Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK MEVZUATI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Süleyman UZUNOĞLU, Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ve sosyal güvenlik hukukunun temel amaç ve ilkeleri, iş hukuku ile ilgili kanunların incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş hukukunun tarihsel gelişimi ,İş hukukun temel kavramları ,İş sözleşmesi tanımı çeşitleri, fesih,İş hukukunun kaynakları ,İş hukukunun uygulama alanları ve uygulayan kurumlar,İş yasasına göre işveren ve işçinin yükümlülükleri ,Geniş anlamada iş sözleşmeleri ve hukuki niteliği,İş sözleşmesinin sona ermesi ,Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar,Çalışma süreleri ,İş kanunda fazla çalışma, günlük çalışma,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş hukukunun temel niteliklerini ve kavramlarını anlatabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1. İş hukukunu tanımlar ve temel niteliklerini anlatır. | 16, 9 | A |
1.2 İş hukukunu yorumlar. | 16, 9 | A |
2. Bireysel ve toplu iş hukukundan doğan hakları ve işleyişini anlatabilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. Bireysel ve Toplu iş hukukunu tanımlar. | 16, 9 | A |
2.2. Bireysel ve Toplu iş hukukundan kaynaklı sorunları yorumlar. | 16, 9 | A |
3. İş hayatında ihtiyaç duyacakları temel sosyal güvenlik kavram ve ilkelerini kullanabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. Sosyal güvenlik kavramlarına hâkim olur. | 16, 9 | A |
3.2. Sosyal Güvenlik alanında en temel bilgileri anlatır. | 16, 9 | A |
4. İş hayatında karşılaşabilecekleri sosyal güvenlik iş ve işlemlerine ilişkin sorunları çözebileceklerdir. | 16, 9 | A |
4.1 İş hayatında karşılaşabileceği problemleri anlar. | 10, 16, 9 | A |
4.2 İş hayatında karşılaşabileceği problemleri çözme yeteneğine sahip olur. | 16, 9 | A |
5. İş hayatında, bilinçli sigortalı veya işveren olarak faaliyet gösterebilecekler. | 16, 9 | A |
5.1 İş hayatında sigortalılığa ilişkin temel kavramları anlar. | 16, 9 | A |
5.2 Understands the basic concepts regarding the employer in business life. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş hukukunun tarihsel gelişimi | |
2 | İş hukukun temel kavramları | |
3 | İş sözleşmesi tanımı çeşitleri, fesih | |
4 | İş hukukunun kaynakları | |
5 | İş hukukunun uygulama alanları ve uygulayan kurumlar | |
6 | İş yasasına göre işveren ve işçinin yükümlülükleri | |
7 | Geniş anlamada iş sözleşmeleri ve hukuki niteliği | |
8 | İş sözleşmesinin sona ermesi | |
9 | Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar | |
10 | Çalışma süreleri | |
11 | İş kanunda fazla çalışma, günlük çalışma | |
12 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | |
13 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | |
14 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı |
Kaynak |
Müjdat ŞAKAR, İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku- Beta Yayınları, Güncel baskısı |
Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 8 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(127/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK MEVZUATI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Süleyman UZUNOĞLU, Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ve sosyal güvenlik hukukunun temel amaç ve ilkeleri, iş hukuku ile ilgili kanunların incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş hukukunun tarihsel gelişimi ,İş hukukun temel kavramları ,İş sözleşmesi tanımı çeşitleri, fesih,İş hukukunun kaynakları ,İş hukukunun uygulama alanları ve uygulayan kurumlar,İş yasasına göre işveren ve işçinin yükümlülükleri ,Geniş anlamada iş sözleşmeleri ve hukuki niteliği,İş sözleşmesinin sona ermesi ,Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar,Çalışma süreleri ,İş kanunda fazla çalışma, günlük çalışma,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş hukukunun temel niteliklerini ve kavramlarını anlatabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1. İş hukukunu tanımlar ve temel niteliklerini anlatır. | 16, 9 | A |
1.2 İş hukukunu yorumlar. | 16, 9 | A |
2. Bireysel ve toplu iş hukukundan doğan hakları ve işleyişini anlatabilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. Bireysel ve Toplu iş hukukunu tanımlar. | 16, 9 | A |
2.2. Bireysel ve Toplu iş hukukundan kaynaklı sorunları yorumlar. | 16, 9 | A |
3. İş hayatında ihtiyaç duyacakları temel sosyal güvenlik kavram ve ilkelerini kullanabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. Sosyal güvenlik kavramlarına hâkim olur. | 16, 9 | A |
3.2. Sosyal Güvenlik alanında en temel bilgileri anlatır. | 16, 9 | A |
4. İş hayatında karşılaşabilecekleri sosyal güvenlik iş ve işlemlerine ilişkin sorunları çözebileceklerdir. | 16, 9 | A |
4.1 İş hayatında karşılaşabileceği problemleri anlar. | 10, 16, 9 | A |
4.2 İş hayatında karşılaşabileceği problemleri çözme yeteneğine sahip olur. | 16, 9 | A |
5. İş hayatında, bilinçli sigortalı veya işveren olarak faaliyet gösterebilecekler. | 16, 9 | A |
5.1 İş hayatında sigortalılığa ilişkin temel kavramları anlar. | 16, 9 | A |
5.2 Understands the basic concepts regarding the employer in business life. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş hukukunun tarihsel gelişimi | |
2 | İş hukukun temel kavramları | |
3 | İş sözleşmesi tanımı çeşitleri, fesih | |
4 | İş hukukunun kaynakları | |
5 | İş hukukunun uygulama alanları ve uygulayan kurumlar | |
6 | İş yasasına göre işveren ve işçinin yükümlülükleri | |
7 | Geniş anlamada iş sözleşmeleri ve hukuki niteliği | |
8 | İş sözleşmesinin sona ermesi | |
9 | Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar | |
10 | Çalışma süreleri | |
11 | İş kanunda fazla çalışma, günlük çalışma | |
12 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | |
13 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | |
14 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı |
Kaynak |
Müjdat ŞAKAR, İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku- Beta Yayınları, Güncel baskısı |
Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |