Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ HAYATINA GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selda ERDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ortamındaki ilişkileri, iş yapma kültürünü ve iş süreçlerini tanıyarak, iletişim becerisi, kariyer planlama gibi beceriler için yetkinlik kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon ,Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri ,Mülakat Teknikleri, Beden Dili ,Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar ,Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı ,İş monotonluğu ,Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları ,Liderlik Yetkinlikleri ,Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim ,Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması ,İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları ,Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi ,Psikolojik sözleşme ,Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çalışma hayatı ile ilgili temel kavramlarını öğrenir. | 10, 23, 9 | A |
1.1. Etkili iletişim ve nezaket kurallarını anlar. | ||
1.2. Türkiye’de çalışma hayatı ile ilgili değişimleri anlar. | ||
2. Çalışma yaşamının temel aktörlerini öğrenir. | 10, 23, 9 | A |
2.1. Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısını anlar. | ||
2.2. Kariyer Planlama, CV Hazırlama Tekniklerini anlar. | ||
3. Profesyonel iş hayatında gelişim adımlarını öğrenir. | 10, 16, 19, 9 | A |
3.1. Liderlik Yetkinliklerini anlar. | ||
3.2. Beden dilini anlar. | ||
4. Mobbing kavramını öğrenir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. İş tatminsizliğinin sonuçlarını anlar. | ||
4.2. Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulamasını anlar. | ||
5. Çalışma yaşamındaki son gelişmeleri ve sorunları öğrenir. | 10, 9 | A |
5.1. Yabancılaşma ve mesleki tükenmişliği anlar. | ||
5.2. Aşırı iş yükünün sonuçlarını anlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon | |
2 | Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri | |
3 | Mülakat Teknikleri, Beden Dili | |
4 | Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar | |
5 | Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı | |
6 | İş monotonluğu | |
7 | Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları | |
8 | Liderlik Yetkinlikleri | |
9 | Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim | |
10 | Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması | |
11 | İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları | |
12 | Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi | |
13 | Psikolojik sözleşme | |
14 | Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik |
Kaynak |
- KESER Aşkın, Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayınları, Bursa, 2022 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | ||||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | ||||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | ||||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | ||||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | ||||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ HAYATINA GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selda ERDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ortamındaki ilişkileri, iş yapma kültürünü ve iş süreçlerini tanıyarak, iletişim becerisi, kariyer planlama gibi beceriler için yetkinlik kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon ,Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri ,Mülakat Teknikleri, Beden Dili ,Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar ,Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı ,İş monotonluğu ,Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları ,Liderlik Yetkinlikleri ,Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim ,Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması ,İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları ,Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi ,Psikolojik sözleşme ,Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çalışma hayatı ile ilgili temel kavramlarını öğrenir. | 10, 23, 9 | A |
1.1. Etkili iletişim ve nezaket kurallarını anlar. | ||
1.2. Türkiye’de çalışma hayatı ile ilgili değişimleri anlar. | ||
2. Çalışma yaşamının temel aktörlerini öğrenir. | 10, 23, 9 | A |
2.1. Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısını anlar. | ||
2.2. Kariyer Planlama, CV Hazırlama Tekniklerini anlar. | ||
3. Profesyonel iş hayatında gelişim adımlarını öğrenir. | 10, 16, 19, 9 | A |
3.1. Liderlik Yetkinliklerini anlar. | ||
3.2. Beden dilini anlar. | ||
4. Mobbing kavramını öğrenir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. İş tatminsizliğinin sonuçlarını anlar. | ||
4.2. Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulamasını anlar. | ||
5. Çalışma yaşamındaki son gelişmeleri ve sorunları öğrenir. | 10, 9 | A |
5.1. Yabancılaşma ve mesleki tükenmişliği anlar. | ||
5.2. Aşırı iş yükünün sonuçlarını anlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon | |
2 | Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri | |
3 | Mülakat Teknikleri, Beden Dili | |
4 | Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar | |
5 | Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı | |
6 | İş monotonluğu | |
7 | Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları | |
8 | Liderlik Yetkinlikleri | |
9 | Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim | |
10 | Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması | |
11 | İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları | |
12 | Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi | |
13 | Psikolojik sözleşme | |
14 | Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik |
Kaynak |
- KESER Aşkın, Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayınları, Bursa, 2022 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | ||||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | ||||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | ||||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | ||||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | ||||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |