Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
STAJ I | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Staj yapacak olan öğrenciden öncelikle beklenen, üniversitede derslerinde aldığı bilgiler doğrultusunda beceri ve tecrübesini arttırıcı pratik yapma olanağını bulmasıdır. Bununla birlikte, stajı süresinde alanındaki uygulamaları yerinde görmek ve bir disiplinlerarası faaliyette bulunmak suretiyle yeni bilgi ve becerilerin kazanılması esastır. Stajının bir diğer amacı da, stajyerlere meslek hayatında yapabileceği işler ve çalışabileceği alanlar konusunda yol gösterici olmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oryantasyon,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Üniversite eğitiminde edindiği teorik bilgilerin pratikteki yansımalarını değerlendirebilecektir. | | |
1.1. Eğitimi sırasında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır. | | |
1.2. Teorik üniversite eğitimini pratik uygulamalara dönüştürür. | | |
2. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir. | | |
2.1. Belirli bir konu hakkında resmi bir rapor hazırlar. | | |
2.2. Belirli bir konu hakkında resmi bir sunum hazırlar. | | |
3. Uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü için tek başına veya takım halinde seçenekler üretebilecektir. | | |
3.1. Ekip olarak çalışır. | | |
3.2. Bireysel çalışır. | | |
4. Staj yapılan kurum/firmadaki birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir. | | |
4.1. Stajın yapıldığı kurumda yönetici-çalışan ilişkilerinde deneyimler. | | |
4.2. Staj yapılan kurumun farklı departmanları arasındaki iletişimi deneyimler. | | |
5. Üniversite eğitiminde verilmeyen yeni bilgi/becerileri staj döneminde kazanabilecektir. | | |
5.1. Kurumsal iletişim konusunda deneyim kazanır. | | |
5.2. Resmi iletişimde deneyim kazanır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Oryantasyon | |
2 | Staj | |
3 | Staj | |
4 | Staj | |
5 | Staj | |
6 | Staj | |
7 | Staj | |
8 | Staj | |
9 | Staj | |
10 | Staj | |
11 | Staj | |
12 | Staj | |
13 | Staj | |
14 | Değerlendirme | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | | X |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | | | X |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | X | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | X | | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | X | | | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | X | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | | X | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | X | | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | X |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | X | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
STAJ I | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Staj yapacak olan öğrenciden öncelikle beklenen, üniversitede derslerinde aldığı bilgiler doğrultusunda beceri ve tecrübesini arttırıcı pratik yapma olanağını bulmasıdır. Bununla birlikte, stajı süresinde alanındaki uygulamaları yerinde görmek ve bir disiplinlerarası faaliyette bulunmak suretiyle yeni bilgi ve becerilerin kazanılması esastır. Stajının bir diğer amacı da, stajyerlere meslek hayatında yapabileceği işler ve çalışabileceği alanlar konusunda yol gösterici olmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oryantasyon,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Üniversite eğitiminde edindiği teorik bilgilerin pratikteki yansımalarını değerlendirebilecektir. | | |
1.1. Eğitimi sırasında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır. | | |
1.2. Teorik üniversite eğitimini pratik uygulamalara dönüştürür. | | |
2. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir. | | |
2.1. Belirli bir konu hakkında resmi bir rapor hazırlar. | | |
2.2. Belirli bir konu hakkında resmi bir sunum hazırlar. | | |
3. Uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü için tek başına veya takım halinde seçenekler üretebilecektir. | | |
3.1. Ekip olarak çalışır. | | |
3.2. Bireysel çalışır. | | |
4. Staj yapılan kurum/firmadaki birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir. | | |
4.1. Stajın yapıldığı kurumda yönetici-çalışan ilişkilerinde deneyimler. | | |
4.2. Staj yapılan kurumun farklı departmanları arasındaki iletişimi deneyimler. | | |
5. Üniversite eğitiminde verilmeyen yeni bilgi/becerileri staj döneminde kazanabilecektir. | | |
5.1. Kurumsal iletişim konusunda deneyim kazanır. | | |
5.2. Resmi iletişimde deneyim kazanır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Oryantasyon | |
2 | Staj | |
3 | Staj | |
4 | Staj | |
5 | Staj | |
6 | Staj | |
7 | Staj | |
8 | Staj | |
9 | Staj | |
10 | Staj | |
11 | Staj | |
12 | Staj | |
13 | Staj | |
14 | Değerlendirme | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | | X |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | | | X |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | X | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | X | | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | X | | | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | X | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | | X | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | X | | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | X |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | X | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:35