Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Amacı | CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı,1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma,2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her",3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin varlığını ifade etme; "There is,are",4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme; Kullanılan Edatlar,5.Ünite Sahiplik yapısı; Have Got-Has got,5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel cümle yapıları için gerekli dilbilgisi kurallarını tanımlar. | 10, 16, 37, 6, 9 | A |
1.1. Sözlük yardımı ile kendisini ve yakın çevresindeki kişileri tanıtır. | 10, 16, 37, 6, 8, 9 | A |
1.2 Karşısındaki kişiyi tanımak için sorular oluşturur. | 10, 16, 21, 37, 6, 9 | A |
2. Bir olayın Gün, tarih ve saat bilgisini İngilizce olarak aktarır | 10, 11, 16, 21, 37, 6, 9 | A |
2.1 Tarih, gün ve saat ifadelerini birbiriyle karşılaştırır. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
2.2 Bir metin içindeki yazılı olan tarih bilgisini belirler. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
3. Kendisinin ya da başkasının sahip olduğu nesneleri listeler. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
3.1 Sahiplik fiiliyle ilgili olumlu ya da olumsuz cümleler oluşturur. | 10, 11, 16, 37, 6, 8, 9 | A |
3.2 Sorular sorarak karşısındaki kişiye ait olan nesneleri sorgular. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
4. Konuşma anında yapılan eylemleri tasvir eder. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
4.1 Bir eylemin gerçekleşmekte olduğunu net cümleler ile ifade eder. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.2 Şimdiki zamanda eylemlerin nasıl çekimlendiğini listeler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. Günlük rutinini özetler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Geniş zamanda şahıslara göre fiil çekimlerini özetler. | 37 | A |
5.2 Bir kişinin hayatında rutin hale getirdiği eylemleri listeler. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı | 1.ünite S.4-5 |
2 | 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
3 | 2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her" | Ünite 2 tekrarı |
4 | 3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin varlığını ifade etme; "There is,are" | Ünite 3 giriş açıklaması |
5 | 4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme; Kullanılan Edatlar | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
6 | 5.Ünite Sahiplik yapısı; Have Got-Has got | s. 34-37 |
7 | 5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı | s. 40 |
8 | 5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
9 | 5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | ÜNİTE 5- 50-54 |
10 | 6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
11 | 6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Unite 6, s. 62-63 |
12 | 6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | s. 67-71 |
13 | 7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması | s.80-86 |
14 | Genel Tekrar | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
Kaynak |
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020 |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | ||||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | X | |||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | X | |||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | ||||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Amacı | CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı,1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma,2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her",3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin varlığını ifade etme; "There is,are",4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme; Kullanılan Edatlar,5.Ünite Sahiplik yapısı; Have Got-Has got,5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel cümle yapıları için gerekli dilbilgisi kurallarını tanımlar. | 10, 16, 37, 6, 9 | A |
1.1. Sözlük yardımı ile kendisini ve yakın çevresindeki kişileri tanıtır. | 10, 16, 37, 6, 8, 9 | A |
1.2 Karşısındaki kişiyi tanımak için sorular oluşturur. | 10, 16, 21, 37, 6, 9 | A |
2. Bir olayın Gün, tarih ve saat bilgisini İngilizce olarak aktarır | 10, 11, 16, 21, 37, 6, 9 | A |
2.1 Tarih, gün ve saat ifadelerini birbiriyle karşılaştırır. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
2.2 Bir metin içindeki yazılı olan tarih bilgisini belirler. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
3. Kendisinin ya da başkasının sahip olduğu nesneleri listeler. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
3.1 Sahiplik fiiliyle ilgili olumlu ya da olumsuz cümleler oluşturur. | 10, 11, 16, 37, 6, 8, 9 | A |
3.2 Sorular sorarak karşısındaki kişiye ait olan nesneleri sorgular. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
4. Konuşma anında yapılan eylemleri tasvir eder. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
4.1 Bir eylemin gerçekleşmekte olduğunu net cümleler ile ifade eder. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.2 Şimdiki zamanda eylemlerin nasıl çekimlendiğini listeler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. Günlük rutinini özetler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Geniş zamanda şahıslara göre fiil çekimlerini özetler. | 37 | A |
5.2 Bir kişinin hayatında rutin hale getirdiği eylemleri listeler. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı | 1.ünite S.4-5 |
2 | 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
3 | 2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her" | Ünite 2 tekrarı |
4 | 3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin varlığını ifade etme; "There is,are" | Ünite 3 giriş açıklaması |
5 | 4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme; Kullanılan Edatlar | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
6 | 5.Ünite Sahiplik yapısı; Have Got-Has got | s. 34-37 |
7 | 5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı | s. 40 |
8 | 5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
9 | 5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | ÜNİTE 5- 50-54 |
10 | 6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
11 | 6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Unite 6, s. 62-63 |
12 | 6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | s. 67-71 |
13 | 7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması | s.80-86 |
14 | Genel Tekrar | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
Kaynak |
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020 |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | ||||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | X | |||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | X | |||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | ||||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |