Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BORÇLAR HUKUKU | MLY2233340 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Doruk UTKU |
Dersin Yardımcıları |
Ar. Gör. Davut Armağan, Öğr. Gör. Kaan Karaman, Ar. Gör. Ayşe Melek Başyiğit, Ar. Gör. Buğra Kaan Çakıroğlu |
Dersin Amacı | Borçlar Kanunu'nun kişiler arasındaki borç ilişkilerini modern hukukun verileri ışığında teori ve uygulamada oluşan
gelişmelerin gözetilmesi suretiyle incelemek , Borçlar Hukukunun kaynaklarını ve temel kavramlarını pratik
çalışmalarla birlikte açıklayabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Borçlar hukukunun temel kavramları,Borcun kaynakları,Sözleşmeden doğan borçlar, Sözleşme özgürlüğü, Sözleşme öncesi sorumluluk,Sözleşmenin geçerliliği- İrade ve beyan arasındaki uyum,Temsil,Sözleşmelerin yorumlanması-sözleşme vaadi- ilan yoluyla ödül,Haksız fiilden doğan borçlar,Kusursuz Sorumluluk halleri,Haksız fiilin hüküm ve sonuçları,Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar,İfa,Borç ilişkisinde özel durumlar,Borcu sona erdiren haller; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Borcun kaynaklarını öğrenebilecekler. | 12, 13, 16, 9 | A |
1.1. Borcun kaynaklarını bilir ve yorumlar. | 12, 13, 16, 9 | A |
1.2. Kanundan doğan yükümlülükler yerine getirilmediğinde yaptırımlarının neler olduğunu bilir. | 12, 13, 16, 9 | A |
2. Haksız fiil kavramını tanımlayabilecektir. | 12, 13, 16, 9 | A |
2.1. Haksız fiil hukukuna ilişkin problemleri çözebilir. | 12, 13, 16, 9 | A |
2.2. Haksız fiilin anlamını bilir ve ortaya çıkan problemleri çözer. | 12, 13, 16, 9 | A |
3. Borçlar hakkındaki hukuksal sorunları çözümleme yeteneği kazanabilecektir. | 12, 13, 16, 9 | A |
3.1. Borçtan kaynaklanan hukuksal problemlerin neler olduğunu bilir. | 12, 13, 16, 9 | A |
3.2. Borca aykırılık durumunda başvuru yapılabilecek yargı organları hakkında bilgi sahibi olur. | 12, 13, 16, 9 | A |
4. Sebepsiz zenginleşmenin ne olduğunu anlayabilecektir. | 12, 13, 16, 9 | A |
4.1 Sebepsiz zenginleşme durumunda ortaya çıkan iade yükümlülüğünü yorumlar. | 12, 13, 16, 9 | A |
4.2. Sebepsiz zenginleşme teşkil eden durumlarda iade yükümlülüğü için aranan şartları ifade edebilir. | 12, 13, 16, 9 | A |
5. Borçlar hukuku kaynaklı sözleşmelerin neler olduğunu anlayabilecektir. | 12, 13, 16, 9 | A |
5.1 Sözleşmelerin kuruluşu ve gerçeklik şartlarının neler olduğunu bilir. | 12, 13, 16, 9 | A |
5.2. Sözleşmeye aykırılık durumunda doğacak sonuçları anlatır. | 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Borçlar hukukunun temel kavramları | |
2 | Borcun kaynakları | |
3 | Sözleşmeden doğan borçlar, Sözleşme özgürlüğü, Sözleşme öncesi sorumluluk | |
4 | Sözleşmenin geçerliliği- İrade ve beyan arasındaki uyum | |
5 | Temsil | |
6 | Sözleşmelerin yorumlanması-sözleşme vaadi- ilan yoluyla ödül | |
8 | Haksız fiilden doğan borçlar | |
9 | Kusursuz Sorumluluk halleri | |
10 | Haksız fiilin hüküm ve sonuçları | |
11 | Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar | |
12 | İfa | |
13 | Borç ilişkisinde özel durumlar | |
14 | Borcu sona erdiren haller | |
Kaynak |
1. Prof.Dr. Haluk N.NOMER, Borçlar Kanunu Genel Hükümler, Beta Basım, İstanbul.
2. Türk Borçlar Kanunu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | | | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | | | | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | X | | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | | X | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | | X | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | | | | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | X | | | | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | X | | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | X | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 52 | 52 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BORÇLAR HUKUKU | MLY2233340 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Doruk UTKU |
Dersin Yardımcıları |
Ar. Gör. Davut Armağan, Öğr. Gör. Kaan Karaman, Ar. Gör. Ayşe Melek Başyiğit, Ar. Gör. Buğra Kaan Çakıroğlu |
Dersin Amacı | Borçlar Kanunu'nun kişiler arasındaki borç ilişkilerini modern hukukun verileri ışığında teori ve uygulamada oluşan
gelişmelerin gözetilmesi suretiyle incelemek , Borçlar Hukukunun kaynaklarını ve temel kavramlarını pratik
çalışmalarla birlikte açıklayabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Borçlar hukukunun temel kavramları,Borcun kaynakları,Sözleşmeden doğan borçlar, Sözleşme özgürlüğü, Sözleşme öncesi sorumluluk,Sözleşmenin geçerliliği- İrade ve beyan arasındaki uyum,Temsil,Sözleşmelerin yorumlanması-sözleşme vaadi- ilan yoluyla ödül,Haksız fiilden doğan borçlar,Kusursuz Sorumluluk halleri,Haksız fiilin hüküm ve sonuçları,Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar,İfa,Borç ilişkisinde özel durumlar,Borcu sona erdiren haller; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Borcun kaynaklarını öğrenebilecekler. | 12, 13, 16, 9 | A |
1.1. Borcun kaynaklarını bilir ve yorumlar. | 12, 13, 16, 9 | A |
1.2. Kanundan doğan yükümlülükler yerine getirilmediğinde yaptırımlarının neler olduğunu bilir. | 12, 13, 16, 9 | A |
2. Haksız fiil kavramını tanımlayabilecektir. | 12, 13, 16, 9 | A |
2.1. Haksız fiil hukukuna ilişkin problemleri çözebilir. | 12, 13, 16, 9 | A |
2.2. Haksız fiilin anlamını bilir ve ortaya çıkan problemleri çözer. | 12, 13, 16, 9 | A |
3. Borçlar hakkındaki hukuksal sorunları çözümleme yeteneği kazanabilecektir. | 12, 13, 16, 9 | A |
3.1. Borçtan kaynaklanan hukuksal problemlerin neler olduğunu bilir. | 12, 13, 16, 9 | A |
3.2. Borca aykırılık durumunda başvuru yapılabilecek yargı organları hakkında bilgi sahibi olur. | 12, 13, 16, 9 | A |
4. Sebepsiz zenginleşmenin ne olduğunu anlayabilecektir. | 12, 13, 16, 9 | A |
4.1 Sebepsiz zenginleşme durumunda ortaya çıkan iade yükümlülüğünü yorumlar. | 12, 13, 16, 9 | A |
4.2. Sebepsiz zenginleşme teşkil eden durumlarda iade yükümlülüğü için aranan şartları ifade edebilir. | 12, 13, 16, 9 | A |
5. Borçlar hukuku kaynaklı sözleşmelerin neler olduğunu anlayabilecektir. | 12, 13, 16, 9 | A |
5.1 Sözleşmelerin kuruluşu ve gerçeklik şartlarının neler olduğunu bilir. | 12, 13, 16, 9 | A |
5.2. Sözleşmeye aykırılık durumunda doğacak sonuçları anlatır. | 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Borçlar hukukunun temel kavramları | |
2 | Borcun kaynakları | |
3 | Sözleşmeden doğan borçlar, Sözleşme özgürlüğü, Sözleşme öncesi sorumluluk | |
4 | Sözleşmenin geçerliliği- İrade ve beyan arasındaki uyum | |
5 | Temsil | |
6 | Sözleşmelerin yorumlanması-sözleşme vaadi- ilan yoluyla ödül | |
8 | Haksız fiilden doğan borçlar | |
9 | Kusursuz Sorumluluk halleri | |
10 | Haksız fiilin hüküm ve sonuçları | |
11 | Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar | |
12 | İfa | |
13 | Borç ilişkisinde özel durumlar | |
14 | Borcu sona erdiren haller | |
Kaynak |
1. Prof.Dr. Haluk N.NOMER, Borçlar Kanunu Genel Hükümler, Beta Basım, İstanbul.
2. Türk Borçlar Kanunu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | | | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | | | | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | X | | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | | X | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | | X | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | | | | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | X | | | | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | X | | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | X | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:35