Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME II | TGT1213090 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Cengiz EROL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Abdulkadir EREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi görüntüleme yöntemlerine ait temel terminolojiyi ve dayandığı fizik prensipleriyle birlikte cihaz donanımlarına ait gerekli teorik bilgileri aktarmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proton, Spin, Manyetik Moment ve Vektör,Elektromanyetizma, Manyetik Alan ve Radyo Frekansı,Manyetik Rezonans Görüntüleme Cihazları,Manyetik Rezonans Cihazlarının Donanımları,Manyetik Rezonans Cihazlarının Çalışma Prensipleri,Manyetik Rezonans Cihazlarında Görüntü Oluşumu,Fonksiyonel Manyetik Rezonans,Beyinde Fonksiyonel Merkezler ve Yerleri,BOLD Tekniği ve Difüzyon Sensör Görüntüleme,Foton, Radyoaktivite ve Bozunum,Nükleer Tıp ve Radyonüklid Tedavi,Pozitron Emisyon Tomografisi ve Çalışma Prensipleri,Tek Foton Emisyon Tomografisi (SPECT),Medikal Tarama Modaliteleri ve Görüntü Performansı Değerlendirme Kriterleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Tıbbi görüntülemede kullanılan teknikleri sınıflandırabilecektir. | 16, 9 | A |
2.Görüntüleme cihazlarının çalışma prensipleri ve kullanım alanlarını anlatabilecektir.. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Proton, Spin, Manyetik Moment ve Vektör | Ön Okuma |
2 | Elektromanyetizma, Manyetik Alan ve Radyo Frekansı | Ön Okuma |
3 | Manyetik Rezonans Görüntüleme Cihazları | Ön Okuma |
4 | Manyetik Rezonans Cihazlarının Donanımları | Ön Okuma |
5 | Manyetik Rezonans Cihazlarının Çalışma Prensipleri | Ön Okuma |
6 | Manyetik Rezonans Cihazlarında Görüntü Oluşumu | Ön Okuma |
7 | Fonksiyonel Manyetik Rezonans | Ön Okuma |
8 | Beyinde Fonksiyonel Merkezler ve Yerleri | Ön Okuma |
9 | BOLD Tekniği ve Difüzyon Sensör Görüntüleme | Ön Okuma |
10 | Foton, Radyoaktivite ve Bozunum | Ön Okuma |
11 | Nükleer Tıp ve Radyonüklid Tedavi | Ön Okuma |
12 | Pozitron Emisyon Tomografisi ve Çalışma Prensipleri | Ön Okuma |
13 | Tek Foton Emisyon Tomografisi (SPECT) | Ön Okuma |
14 | Medikal Tarama Modaliteleri ve Görüntü Performansı Değerlendirme Kriterleri | Ön Okuma |
Kaynak |
Temel Tıbbi Radyolojik Görüntüleme Tekniği/ Hiperlink -Radyolojide Temel Fizik Kavramlar / Nobel Tıp |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | | | | X | |
7 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | | | | X | |
8 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 5 | 35 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 12 | 4 | 48 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 231 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME II | TGT1213090 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Cengiz EROL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Abdulkadir EREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi görüntüleme yöntemlerine ait temel terminolojiyi ve dayandığı fizik prensipleriyle birlikte cihaz donanımlarına ait gerekli teorik bilgileri aktarmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proton, Spin, Manyetik Moment ve Vektör,Elektromanyetizma, Manyetik Alan ve Radyo Frekansı,Manyetik Rezonans Görüntüleme Cihazları,Manyetik Rezonans Cihazlarının Donanımları,Manyetik Rezonans Cihazlarının Çalışma Prensipleri,Manyetik Rezonans Cihazlarında Görüntü Oluşumu,Fonksiyonel Manyetik Rezonans,Beyinde Fonksiyonel Merkezler ve Yerleri,BOLD Tekniği ve Difüzyon Sensör Görüntüleme,Foton, Radyoaktivite ve Bozunum,Nükleer Tıp ve Radyonüklid Tedavi,Pozitron Emisyon Tomografisi ve Çalışma Prensipleri,Tek Foton Emisyon Tomografisi (SPECT),Medikal Tarama Modaliteleri ve Görüntü Performansı Değerlendirme Kriterleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Tıbbi görüntülemede kullanılan teknikleri sınıflandırabilecektir. | 16, 9 | A |
2.Görüntüleme cihazlarının çalışma prensipleri ve kullanım alanlarını anlatabilecektir.. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Proton, Spin, Manyetik Moment ve Vektör | Ön Okuma |
2 | Elektromanyetizma, Manyetik Alan ve Radyo Frekansı | Ön Okuma |
3 | Manyetik Rezonans Görüntüleme Cihazları | Ön Okuma |
4 | Manyetik Rezonans Cihazlarının Donanımları | Ön Okuma |
5 | Manyetik Rezonans Cihazlarının Çalışma Prensipleri | Ön Okuma |
6 | Manyetik Rezonans Cihazlarında Görüntü Oluşumu | Ön Okuma |
7 | Fonksiyonel Manyetik Rezonans | Ön Okuma |
8 | Beyinde Fonksiyonel Merkezler ve Yerleri | Ön Okuma |
9 | BOLD Tekniği ve Difüzyon Sensör Görüntüleme | Ön Okuma |
10 | Foton, Radyoaktivite ve Bozunum | Ön Okuma |
11 | Nükleer Tıp ve Radyonüklid Tedavi | Ön Okuma |
12 | Pozitron Emisyon Tomografisi ve Çalışma Prensipleri | Ön Okuma |
13 | Tek Foton Emisyon Tomografisi (SPECT) | Ön Okuma |
14 | Medikal Tarama Modaliteleri ve Görüntü Performansı Değerlendirme Kriterleri | Ön Okuma |
Kaynak |
Temel Tıbbi Radyolojik Görüntüleme Tekniği/ Hiperlink -Radyolojide Temel Fizik Kavramlar / Nobel Tıp |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | | | | X | |
7 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | | | | X | |
8 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:49