Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-TİCARET | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere dijital kanallar üzerinden güvenli ve etkin bir şekilde ticaret yapma bilincini ve bu bilinç çerçevesinde e-ticaretin işletme ve bireylere sağlayacağı rekabet avantajını edindirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; E-ticaret'in tanımı ve kapsamı,E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar,E-ticaret için alet çantası modülü ,E-ticarette güvenlik ve ödeme,E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi,E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları,E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi,E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY),E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri),E-ticaret sürecinde pazarlama,E-ticarette veri yönetimi,E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama,E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri,Dijital Dönüşüm; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fizilsel ve dijital ticareti ilişkilendirebilecektir | 16, 9 | A |
1.1. Fiziksel ve elektronik ticaret arasındaki sistematiği oluşturur | ||
1.2. Kamu ve reel sektörde elektronik ticaret uygulamalarının mantığını tartışır | ||
2. E-Ticarette ihtiyaç analizi yapabilecektir | 16, 9 | A |
2.1. Sistem tasarımı planlar | ||
2.2. Güvenlik ihtiyacını önemser | ||
3. E-Ticarette kullanılan bilgi sistemlerinin temel fonksiyonlarından istifade edebilecektir | 16, 9 | A |
3.1. Bilgi sistemleri arasındaki ilişkileri açıklar | ||
3.2. Sistem tasarımında fayda-maliyet dengesini gözetir | ||
4. Alanında yenilik gereksiniminin farkında olacaktır | 16, 9 | A |
4.1. E-Ticaret alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde görev alır | ||
4.2. Alandaki değişimi değerlendirir | ||
5. Departmanlar arası ilişkileri elektronik olarak yönlendirebilecektir | 16, 9 | A |
5.1. Çıkabilecek sorunları önceden tespit eder | ||
5.2. Muhtemel çözüm önerileri geliştirir |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | E-ticaret'in tanımı ve kapsamı | |
2 | E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar | |
3 | E-ticaret için alet çantası modülü | |
4 | E-ticarette güvenlik ve ödeme | |
5 | E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi | |
6 | E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları | |
7 | E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi | |
8 | E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY) | |
9 | E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri) | |
10 | E-ticaret sürecinde pazarlama | |
11 | E-ticarette veri yönetimi | |
12 | E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama | |
13 | E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri | |
14 | Dijital Dönüşüm |
Kaynak |
(Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu) E-Ticaret. Şule Özmen. İstabul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | ||||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | X | |||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | ||||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | X | |||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 9 | 27 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-TİCARET | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere dijital kanallar üzerinden güvenli ve etkin bir şekilde ticaret yapma bilincini ve bu bilinç çerçevesinde e-ticaretin işletme ve bireylere sağlayacağı rekabet avantajını edindirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; E-ticaret'in tanımı ve kapsamı,E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar,E-ticaret için alet çantası modülü ,E-ticarette güvenlik ve ödeme,E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi,E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları,E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi,E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY),E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri),E-ticaret sürecinde pazarlama,E-ticarette veri yönetimi,E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama,E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri,Dijital Dönüşüm; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fizilsel ve dijital ticareti ilişkilendirebilecektir | 16, 9 | A |
1.1. Fiziksel ve elektronik ticaret arasındaki sistematiği oluşturur | ||
1.2. Kamu ve reel sektörde elektronik ticaret uygulamalarının mantığını tartışır | ||
2. E-Ticarette ihtiyaç analizi yapabilecektir | 16, 9 | A |
2.1. Sistem tasarımı planlar | ||
2.2. Güvenlik ihtiyacını önemser | ||
3. E-Ticarette kullanılan bilgi sistemlerinin temel fonksiyonlarından istifade edebilecektir | 16, 9 | A |
3.1. Bilgi sistemleri arasındaki ilişkileri açıklar | ||
3.2. Sistem tasarımında fayda-maliyet dengesini gözetir | ||
4. Alanında yenilik gereksiniminin farkında olacaktır | 16, 9 | A |
4.1. E-Ticaret alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde görev alır | ||
4.2. Alandaki değişimi değerlendirir | ||
5. Departmanlar arası ilişkileri elektronik olarak yönlendirebilecektir | 16, 9 | A |
5.1. Çıkabilecek sorunları önceden tespit eder | ||
5.2. Muhtemel çözüm önerileri geliştirir |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | E-ticaret'in tanımı ve kapsamı | |
2 | E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar | |
3 | E-ticaret için alet çantası modülü | |
4 | E-ticarette güvenlik ve ödeme | |
5 | E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi | |
6 | E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları | |
7 | E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi | |
8 | E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY) | |
9 | E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri) | |
10 | E-ticaret sürecinde pazarlama | |
11 | E-ticarette veri yönetimi | |
12 | E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama | |
13 | E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri | |
14 | Dijital Dönüşüm |
Kaynak |
(Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu) E-Ticaret. Şule Özmen. İstabul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | ||||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | X | |||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | ||||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | X | |||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |