Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DÖNEM SONU MUHASEBE İŞLEMLERİ | MLY1227680 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşletmelerde dönem sonu muhasebe işlemlerinin genel çerçevesinin aktarılmasıyla, tüm varlık ve kaynak kalemleri itibariyle dönem sonu işlemlerinin ayrı ayrı ele alınarak, dönem sonu finansal tablolarının (bilanço, gelir tablosu vb.) hazırlanması becerilerinin kazanılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Envanter Kavramı ve Değerleme Ölçütleri, Ticari Kar-Mali Kar Ayrımı,Muhasebe Dışı/Muhasebe içi Envanter İşlemleri, Hazır Değerler ve Menkul Kıymetlere İlişkin Envanter İşlemleri,Stoklara ve Alacaklara İlişkin Envanter İşlemleri, Dönen Varlıklarda Dönem Ayırıcı Hesaplara İlişkin Envanter İşlemleri, Mali Duran Varlıklara ve Maddi Duran Varlıklara İlişkin Envanter İşlemleri, Maddi Olmayan Duran Varlıklara ve Duran Varlıklarda Dönem Ayırıcı Hesaplara İlişkin Envanter, Yabancı Kaynak Hesaplarına İlişkin Envanter İşlemleri, Yabancı Kaynaklarda Dönem Ayırıcı Hesaplara İlişkin Envanter İşlemleri, Gelir ve Gider Hesaplarının Dönem Ayrımına İlişkin Envanter İşlemleri,Gider Hesapları/Maliyet Hesapları İlişkisi ve Yansıtma Kayıtlarına İlişkin Envanter İşlemleri,Gelir ve Gider Hesaplarının Kapatılması ve Dönem Net Karı/Zararının Belirlenmesine İlişkin Envanter İşlemleri, Dönem Sonu Finansal Tablolarının Hazırlanması, Dönem Sonu Finansal Tablolarının Hazırlanması ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Muhasebe dönem sonu işlemlerini kavrayabilecektir. | 13, 9 | A |
2. Değerleme işlemlerini açıklayabilecektir. | 13, 9 | A |
3. Hesap kalemlerine ilişkin envanter işlemlerini ve kayıtlarını anlayabilecektir. | 12, 13, 9 | A |
4. Dönem sonu finansal tablolarını hazırlayabilecektir. | 12, 13, 9 | A |
5. Hazırlanan mali tabloları analiz edebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Envanter Kavramı ve Değerleme Ölçütleri, Ticari Kar-Mali Kar Ayrımı | |
2 | Muhasebe Dışı/Muhasebe içi Envanter İşlemleri | |
3 | Hazır Değerler ve Menkul Kıymetlere İlişkin Envanter İşlemleri | |
4 | Stoklara ve Alacaklara İlişkin Envanter İşlemleri | |
5 | Dönen Varlıklarda Dönem Ayırıcı Hesaplara İlişkin Envanter İşlemleri | |
6 | Mali Duran Varlıklara ve Maddi Duran Varlıklara İlişkin Envanter İşlemleri | |
7 | Maddi Olmayan Duran Varlıklara ve Duran Varlıklarda Dönem Ayırıcı Hesaplara İlişkin Envanter | |
8 | Yabancı Kaynak Hesaplarına İlişkin Envanter İşlemleri | |
9 | Yabancı Kaynaklarda Dönem Ayırıcı Hesaplara İlişkin Envanter İşlemleri | |
10 | Gelir ve Gider Hesaplarının Dönem Ayrımına İlişkin Envanter İşlemleri | |
11 | Gider Hesapları/Maliyet Hesapları İlişkisi ve Yansıtma Kayıtlarına İlişkin Envanter İşlemleri | |
12 | Gelir ve Gider Hesaplarının Kapatılması ve Dönem Net Karı/Zararının Belirlenmesine İlişkin Envanter İşlemleri | |
13 | Dönem Sonu Finansal Tablolarının Hazırlanması | |
14 | Dönem Sonu Finansal Tablolarının Hazırlanması ve Genel Değerlendirme | |
Kaynak |
Muhasebede Dönem Sonu İşlemleri, Prof.Dr. Sami Karacan, Umuttepe Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | | X | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | | X |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | | | X |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | X | | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | X | | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | X | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | | X | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | X | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DÖNEM SONU MUHASEBE İŞLEMLERİ | MLY1227680 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşletmelerde dönem sonu muhasebe işlemlerinin genel çerçevesinin aktarılmasıyla, tüm varlık ve kaynak kalemleri itibariyle dönem sonu işlemlerinin ayrı ayrı ele alınarak, dönem sonu finansal tablolarının (bilanço, gelir tablosu vb.) hazırlanması becerilerinin kazanılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Envanter Kavramı ve Değerleme Ölçütleri, Ticari Kar-Mali Kar Ayrımı,Muhasebe Dışı/Muhasebe içi Envanter İşlemleri, Hazır Değerler ve Menkul Kıymetlere İlişkin Envanter İşlemleri,Stoklara ve Alacaklara İlişkin Envanter İşlemleri, Dönen Varlıklarda Dönem Ayırıcı Hesaplara İlişkin Envanter İşlemleri, Mali Duran Varlıklara ve Maddi Duran Varlıklara İlişkin Envanter İşlemleri, Maddi Olmayan Duran Varlıklara ve Duran Varlıklarda Dönem Ayırıcı Hesaplara İlişkin Envanter, Yabancı Kaynak Hesaplarına İlişkin Envanter İşlemleri, Yabancı Kaynaklarda Dönem Ayırıcı Hesaplara İlişkin Envanter İşlemleri, Gelir ve Gider Hesaplarının Dönem Ayrımına İlişkin Envanter İşlemleri,Gider Hesapları/Maliyet Hesapları İlişkisi ve Yansıtma Kayıtlarına İlişkin Envanter İşlemleri,Gelir ve Gider Hesaplarının Kapatılması ve Dönem Net Karı/Zararının Belirlenmesine İlişkin Envanter İşlemleri, Dönem Sonu Finansal Tablolarının Hazırlanması, Dönem Sonu Finansal Tablolarının Hazırlanması ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Muhasebe dönem sonu işlemlerini kavrayabilecektir. | 13, 9 | A |
2. Değerleme işlemlerini açıklayabilecektir. | 13, 9 | A |
3. Hesap kalemlerine ilişkin envanter işlemlerini ve kayıtlarını anlayabilecektir. | 12, 13, 9 | A |
4. Dönem sonu finansal tablolarını hazırlayabilecektir. | 12, 13, 9 | A |
5. Hazırlanan mali tabloları analiz edebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Envanter Kavramı ve Değerleme Ölçütleri, Ticari Kar-Mali Kar Ayrımı | |
2 | Muhasebe Dışı/Muhasebe içi Envanter İşlemleri | |
3 | Hazır Değerler ve Menkul Kıymetlere İlişkin Envanter İşlemleri | |
4 | Stoklara ve Alacaklara İlişkin Envanter İşlemleri | |
5 | Dönen Varlıklarda Dönem Ayırıcı Hesaplara İlişkin Envanter İşlemleri | |
6 | Mali Duran Varlıklara ve Maddi Duran Varlıklara İlişkin Envanter İşlemleri | |
7 | Maddi Olmayan Duran Varlıklara ve Duran Varlıklarda Dönem Ayırıcı Hesaplara İlişkin Envanter | |
8 | Yabancı Kaynak Hesaplarına İlişkin Envanter İşlemleri | |
9 | Yabancı Kaynaklarda Dönem Ayırıcı Hesaplara İlişkin Envanter İşlemleri | |
10 | Gelir ve Gider Hesaplarının Dönem Ayrımına İlişkin Envanter İşlemleri | |
11 | Gider Hesapları/Maliyet Hesapları İlişkisi ve Yansıtma Kayıtlarına İlişkin Envanter İşlemleri | |
12 | Gelir ve Gider Hesaplarının Kapatılması ve Dönem Net Karı/Zararının Belirlenmesine İlişkin Envanter İşlemleri | |
13 | Dönem Sonu Finansal Tablolarının Hazırlanması | |
14 | Dönem Sonu Finansal Tablolarının Hazırlanması ve Genel Değerlendirme | |
Kaynak |
Muhasebede Dönem Sonu İşlemleri, Prof.Dr. Sami Karacan, Umuttepe Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | | X | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | | X |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | | | X |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | X | | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | X | | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | X | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | | X | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | X | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:35