetler Yönetimi,Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Yönetim, Hasta Bakım),Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Tesis Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi),Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Bilgi Yönetimi, Stok Yönetimi, Atık Yönetimi),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Poliklinik, Acil Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Laboratuvar, Görüntüleme Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Klinik Hizmetler),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Hasta Dosyası ve Arşiv Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yönetimin tanımı ve özelliklerini açıklar. | 10, 9 | A |
Yönetimin fonksiyonlarını listeler. | 16, 9 | A |
Hastane yönetim modellerini yorumlar. | 16, 9 | A |
Hastane organizasyonunu tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Hastane hizmet yönetimlerinin ana süreçlerini, özelliklerini ve faaliyetlerini tanır. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Bilimi ve İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Yönetimin Fonksiyonları | |
3 | Hastane ve Sektörün Özellikleri | |
4 | Hastane Yönetim Modelleri | |
5 | Hastane Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi/Sağlık Hizmetleri Yönetimi/Destek Hizmetler Yönetimi | |
6 | Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Yönetim, Hasta Bakım) | |
7 | Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Tesis Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi) | |
8 | Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Bilgi Yönetimi, Stok Yönetimi, Atık Yönetimi) | |
9 | Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Poliklinik, Acil Hizmetleri) | |
10 | Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Laboratuvar, Görüntüleme Hizmetleri) | |
11 | Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Klinik Hizmetler) | |
12 | Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Hasta Dosyası ve Arşiv Hizmetleri) | |
13 | Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane) | |
14 | Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane) |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından öğrencilere verilecektir. |
Doç. Dr. Ayşegül Yıldırım Kaptanoğlu, Sağlık Yönetimi, Beşir Yayınevi, İstanbul, 2000 Mark Graban, Yalın Hastane, Optimist Yayınları, İstanbul, 2011 Sağlık İlgili Mevzuatları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | X | |||||
2 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | X | |||||
3 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
4 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | X | |||||
6 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
10 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
14 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |