Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | TLT1124900 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Betül KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Amacı | İnsan ve insan davranışları hakkında bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Davranış Bilimlerine Giriş,Psikolojide Temel Yaklaşımlar,Algı, Tutum, Atıf,Duygular,Öğrenme,İhtiyaçlar ve Motivasyon,Yaşam boyu gelişim,Kişilik ve Benlik,Kültür ve Davranış,Sosyal Statü, Sosyal Etki, Rol,İletişim,Çatışma,Stres, Sağlık,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan Davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlar. | 12, 16, 9 | A |
1.1. Motivasyon kaynaklarını saptar. | 16, 5, 9 | A |
1.2. Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini anlatır. | 12, 16, 9 | A |
2. Kültürün insan davranışına etkisini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları saptar. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Etkili iletişimi tanımlar. | 12, 16, 9 | A |
3.2. Kişilerarası farklılıkları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Davranış Bilimlerine Giriş | Sunumlar |
2 | Psikolojide Temel Yaklaşımlar | Sunumlar |
3 | Algı, Tutum, Atıf | Sunumlar |
4 | Duygular | Sunumlar |
5 | Öğrenme | Sunumlar |
6 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | Sunumlar |
7 | Yaşam boyu gelişim | Sunumlar |
8 | Kişilik ve Benlik | Sunumlar |
9 | Kültür ve Davranış | Sunumlar |
10 | Sosyal Statü, Sosyal Etki, Rol | Sunumlar |
11 | İletişim | Sunumlar |
12 | Çatışma | Sunumlar |
13 | Stres, Sağlık | Sunumlar |
14 | Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar | Sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Rana Özen Kutanis, Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Sakarya Kitabevi Yay., 2014, 6. Baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Tıbbi laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(64/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | TLT1124900 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Betül KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Amacı | İnsan ve insan davranışları hakkında bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Davranış Bilimlerine Giriş,Psikolojide Temel Yaklaşımlar,Algı, Tutum, Atıf,Duygular,Öğrenme,İhtiyaçlar ve Motivasyon,Yaşam boyu gelişim,Kişilik ve Benlik,Kültür ve Davranış,Sosyal Statü, Sosyal Etki, Rol,İletişim,Çatışma,Stres, Sağlık,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan Davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlar. | 12, 16, 9 | A |
1.1. Motivasyon kaynaklarını saptar. | 16, 5, 9 | A |
1.2. Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini anlatır. | 12, 16, 9 | A |
2. Kültürün insan davranışına etkisini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları saptar. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Etkili iletişimi tanımlar. | 12, 16, 9 | A |
3.2. Kişilerarası farklılıkları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Davranış Bilimlerine Giriş | Sunumlar |
2 | Psikolojide Temel Yaklaşımlar | Sunumlar |
3 | Algı, Tutum, Atıf | Sunumlar |
4 | Duygular | Sunumlar |
5 | Öğrenme | Sunumlar |
6 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | Sunumlar |
7 | Yaşam boyu gelişim | Sunumlar |
8 | Kişilik ve Benlik | Sunumlar |
9 | Kültür ve Davranış | Sunumlar |
10 | Sosyal Statü, Sosyal Etki, Rol | Sunumlar |
11 | İletişim | Sunumlar |
12 | Çatışma | Sunumlar |
13 | Stres, Sağlık | Sunumlar |
14 | Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar | Sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Rana Özen Kutanis, Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Sakarya Kitabevi Yay., 2014, 6. Baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Tıbbi laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:09