Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM GELİŞTİRME VE KARİYER YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Erkan ATAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetiminin temelindeki bilgi, beceri ve davranışlara personelin sahip olması konusunda temel kavramları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş,Stratejik Eğitim,Eğitim İhtiyacını Belirleme,Öğrenme: Teoriler ve Program Dizaynı,Eğitim Transferi,Eğitim Değerlendirme,Geleneksel Eğitim Yöntemleri,Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı,Personel Geliştirilmesi,Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar,Kariyerler ve Kariyer Yönetimi,Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler,Eğitim ve Gelişimin Geleceği,Finale Yönelik Çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar. | ||
1.2. Eğitim, geliştirme ile ilgili yöntemleri açıklar. | ||
2. İşletmelerde eğitim yönetimi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1. İşletmelerdeki eğitim süreçlerini yorumlar. | ||
2.2. Eğitim süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
3. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. İşletmelerdeki gelişim ve kariyer süreçlerini yorumlar. | ||
3.2. Gelişim ve kariyer süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
4. Eğitim yönetiminin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Uygun eğitim yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir. | ||
5. Organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak için eğitimin stratejik planlamasını tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Eğitim, gelişim ve kariyer politikalarını işletmenin stratejik planlarına uygun olarak yönetir. | ||
5.2. Kariyer ve yedekleme planlarını tasarlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş | |
2 | Stratejik Eğitim | |
3 | Eğitim İhtiyacını Belirleme | |
4 | Öğrenme: Teoriler ve Program Dizaynı | |
5 | Eğitim Transferi | |
6 | Eğitim Değerlendirme | |
7 | Geleneksel Eğitim Yöntemleri | |
8 | Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı | |
9 | Personel Geliştirilmesi | |
10 | Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar | |
11 | Kariyerler ve Kariyer Yönetimi | |
12 | Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler | |
13 | Eğitim ve Gelişimin Geleceği | |
14 | Finale Yönelik Çalışmalar |
Kaynak |
İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi, Canan Çetin, Beta Yayınları, 2015 |
Mebis'e eklenen ders notları okunacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 7 | 1 | 7 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 181 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(181/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM GELİŞTİRME VE KARİYER YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Erkan ATAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetiminin temelindeki bilgi, beceri ve davranışlara personelin sahip olması konusunda temel kavramları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş,Stratejik Eğitim,Eğitim İhtiyacını Belirleme,Öğrenme: Teoriler ve Program Dizaynı,Eğitim Transferi,Eğitim Değerlendirme,Geleneksel Eğitim Yöntemleri,Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı,Personel Geliştirilmesi,Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar,Kariyerler ve Kariyer Yönetimi,Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler,Eğitim ve Gelişimin Geleceği,Finale Yönelik Çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar. | ||
1.2. Eğitim, geliştirme ile ilgili yöntemleri açıklar. | ||
2. İşletmelerde eğitim yönetimi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1. İşletmelerdeki eğitim süreçlerini yorumlar. | ||
2.2. Eğitim süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
3. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. İşletmelerdeki gelişim ve kariyer süreçlerini yorumlar. | ||
3.2. Gelişim ve kariyer süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
4. Eğitim yönetiminin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Uygun eğitim yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir. | ||
5. Organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak için eğitimin stratejik planlamasını tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Eğitim, gelişim ve kariyer politikalarını işletmenin stratejik planlarına uygun olarak yönetir. | ||
5.2. Kariyer ve yedekleme planlarını tasarlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş | |
2 | Stratejik Eğitim | |
3 | Eğitim İhtiyacını Belirleme | |
4 | Öğrenme: Teoriler ve Program Dizaynı | |
5 | Eğitim Transferi | |
6 | Eğitim Değerlendirme | |
7 | Geleneksel Eğitim Yöntemleri | |
8 | Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı | |
9 | Personel Geliştirilmesi | |
10 | Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar | |
11 | Kariyerler ve Kariyer Yönetimi | |
12 | Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler | |
13 | Eğitim ve Gelişimin Geleceği | |
14 | Finale Yönelik Çalışmalar |
Kaynak |
İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi, Canan Çetin, Beta Yayınları, 2015 |
Mebis'e eklenen ders notları okunacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |