Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK VERGİ SİSTEMİ | MLY1132730 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Vergi Sistemi’ne ait özellikleri farklı boyutlarıyla ele alarak vaka boyutuyla çözüm üretebilen ve Türk Vergi Sistemi’ni olusturan özel vergi tiplerini ve bunlara ait uygulama hatalarını yorumlayabilecek analiz yeteneğine ulaştırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Verginin Nitelikleri, Amaçları ve İlkeleri,Vergilendirmenin Esasları ve Vergide Usul,Gelir, Tüketim ve Servet Üzerinden Alınan Vergi Türleri,Katma Değer Vergisi Esasları,Özel Tüketim Vergisi Esasları,Gelir Vergisi Esasları,Kurumlar Vergisi Esasları,Diğer vergiler,Yerel Vergiler,Gelir İdaresi Başkanlığı Teşkilat Yapısı,Vergi Daireleri, Vergisel İşlemler ve Verginin Tahsilatı,Vergide Muafiyet ve İstisna,Vergi İade Mekanizmaları,Vergi Cezaları ve Vergi Bilinci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Vergi ile ilgili genel tanım ve ifadeleri bilebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
2.Vergi hukukunun temel yaklaşımlarını, diğer özel hukuk dalları ile ilişkileri boyutuyla ilişkindirebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
3.Türk Vergi Sistemi’ne ait özellikleri farklı boyutlarıyla ele alarak vaka boyutuyla çözüm üretebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
4.Türk Vergi Sistemi’ni olusturan temel vergi tiplerini ve bunlara ait uygulama hatalarını yorumlayabilecektir. | 12, 13, 9 | A |
5.Vergi sisteminin işleyişini açıklayabilecektir. | 12, 13, 9 | A |
1.1.Vergi ile ilgili genel tanımları bilir. | | |
1.2.Vergi ile ilgili genel ifade biçimlerini bilir. | | |
2.1.Vergi hukuku özel hukuk dalları ilişkisini betimler. | | |
2.2.Vergi hukukunun kamu hukukunun altındaki yerini betimler. | | |
3.1.Vergisel vakalara çözüm getirir.
| | |
3.2.Vergisel vakaların çeşitli yönlerini gösterir. | | |
4.1.Vergi türlerini açıklar. | | |
4.2.Eksik vergi tarhiyatının ve vergi cezalarının nedenlerini açıklar. | | |
5.1.Vergi sisteminin ana hatlarını açıklar. | | |
5.2.Vergi sisteminin işleyişinin detaylarını betimler. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Verginin Nitelikleri, Amaçları ve İlkeleri | |
2 | Vergilendirmenin Esasları ve Vergide Usul | |
3 | Gelir, Tüketim ve Servet Üzerinden Alınan Vergi Türleri | |
4 | Katma Değer Vergisi Esasları | |
5 | Özel Tüketim Vergisi Esasları | |
6 | Gelir Vergisi Esasları | |
7 | Kurumlar Vergisi Esasları | |
8 | Diğer vergiler | |
9 | Yerel Vergiler | |
10 | Gelir İdaresi Başkanlığı Teşkilat Yapısı | |
11 | Vergi Daireleri, Vergisel İşlemler ve Verginin Tahsilatı | |
12 | Vergide Muafiyet ve İstisna | |
13 | Vergi İade Mekanizmaları | |
14 | Vergi Cezaları ve Vergi Bilinci | |
Kaynak |
www.gib.gov.tr |
www.mevzuat.gov.tr |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | | | X |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | X | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | | X | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | | | X |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | | X | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | | X | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | X | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | | | X |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | | | X |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | X | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | X | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK VERGİ SİSTEMİ | MLY1132730 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Vergi Sistemi’ne ait özellikleri farklı boyutlarıyla ele alarak vaka boyutuyla çözüm üretebilen ve Türk Vergi Sistemi’ni olusturan özel vergi tiplerini ve bunlara ait uygulama hatalarını yorumlayabilecek analiz yeteneğine ulaştırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Verginin Nitelikleri, Amaçları ve İlkeleri,Vergilendirmenin Esasları ve Vergide Usul,Gelir, Tüketim ve Servet Üzerinden Alınan Vergi Türleri,Katma Değer Vergisi Esasları,Özel Tüketim Vergisi Esasları,Gelir Vergisi Esasları,Kurumlar Vergisi Esasları,Diğer vergiler,Yerel Vergiler,Gelir İdaresi Başkanlığı Teşkilat Yapısı,Vergi Daireleri, Vergisel İşlemler ve Verginin Tahsilatı,Vergide Muafiyet ve İstisna,Vergi İade Mekanizmaları,Vergi Cezaları ve Vergi Bilinci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Vergi ile ilgili genel tanım ve ifadeleri bilebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
2.Vergi hukukunun temel yaklaşımlarını, diğer özel hukuk dalları ile ilişkileri boyutuyla ilişkindirebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
3.Türk Vergi Sistemi’ne ait özellikleri farklı boyutlarıyla ele alarak vaka boyutuyla çözüm üretebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
4.Türk Vergi Sistemi’ni olusturan temel vergi tiplerini ve bunlara ait uygulama hatalarını yorumlayabilecektir. | 12, 13, 9 | A |
5.Vergi sisteminin işleyişini açıklayabilecektir. | 12, 13, 9 | A |
1.1.Vergi ile ilgili genel tanımları bilir. | | |
1.2.Vergi ile ilgili genel ifade biçimlerini bilir. | | |
2.1.Vergi hukuku özel hukuk dalları ilişkisini betimler. | | |
2.2.Vergi hukukunun kamu hukukunun altındaki yerini betimler. | | |
3.1.Vergisel vakalara çözüm getirir.
| | |
3.2.Vergisel vakaların çeşitli yönlerini gösterir. | | |
4.1.Vergi türlerini açıklar. | | |
4.2.Eksik vergi tarhiyatının ve vergi cezalarının nedenlerini açıklar. | | |
5.1.Vergi sisteminin ana hatlarını açıklar. | | |
5.2.Vergi sisteminin işleyişinin detaylarını betimler. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Verginin Nitelikleri, Amaçları ve İlkeleri | |
2 | Vergilendirmenin Esasları ve Vergide Usul | |
3 | Gelir, Tüketim ve Servet Üzerinden Alınan Vergi Türleri | |
4 | Katma Değer Vergisi Esasları | |
5 | Özel Tüketim Vergisi Esasları | |
6 | Gelir Vergisi Esasları | |
7 | Kurumlar Vergisi Esasları | |
8 | Diğer vergiler | |
9 | Yerel Vergiler | |
10 | Gelir İdaresi Başkanlığı Teşkilat Yapısı | |
11 | Vergi Daireleri, Vergisel İşlemler ve Verginin Tahsilatı | |
12 | Vergide Muafiyet ve İstisna | |
13 | Vergi İade Mekanizmaları | |
14 | Vergi Cezaları ve Vergi Bilinci | |
Kaynak |
www.gib.gov.tr |
www.mevzuat.gov.tr |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | | | X |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | X | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | | X | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | | | X |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | | X | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | | X | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | X | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | | | X |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | | | X |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | X | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | X | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:35