Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK DİLİ II | TDL2220000 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır. | 16, 9 | A |
2. Kelime türleri ve gruplarını kavrar. | 16, 9 | A |
3. Cümlenin ögelerini bilir. | 16, 9 | A |
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder. | 16, 9 | A |
5. Yazım kurallarını tanımlayabilecektir. | 16, 9 | A |
6. Anlatım biçimlerini örnekler. | 16, 9 | A |
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirir. | 16, 9 | A |
8. Şiir çözümlemeleri hakkında analiz yapar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Öz geçmiş | 1, 2, 3 |
2 | 2. Kelime Türleri | 1, 2, 3 |
3 | 3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı | 1, 2, 3 |
4 | 4. Fiil Çatıları | 1, 2, 3 |
5 | 5. Vurgu | 1, 2, 3 |
6 | 6. Kelime Grupları | 1, 2, 3 |
7 | 7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | 1, 2, 3 |
8 | 8. Paragraf | 1, 2, 3 |
9 | 9. Sözlü Anlatım Türleri | 1, 2, 3 |
10 | 10. Anlatım Bozuklukları I | 1, 2, 3 |
11 | 11. Anlatım Bozuklukları II | 1, 2, 3 |
12 | 12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler | 1, 2, 3 |
13 | 13. Cümle Çeşitleri | 1, 2, 3 |
14 | Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | 1, 2, 3 |
Kaynak |
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986.
2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010
3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar. | | | X | | |
2 | Sektörle ilgili uygulamada gerçekleştirilen güncel bilgileri kaydeder. | | | X | | |
3 | Uluslararası Bankacılık ve Finans uygulamalarında temel kavram bilgilerini listeler. | | | X | | |
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | | | | | |
5 | Banka ve sigorta işlemleri ile ilgili izlenecek usul ve esasları açıklar. | | | X | | |
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | | X | | | |
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | | X | | | |
8 | Her iki sektörde hizmet alan ve hizmet veren taraflarla ilgili oluşabilecek riski rasyonel bir şekilde saptar. | | X | | | |
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | | | X | | |
11 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | | | | | |
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla
değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | | | | | |
12 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | | | X | | |
13 | Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir. | | | X | | |
16 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır | | | X | | |
17 | Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir. | | | X | | |
17 | Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | | | X | | |
18 | Sektörde ortaya çıkabilecek asimetrik bilgi sorunlarını ve bunun önlenmesi için alınması gereken tedbirleri gösterir. | | X | | | |
18 | Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 20 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 80 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK DİLİ II | TDL2220000 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır. | 16, 9 | A |
2. Kelime türleri ve gruplarını kavrar. | 16, 9 | A |
3. Cümlenin ögelerini bilir. | 16, 9 | A |
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder. | 16, 9 | A |
5. Yazım kurallarını tanımlayabilecektir. | 16, 9 | A |
6. Anlatım biçimlerini örnekler. | 16, 9 | A |
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirir. | 16, 9 | A |
8. Şiir çözümlemeleri hakkında analiz yapar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Öz geçmiş | 1, 2, 3 |
2 | 2. Kelime Türleri | 1, 2, 3 |
3 | 3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı | 1, 2, 3 |
4 | 4. Fiil Çatıları | 1, 2, 3 |
5 | 5. Vurgu | 1, 2, 3 |
6 | 6. Kelime Grupları | 1, 2, 3 |
7 | 7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | 1, 2, 3 |
8 | 8. Paragraf | 1, 2, 3 |
9 | 9. Sözlü Anlatım Türleri | 1, 2, 3 |
10 | 10. Anlatım Bozuklukları I | 1, 2, 3 |
11 | 11. Anlatım Bozuklukları II | 1, 2, 3 |
12 | 12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler | 1, 2, 3 |
13 | 13. Cümle Çeşitleri | 1, 2, 3 |
14 | Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | 1, 2, 3 |
Kaynak |
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986.
2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010
3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar. | | | X | | |
2 | Sektörle ilgili uygulamada gerçekleştirilen güncel bilgileri kaydeder. | | | X | | |
3 | Uluslararası Bankacılık ve Finans uygulamalarında temel kavram bilgilerini listeler. | | | X | | |
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | | | | | |
5 | Banka ve sigorta işlemleri ile ilgili izlenecek usul ve esasları açıklar. | | | X | | |
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | | X | | | |
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | | X | | | |
8 | Her iki sektörde hizmet alan ve hizmet veren taraflarla ilgili oluşabilecek riski rasyonel bir şekilde saptar. | | X | | | |
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | | | X | | |
11 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | | | | | |
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla
değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | | | | | |
12 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | | | X | | |
13 | Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir. | | | X | | |
16 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır | | | X | | |
17 | Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir. | | | X | | |
17 | Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | | | X | | |
18 | Sektörde ortaya çıkabilecek asimetrik bilgi sorunlarını ve bunun önlenmesi için alınması gereken tedbirleri gösterir. | | X | | | |
18 | Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 20 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 80 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:36Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:37