Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ KURAMLARI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin örgütsel davranış literatüründeki güncel konular hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin bu güncel konular ekseninde elde ettikleri bilgiler doğrultusunda, örgütsel yaşamda çalışanların davranışlarının neden ve sonuçlarını daha iyi kavramalarını ve bu bilgileri örgütsel etkililiği geliştirme yönünde kullanmalarını sağlamak da amaçlanan bir diğer faaliyettir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgütsel Davranış ile ilgili Temel Kavramlar,Algı, Tutum ve Atıf,Öğrenme,Kişilik ve Benlik,Duygular,İhtiyaçlar ve Motivasyon,İhtiyaçlar ve Motivasyon,Gruplar,Kültür,İnanç ve Değerler,Çatışma,Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar,Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar,Konu Tekrarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan Davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslar. | ||
1.2. Motivasyon kaynaklarını saptar. | ||
1.3. Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini anlatır. | ||
2. Kültürün insan davranışına etkisini açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1. Kültürel varsayımları özetler. | ||
2.2. Kültürel farklılıkları ayırt eder. | ||
2.3. Kültür ve davranış ilişkisini gösterir. | ||
2.4. Bireysel ve sosyal etkileri karşılaştırır. | ||
3. Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları saptayabilecektir. | 10, 16 | A |
3.1. Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder. | ||
3.2. Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri ayırt eder. | ||
3.3. Kişilerarası farklılıkları açıklar. | ||
4. Örgütsel Değişim konusunu açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Örgütlerin değişime ve gelişme ihtiyacını açıklar | ||
4.2. Örgütsel Değişime direnci kıracak önerilerde bulunur. | ||
5. Örgüt Kültürü, örgüt iklimi gibi kavramları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Örgüt Kültürü tipolojilerini karşılaştırır. | ||
5.2. Konuyla ilgili örnek olayları analiz edip çözümler. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranış ile ilgili Temel Kavramlar | |
2 | Algı, Tutum ve Atıf | |
3 | Öğrenme | |
4 | Kişilik ve Benlik | |
5 | Duygular | |
6 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | |
7 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | |
8 | Gruplar | |
9 | Kültür | |
10 | İnanç ve Değerler | |
11 | Çatışma | |
12 | Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar | |
13 | Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar | |
14 | Konu Tekrarları |
Kaynak |
Stephan Robbins, Timothy A. Judge , İnci Erdem, Örgütsel Davranış, Nobel Yayıncılık - Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Rana Özen Kutanis, Sakarya Kitabevi Yay., 2014, 6. Baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ KURAMLARI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin örgütsel davranış literatüründeki güncel konular hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin bu güncel konular ekseninde elde ettikleri bilgiler doğrultusunda, örgütsel yaşamda çalışanların davranışlarının neden ve sonuçlarını daha iyi kavramalarını ve bu bilgileri örgütsel etkililiği geliştirme yönünde kullanmalarını sağlamak da amaçlanan bir diğer faaliyettir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgütsel Davranış ile ilgili Temel Kavramlar,Algı, Tutum ve Atıf,Öğrenme,Kişilik ve Benlik,Duygular,İhtiyaçlar ve Motivasyon,İhtiyaçlar ve Motivasyon,Gruplar,Kültür,İnanç ve Değerler,Çatışma,Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar,Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar,Konu Tekrarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan Davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslar. | ||
1.2. Motivasyon kaynaklarını saptar. | ||
1.3. Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini anlatır. | ||
2. Kültürün insan davranışına etkisini açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1. Kültürel varsayımları özetler. | ||
2.2. Kültürel farklılıkları ayırt eder. | ||
2.3. Kültür ve davranış ilişkisini gösterir. | ||
2.4. Bireysel ve sosyal etkileri karşılaştırır. | ||
3. Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları saptayabilecektir. | 10, 16 | A |
3.1. Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder. | ||
3.2. Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri ayırt eder. | ||
3.3. Kişilerarası farklılıkları açıklar. | ||
4. Örgütsel Değişim konusunu açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Örgütlerin değişime ve gelişme ihtiyacını açıklar | ||
4.2. Örgütsel Değişime direnci kıracak önerilerde bulunur. | ||
5. Örgüt Kültürü, örgüt iklimi gibi kavramları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Örgüt Kültürü tipolojilerini karşılaştırır. | ||
5.2. Konuyla ilgili örnek olayları analiz edip çözümler. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranış ile ilgili Temel Kavramlar | |
2 | Algı, Tutum ve Atıf | |
3 | Öğrenme | |
4 | Kişilik ve Benlik | |
5 | Duygular | |
6 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | |
7 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | |
8 | Gruplar | |
9 | Kültür | |
10 | İnanç ve Değerler | |
11 | Çatışma | |
12 | Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar | |
13 | Örgütsel Davranışta Güncel Kavramlar | |
14 | Konu Tekrarları |
Kaynak |
Stephan Robbins, Timothy A. Judge , İnci Erdem, Örgütsel Davranış, Nobel Yayıncılık - Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Rana Özen Kutanis, Sakarya Kitabevi Yay., 2014, 6. Baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |