Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER II | İK2213948 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin teorik bilgilerini pekiştirecekleri staj uygulaması baz alınarak, gözlem ve kazanımlarını ifade etme, raporlama ve bunu topluluk önünde sunma becerilerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Eğitim programı süresince öğrendikleri bazı özel teknikleri hazırladıkları raporlarla birleştirme ve günlük yaşama aktarmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak çalışmaları kavrayabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
1.1. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları araştırır. | ||
1.2. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları derleyerek ödev oluşturur. | ||
2. Alanıyla ilgili güncel konu ve sorunları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
2.1. Alanıyla ilgili güncel kaynakları araştırır. | ||
2.2. Alanıyla ilgili güncel sorunları tartışır. | ||
3. Staj yaptığı iş yerinde uygulamalı bilgi edinecektir. | 10, 16, 9 | E |
3.1. İş yerinde tespit ettikleri aksaklıklara karşı raporlarında çözüm önerileri geliştirebileceklerdir. | ||
3.2. İş yerlerine dair gerçekçi gözlem yapabileceklerdir. | ||
4. Akademik tartışmalarda kendi konumunu geliştirecek eylemleri bilecektir. | 10, 16, 9 | E |
4.1. Kanıta dayalı argümanlar kullanır. | ||
4.2. Akademik tartışmalarda rakip konumları değerlendirir. | ||
5. Kendi araştırması bağlamında akademik argümanları tanıyabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
5.1. Alanıyla ilgili akademik çıktıları kavrar. | ||
5.2. Edindiği akademik çıktıları pratiğe dönüştürecekleri rapor hazırlar. | ||
6. Kendi konuları ile ilgili güncel bilgileri araştırarak derleyebilecektir. | 10, 16, 9 | E |
6.1. Düşündüklerini belirli kurallara göre düzenleyip etkili bir şekilde rapor haline getirir. | ||
6.2. Raporladığı bilgileri sunar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seminer | |
2 | Seminer | |
3 | Seminer | |
4 | Seminer | |
5 | Seminer | |
6 | Seminer | |
7 | Seminer | |
8 | Seminer | |
9 | Seminer | |
10 | Seminer | |
11 | Seminer | |
12 | Seminer | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer |
Kaynak |
Ödev verilen konu ile ilgili yayınlar okunacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER II | İK2213948 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin teorik bilgilerini pekiştirecekleri staj uygulaması baz alınarak, gözlem ve kazanımlarını ifade etme, raporlama ve bunu topluluk önünde sunma becerilerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Eğitim programı süresince öğrendikleri bazı özel teknikleri hazırladıkları raporlarla birleştirme ve günlük yaşama aktarmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak çalışmaları kavrayabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
1.1. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları araştırır. | ||
1.2. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları derleyerek ödev oluşturur. | ||
2. Alanıyla ilgili güncel konu ve sorunları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
2.1. Alanıyla ilgili güncel kaynakları araştırır. | ||
2.2. Alanıyla ilgili güncel sorunları tartışır. | ||
3. Staj yaptığı iş yerinde uygulamalı bilgi edinecektir. | 10, 16, 9 | E |
3.1. İş yerinde tespit ettikleri aksaklıklara karşı raporlarında çözüm önerileri geliştirebileceklerdir. | ||
3.2. İş yerlerine dair gerçekçi gözlem yapabileceklerdir. | ||
4. Akademik tartışmalarda kendi konumunu geliştirecek eylemleri bilecektir. | 10, 16, 9 | E |
4.1. Kanıta dayalı argümanlar kullanır. | ||
4.2. Akademik tartışmalarda rakip konumları değerlendirir. | ||
5. Kendi araştırması bağlamında akademik argümanları tanıyabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
5.1. Alanıyla ilgili akademik çıktıları kavrar. | ||
5.2. Edindiği akademik çıktıları pratiğe dönüştürecekleri rapor hazırlar. | ||
6. Kendi konuları ile ilgili güncel bilgileri araştırarak derleyebilecektir. | 10, 16, 9 | E |
6.1. Düşündüklerini belirli kurallara göre düzenleyip etkili bir şekilde rapor haline getirir. | ||
6.2. Raporladığı bilgileri sunar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seminer | |
2 | Seminer | |
3 | Seminer | |
4 | Seminer | |
5 | Seminer | |
6 | Seminer | |
7 | Seminer | |
8 | Seminer | |
9 | Seminer | |
10 | Seminer | |
11 | Seminer | |
12 | Seminer | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer |
Kaynak |
Ödev verilen konu ile ilgili yayınlar okunacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |