Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GENEL İNGİLİZCE II | SHU2210108 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda YEŞİLDENİZ |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Mehmet Polat Tacar |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması,Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması,Gelecek Zaman ve Will kullanımı,Gelecek Zaman ve Be going to Kullanımı,Geçmiş Zaman,Geçmiş Zamanda Soru Sorma,Kipler; "Can" ve kullanımı,Kipler; "Must" ve kullanımı,Kipler; "Should" ve kullanımı,Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı,Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı,Şartlı Cümlecikler ,Şartlı Cümlecikler ,Şartlı Cümlecikler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 8, 9 | A |
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder | 10, 16, 6, 9 | A |
1.2 Basit diyaloglar kurar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. Basit çevirileri yapabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 8 | A |
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması | İlgili Sayfaların çalışılması |
2 | Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması | İlgili Sayfaların çalışılması |
3 | Gelecek Zaman ve Will kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
4 | Gelecek Zaman ve Be going to Kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
5 | Geçmiş Zaman | İlgili Sayfaların çalışılması |
6 | Geçmiş Zamanda Soru Sorma | İlgili Sayfaların çalışılması |
7 | Kipler; "Can" ve kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
8 | Kipler; "Must" ve kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
9 | Kipler; "Should" ve kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
10 | Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
11 | Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
12 | Şartlı Cümlecikler | İlgili Sayfaların çalışılması |
13 | Şartlı Cümlecikler | İlgili Sayfaların çalışılması |
14 | Şartlı Cümlecikler | İlgili Sayfaların çalışılması |
Kaynak |
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar. | | | | | |
2 | Sektörle ilgili uygulamada gerçekleştirilen güncel bilgileri kaydeder. | | | | | |
3 | Uluslararası Bankacılık ve Finans uygulamalarında temel kavram bilgilerini listeler. | | | | | |
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | | | | | |
5 | Banka ve sigorta işlemleri ile ilgili izlenecek usul ve esasları açıklar. | | | | | |
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | | | | | |
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | | | | | |
8 | Her iki sektörde hizmet alan ve hizmet veren taraflarla ilgili oluşabilecek riski rasyonel bir şekilde saptar. | | | | | |
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | | | | | |
11 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | | | | | |
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla
değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | | | | | |
12 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | | | | | |
13 | Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir. | | | | | |
16 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır | | | | | |
17 | Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir. | | | | | |
17 | Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | | | | | |
18 | Sektörde ortaya çıkabilecek asimetrik bilgi sorunlarını ve bunun önlenmesi için alınması gereken tedbirleri gösterir. | | | | | |
18 | Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GENEL İNGİLİZCE II | SHU2210108 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda YEŞİLDENİZ |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Mehmet Polat Tacar |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması,Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması,Gelecek Zaman ve Will kullanımı,Gelecek Zaman ve Be going to Kullanımı,Geçmiş Zaman,Geçmiş Zamanda Soru Sorma,Kipler; "Can" ve kullanımı,Kipler; "Must" ve kullanımı,Kipler; "Should" ve kullanımı,Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı,Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı,Şartlı Cümlecikler ,Şartlı Cümlecikler ,Şartlı Cümlecikler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 8, 9 | A |
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder | 10, 16, 6, 9 | A |
1.2 Basit diyaloglar kurar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. Basit çevirileri yapabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 8 | A |
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması | İlgili Sayfaların çalışılması |
2 | Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması | İlgili Sayfaların çalışılması |
3 | Gelecek Zaman ve Will kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
4 | Gelecek Zaman ve Be going to Kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
5 | Geçmiş Zaman | İlgili Sayfaların çalışılması |
6 | Geçmiş Zamanda Soru Sorma | İlgili Sayfaların çalışılması |
7 | Kipler; "Can" ve kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
8 | Kipler; "Must" ve kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
9 | Kipler; "Should" ve kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
10 | Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
11 | Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı | İlgili Sayfaların çalışılması |
12 | Şartlı Cümlecikler | İlgili Sayfaların çalışılması |
13 | Şartlı Cümlecikler | İlgili Sayfaların çalışılması |
14 | Şartlı Cümlecikler | İlgili Sayfaların çalışılması |
Kaynak |
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar. | | | | | |
2 | Sektörle ilgili uygulamada gerçekleştirilen güncel bilgileri kaydeder. | | | | | |
3 | Uluslararası Bankacılık ve Finans uygulamalarında temel kavram bilgilerini listeler. | | | | | |
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | | | | | |
5 | Banka ve sigorta işlemleri ile ilgili izlenecek usul ve esasları açıklar. | | | | | |
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | | | | | |
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | | | | | |
8 | Her iki sektörde hizmet alan ve hizmet veren taraflarla ilgili oluşabilecek riski rasyonel bir şekilde saptar. | | | | | |
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | | | | | |
11 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | | | | | |
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla
değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | | | | | |
12 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | | | | | |
13 | Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir. | | | | | |
16 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır | | | | | |
17 | Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir. | | | | | |
17 | Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | | | | | |
18 | Sektörde ortaya çıkabilecek asimetrik bilgi sorunlarını ve bunun önlenmesi için alınması gereken tedbirleri gösterir. | | | | | |
18 | Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:36Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:37