Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL FİZİK | TGT1126200 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel fizik kavram ve prensiplerini kavramak, doğadaki olay ve olguları temel fizik yasalarıyla açıklamak, temel fizik problemlerini matematiksel teknik ve analizlerle çözebilme yeteneği kazanmak, öğrenim yaşamında kullanılacak temel fizik bilgisini oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri),Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler,Kinematik değişkenler ve hareket,Atışlar,Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç), İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları), Elektrostatik (Coulomb yasası),Elektrostatik (Elektrik alan),Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa), Akım ve Direnç ( Amper yasası),Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar | 12, 16, 9 | A |
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt edebilir ve uygulayabilir | 12, 16, 9 | A |
İş ve Enerji kavramlarını ayırt edebilir | 12, 16, 9 | A |
Elektrik yükü, elektrik alan kavramlarını ayırt edebilir ve uygulamalarını yapabilir. | 12, 16, 9 | A |
Elektrik akımı kavramını öğrenir ve elektrik devrelerine uygulayabilir. | 12, 16, 9 | A |
Elektrik ve manyetizma kavramlarını sentezleyerek elektromanyetik dalgaları inceleyebilir. | 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri) | Ön Okuma |
2 | Vektörel ve skaler büyüklükler | Ön Okuma |
3 | Vektörel ve skaler işlemler | Ön Okuma |
4 | Kinematik değişkenler ve hareket | Ön Okuma |
5 | Atışlar | Ön Okuma |
6 | Newton’un hareket yasaları | Ön Okuma |
7 | Newton’un hareket yasaları uygulamaları | Ön Okuma |
8 | İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç) | Ön Okuma |
9 | İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları) | Ön Okuma |
10 | Elektrostatik (Coulomb yasası) | Ön Okuma |
11 | Elektrostatik (Elektrik alan) | Ön Okuma |
12 | Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa) | Ön Okuma |
13 | Akım ve Direnç ( Amper yasası) | Ön Okuma |
14 | Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası) | Ön Okuma |
Kaynak |
Serway R.A, Jewett, Jr J.W. Modern Fizik ile Bilim Adamları ve Mühendisler için Fizik. Brooks Cole 9.Baskı. (Cilt I-II)
|
Temel Fizik Cilt 1 - Mekanik, Temel Fizik Cilt: 2 (Stephen T. Thornton) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | X | |
4 | Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | | | | | |
7 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | | | | | |
8 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL FİZİK | TGT1126200 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel fizik kavram ve prensiplerini kavramak, doğadaki olay ve olguları temel fizik yasalarıyla açıklamak, temel fizik problemlerini matematiksel teknik ve analizlerle çözebilme yeteneği kazanmak, öğrenim yaşamında kullanılacak temel fizik bilgisini oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri),Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler,Kinematik değişkenler ve hareket,Atışlar,Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç), İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları), Elektrostatik (Coulomb yasası),Elektrostatik (Elektrik alan),Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa), Akım ve Direnç ( Amper yasası),Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar | 12, 16, 9 | A |
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt edebilir ve uygulayabilir | 12, 16, 9 | A |
İş ve Enerji kavramlarını ayırt edebilir | 12, 16, 9 | A |
Elektrik yükü, elektrik alan kavramlarını ayırt edebilir ve uygulamalarını yapabilir. | 12, 16, 9 | A |
Elektrik akımı kavramını öğrenir ve elektrik devrelerine uygulayabilir. | 12, 16, 9 | A |
Elektrik ve manyetizma kavramlarını sentezleyerek elektromanyetik dalgaları inceleyebilir. | 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri) | Ön Okuma |
2 | Vektörel ve skaler büyüklükler | Ön Okuma |
3 | Vektörel ve skaler işlemler | Ön Okuma |
4 | Kinematik değişkenler ve hareket | Ön Okuma |
5 | Atışlar | Ön Okuma |
6 | Newton’un hareket yasaları | Ön Okuma |
7 | Newton’un hareket yasaları uygulamaları | Ön Okuma |
8 | İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç) | Ön Okuma |
9 | İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları) | Ön Okuma |
10 | Elektrostatik (Coulomb yasası) | Ön Okuma |
11 | Elektrostatik (Elektrik alan) | Ön Okuma |
12 | Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa) | Ön Okuma |
13 | Akım ve Direnç ( Amper yasası) | Ön Okuma |
14 | Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası) | Ön Okuma |
Kaynak |
Serway R.A, Jewett, Jr J.W. Modern Fizik ile Bilim Adamları ve Mühendisler için Fizik. Brooks Cole 9.Baskı. (Cilt I-II)
|
Temel Fizik Cilt 1 - Mekanik, Temel Fizik Cilt: 2 (Stephen T. Thornton) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | X | |
4 | Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | | | | | |
7 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | | | | | |
8 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:49