Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nagehan UZUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nagehan UZUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin teorik bilgilerini pekiştirecekleri staj uygulaması baz alınarak, gözlem ve kazanımlarını ifade etme, raporlama ve bunu topluluk önünde sunma becerilerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Eğitim programı süresince öğrendikleri bazı özel teknikleri hazırladıkları raporlarla birleştirme ve günlük yaşama aktarmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak çalışmaları kavrayabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
1.1. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları araştırır. | ||
1.2. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları derleyerek ödev oluşturur. | ||
2. Alanıyla ilgili güncel konu ve sorunları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
2.1. Alanıyla ilgili güncel kaynakları araştırır. | ||
2.2. Alanıyla ilgili güncel sorunları tartışır. | ||
3. Staj yaptığı iş yerinde uygulamalı bilgi edinecektir | 10, 16, 9 | E |
3.1. İş yerinde tespit ettikleri aksaklıklara karşı raporlarında çözüm önerileri geliştirebileceklerdir. | ||
3.2. İş yerlerine dair gerçekçi gözlem yapabileceklerdir. | ||
4. Akademik tartışmalarda kendi konumunu geliştirecek eylemleri bilecektir. | 10, 16, 9 | E |
4.1. Kanıta dayalı argümanlar kullanır. | ||
4.2. Akademik tartışmalarda rakip konumları değerlendirir. | ||
5. Kendi araştırması bağlamında akademik argümanları tanıyabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
5.1. Alanıyla ilgili akademik çıktıları kavrar. | ||
5.2. Edindiği akademik çıktıları pratiğe dönüştürecekleri rapor hazırlar. | ||
6. Kendi konuları ile ilgili güncel bilgileri araştırarak derleyebilecektir. | 10, 16, 9 | E |
6.1. Düşündüklerini belirli kurallara göre düzenleyip etkili bir şekilde rapor haline getirir. | ||
6.2. Raporladığı bilgileri sunar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seminer | |
2 | Seminer | |
3 | Seminer | |
4 | Seminer | |
5 | Seminer | |
6 | Seminer | |
7 | Seminer | |
8 | Seminer | |
9 | Seminer | |
10 | Seminer | |
11 | Seminer | |
12 | Seminer | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer |
Kaynak |
Ödev verilen konu ile ilgili yayınlar okunacaktır |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | X | |||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | X | |||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | X | |||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | X | |||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nagehan UZUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nagehan UZUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin teorik bilgilerini pekiştirecekleri staj uygulaması baz alınarak, gözlem ve kazanımlarını ifade etme, raporlama ve bunu topluluk önünde sunma becerilerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Eğitim programı süresince öğrendikleri bazı özel teknikleri hazırladıkları raporlarla birleştirme ve günlük yaşama aktarmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak çalışmaları kavrayabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
1.1. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları araştırır. | ||
1.2. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları derleyerek ödev oluşturur. | ||
2. Alanıyla ilgili güncel konu ve sorunları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
2.1. Alanıyla ilgili güncel kaynakları araştırır. | ||
2.2. Alanıyla ilgili güncel sorunları tartışır. | ||
3. Staj yaptığı iş yerinde uygulamalı bilgi edinecektir | 10, 16, 9 | E |
3.1. İş yerinde tespit ettikleri aksaklıklara karşı raporlarında çözüm önerileri geliştirebileceklerdir. | ||
3.2. İş yerlerine dair gerçekçi gözlem yapabileceklerdir. | ||
4. Akademik tartışmalarda kendi konumunu geliştirecek eylemleri bilecektir. | 10, 16, 9 | E |
4.1. Kanıta dayalı argümanlar kullanır. | ||
4.2. Akademik tartışmalarda rakip konumları değerlendirir. | ||
5. Kendi araştırması bağlamında akademik argümanları tanıyabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
5.1. Alanıyla ilgili akademik çıktıları kavrar. | ||
5.2. Edindiği akademik çıktıları pratiğe dönüştürecekleri rapor hazırlar. | ||
6. Kendi konuları ile ilgili güncel bilgileri araştırarak derleyebilecektir. | 10, 16, 9 | E |
6.1. Düşündüklerini belirli kurallara göre düzenleyip etkili bir şekilde rapor haline getirir. | ||
6.2. Raporladığı bilgileri sunar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seminer | |
2 | Seminer | |
3 | Seminer | |
4 | Seminer | |
5 | Seminer | |
6 | Seminer | |
7 | Seminer | |
8 | Seminer | |
9 | Seminer | |
10 | Seminer | |
11 | Seminer | |
12 | Seminer | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer |
Kaynak |
Ödev verilen konu ile ilgili yayınlar okunacaktır |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | X | |||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | X | |||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | X | |||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | X | |||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |