Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK | TLT1163550 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hasan SAĞCAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hasan SAĞCAN |
Dersin Yardımcıları | -- |
Dersin Amacı | Kalıtsal materyal, hücre ve hücresel olaylar hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Canlı ve Canlı Bilimi,Hücre, hücrenin organelleri, hücre iskeleti,Hücre zarında taşınma ve uyarı iletimi,Hücresel Enerji ve Metabolizma,Hücre döngüsü ve bölünme,Mayoz bölünme,Üreme ve Gelişme Biyolojisi,Genetik materyalin yapısı ve çoğalması,Protein sentezi,Mendel Genetiği,Kanser ve Apoptoz,Kalıtsal Hastalıklar,Populasyon Genetiği,İnsan Genom Projesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güncel biyolojik konuları ifade edebilecektir. | 16, 9 | A |
Canlılık ve canlılığı oluşturan yapıları özetleyebilecektir. | 16, 9 | A |
Önemli biyolojik ve hücresel moleküllerin yapım aşamalarını açıklayabilecektir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Canlı ve Canlı Bilimi | |
2 | Hücre, hücrenin organelleri, hücre iskeleti | |
3 | Hücre zarında taşınma ve uyarı iletimi | |
4 | Hücresel Enerji ve Metabolizma | |
5 | Hücre döngüsü ve bölünme | |
6 | Mayoz bölünme | |
7 | Üreme ve Gelişme Biyolojisi | |
8 | Genetik materyalin yapısı ve çoğalması | |
9 | Protein sentezi | |
10 | Mendel Genetiği | |
11 | Kanser ve Apoptoz | |
12 | Kalıtsal Hastalıklar | |
13 | Populasyon Genetiği | |
14 | İnsan Genom Projesi | |
Kaynak |
Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Editörler: Prof. Dr. Halil Kasap, Prof. Dr. Mülkiye Kasap, ve diğerleri. |
Hocanın ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Tıbbi laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 5 | 50 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 184 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(184/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK | TLT1163550 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hasan SAĞCAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hasan SAĞCAN |
Dersin Yardımcıları | -- |
Dersin Amacı | Kalıtsal materyal, hücre ve hücresel olaylar hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Canlı ve Canlı Bilimi,Hücre, hücrenin organelleri, hücre iskeleti,Hücre zarında taşınma ve uyarı iletimi,Hücresel Enerji ve Metabolizma,Hücre döngüsü ve bölünme,Mayoz bölünme,Üreme ve Gelişme Biyolojisi,Genetik materyalin yapısı ve çoğalması,Protein sentezi,Mendel Genetiği,Kanser ve Apoptoz,Kalıtsal Hastalıklar,Populasyon Genetiği,İnsan Genom Projesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güncel biyolojik konuları ifade edebilecektir. | 16, 9 | A |
Canlılık ve canlılığı oluşturan yapıları özetleyebilecektir. | 16, 9 | A |
Önemli biyolojik ve hücresel moleküllerin yapım aşamalarını açıklayabilecektir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Canlı ve Canlı Bilimi | |
2 | Hücre, hücrenin organelleri, hücre iskeleti | |
3 | Hücre zarında taşınma ve uyarı iletimi | |
4 | Hücresel Enerji ve Metabolizma | |
5 | Hücre döngüsü ve bölünme | |
6 | Mayoz bölünme | |
7 | Üreme ve Gelişme Biyolojisi | |
8 | Genetik materyalin yapısı ve çoğalması | |
9 | Protein sentezi | |
10 | Mendel Genetiği | |
11 | Kanser ve Apoptoz | |
12 | Kalıtsal Hastalıklar | |
13 | Populasyon Genetiği | |
14 | İnsan Genom Projesi | |
Kaynak |
Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Editörler: Prof. Dr. Halil Kasap, Prof. Dr. Mülkiye Kasap, ve diğerleri. |
Hocanın ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Tıbbi laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:09