Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER I | DŞT2113942 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin teorik bilgilerini pekiştirecekleri staj uygulaması baz alınarak, gözlem ve kazanımlarını ifade etme, raporlama ve bunu topluluk önünde sunma becerilerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Eğitim programı süresince öğrendikleri bazı özel teknikleri hazırladıkları raporlarla birleştirme ve günlük yaşama aktarmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Düşündüklerini belirli kurallara göre düzenleyip etkili bir şekilde rapor haline getirebilecektir. | 14, 18, 3 | E, F |
1.1. Rapor hazırlama kurallarını öğrenir. | | |
1.2. Sunum becerisini geliştirir. | | |
2. İş yerlerine dair gerçekçi gözlem yapabileceklerdir. | 12, 16, 21, 6 | E, F |
2.1. Farklı çalışma ortamlarını gözlemler. | | |
2.2. Yeteneklerine göre uygun iş ortamını yakından takip etme olanağına sahip olur. | | |
3. Edindikleri akademik çıktıları pratiğe dönüştürebilecektir. | 14, 2, 21, 3 | E, F |
3.1. Uygulamalı olarak bilgilerini pekiştirir. | | |
3.2. Teorik bilgilerini sınama fırsatına sahip olur. | | |
4. İş yerinde tespit ettikleri aksaklıklara karşı çözüm önerileri geliştirebilecektir. | 12, 14, 2, 3 | E, F |
4.1. Çözüm odaklı olmayı öğrenir. | | |
4.2. Takım çalışmasını uygulamalı olarak öğrenir. | | |
5. Derslerinde karşılaştıkları vaka analizleri sayesinde günlük problemleri tespit edebilmede kabiliyetine sahip olabilecektir. | 13, 14, 2, 3, 6, 8 | E, F |
5.1. Problem tespit kabiliyetini geliştirir. | | |
5.2. Kariyer basamaklarını öğrenir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar. | | | X | | |
2 | İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur. | X | | | | |
3 | Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur. | X | | | | |
4 | Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir. | X | | | | |
5 | Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur. | X | | | | |
6 | Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur. | X | | | | |
7 | Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur. | X | | | | |
8 | İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur. | | | | | X |
9 | Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur. | X | | | | |
10 | Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | | | | | X |
11 | Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir. | | | | | X |
12 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır. | | | | X | |
13 | Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir. | X | | | | |
14 | Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular. | X | | | | |
15 | Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Rehberli Problem Çözme | 12 | 2 | 24 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(85/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER I | DŞT2113942 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin teorik bilgilerini pekiştirecekleri staj uygulaması baz alınarak, gözlem ve kazanımlarını ifade etme, raporlama ve bunu topluluk önünde sunma becerilerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Eğitim programı süresince öğrendikleri bazı özel teknikleri hazırladıkları raporlarla birleştirme ve günlük yaşama aktarmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Düşündüklerini belirli kurallara göre düzenleyip etkili bir şekilde rapor haline getirebilecektir. | 14, 18, 3 | E, F |
1.1. Rapor hazırlama kurallarını öğrenir. | | |
1.2. Sunum becerisini geliştirir. | | |
2. İş yerlerine dair gerçekçi gözlem yapabileceklerdir. | 12, 16, 21, 6 | E, F |
2.1. Farklı çalışma ortamlarını gözlemler. | | |
2.2. Yeteneklerine göre uygun iş ortamını yakından takip etme olanağına sahip olur. | | |
3. Edindikleri akademik çıktıları pratiğe dönüştürebilecektir. | 14, 2, 21, 3 | E, F |
3.1. Uygulamalı olarak bilgilerini pekiştirir. | | |
3.2. Teorik bilgilerini sınama fırsatına sahip olur. | | |
4. İş yerinde tespit ettikleri aksaklıklara karşı çözüm önerileri geliştirebilecektir. | 12, 14, 2, 3 | E, F |
4.1. Çözüm odaklı olmayı öğrenir. | | |
4.2. Takım çalışmasını uygulamalı olarak öğrenir. | | |
5. Derslerinde karşılaştıkları vaka analizleri sayesinde günlük problemleri tespit edebilmede kabiliyetine sahip olabilecektir. | 13, 14, 2, 3, 6, 8 | E, F |
5.1. Problem tespit kabiliyetini geliştirir. | | |
5.2. Kariyer basamaklarını öğrenir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar. | | | X | | |
2 | İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur. | X | | | | |
3 | Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur. | X | | | | |
4 | Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir. | X | | | | |
5 | Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur. | X | | | | |
6 | Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur. | X | | | | |
7 | Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur. | X | | | | |
8 | İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur. | | | | | X |
9 | Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur. | X | | | | |
10 | Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | | | | | X |
11 | Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir. | | | | | X |
12 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır. | | | | X | |
13 | Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir. | X | | | | |
14 | Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular. | X | | | | |
15 | Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:51Son Güncelleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:59