Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL MATEMATİKMVU1127670Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıProgramın bilmesi gereken matematik hesaplamalarını anlatmak ve öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kümeler, sayı kümeleri,Sayılarla İşlemler,Denklemler, denklem çeşitleri,Üslü ve köklü çokluklar,Çarpanlara ayırma,Oran ve orantı,Polinomlar,Sayma işlemi, permütasyon, kombinasyon,Basit lineer fonksiyonlar,Eşitsizliklerin kartezyen düzlemde grafikleri,Lineer olmayan fonksiyonlar,Basit polinom fonksiyonlar,Fonksiyon çeşitleri,Fonksiyonların grafik çizimleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kümeler ve sayı kümeleri ile ilgili temel bilgileri edinecektir. 12, 9A
1.1. Kümelerin özelliklerini, iki kümenin kesişimini, birleşimini ve farkını bilir.
1.2. Küme özelinde, doğal sayılar, tam sayılar rasyonel ve irrasyonel sayılarla reel sayı kümelerin özelliklerini bilir. Aralık kavramını bilir. Kapalı aralık. açık aralık, yarı açık aralıklarla ilgili problemleri yapar. Mutlak değer ve mutlak değerle ilgili problemleri çözer.
2. Sayılarla ilgili işlemleri, belirli hesaplamaları yapacaktır. 12, 9A
2.1. İşlemlerin önceliklerine dikkat eder. Toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerini yapar.
3. Denklemleri, denklem çeşitlerini kavrayacaktır. 12, 9A
3.1. Birinci ve ikinci dereceden polinom denklemlerin(lineer-non lineer) çözümünü yapar.
3.2. Üstel ve logaritmik denklemlerin(non-lineer) çözümünü yapar.
4. Üslü ve Köklü çoklukların özelliklerini kavrayacaktır. 12, 9A
4.1. Üslü ve köklü çoklukların özelliklerini bilir, birbiriyle ilgi ve ilişkilerini bilir ve konu ile ilgili problemleri çözer.
5. Çarpanlara ayırma ve yöntemlerini öğrenecektir. 12, 9A
5.1. Çarpanlara ayırma ile sadeleştirme işlemlerini yapar.
6. Oran orantı kavramlarını örneklendirecektir ve hesaplamalarda ters orantı doğru orantı durumlarını yorumlayacaktır.12, 9A
6.1. Oran ve Orantı kavramlarını bilir.
6.2. Doğru orantı, ters orantı kavramlarını bilir ve uygulamaları yapar.
7. Matematik problemlerin denklemlerini kuracaktır ve çözecektir. 12, 9A
7.1. Günlük yaşam problemlerini denklem ve denklem sistemlerine aktarır ve çözer.
8. Sayma işlemi, kombinasyon ve permütasyonu öğrenecektir. 12, 9A
8.1. Sayma işlemi, belli sıralarda bulunmanın mantığını kurar ve kombinasyon, permütasyon kavramlarıyla bu problemlere çözüm üretir.
9. Basit lineer fonksiyonları tanıyacaktır.12, 9A
9.1. Doğru ve doğru denklemini bilir.
9.2. Doğruda eğim, paralel ve dik doğruları, bunların birbiriyle ilgi ve ilişkilerini kavrar.
10. Eşitsizliklerin çözümlerini kartezyen düzlemde göstermeyi öğrenecektir. 12, 9A
10.1. Eşitsizliklerin çözümünü, denklemlerden faydalanarak öğrenir.
10.2. Tek değişkenli eşitsizlikleri reel eksende; eşitsizlik takımlarını kartezyen düzlemde göstermeyi öğrenir.
11. Lineer olmayan(non-lineer) fonksiyonları öğrenecektir.12, 9A
11.1. Polinom fonksiyon dışında kalan diğer lineer olmayan fonksiyonları öğrenir: Trigonometrik fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar, üstel fonksiyonlar...
12. Polinom fonksiyonları öğrenecektir. 12, 9A
12.1. Lineer veya non-lineer polinom fonksiyonları öğrenir.
13. Diğer fonksiyon çeşitlerini kavrayacaktır.12, 9A
14. Fonksiyonlarda grafik çizimini öğrenecektir. 12, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kümeler, sayı kümeleriOkuma
2Sayılarla İşlemlerOkuma
3Denklemler, denklem çeşitleriOkuma
4Üslü ve köklü çokluklarOkuma
5Çarpanlara ayırmaOkuma
6Oran ve orantıOkuma
7PolinomlarOkuma
8Sayma işlemi, permütasyon, kombinasyonOkuma
9Basit lineer fonksiyonlarOkuma
10Eşitsizliklerin kartezyen düzlemde grafikleriOkuma
11Lineer olmayan fonksiyonlarOkuma
12Basit polinom fonksiyonlarOkuma
13Fonksiyon çeşitleriOkuma
14Fonksiyonların grafik çizimleriOkuma
Kaynak
Quick Business Math, Steve Slavin, Matematik Yrd.Doç.Dr. Ali Erdoğan, Nobel Yayıncılık.
Temel Matematik, Prof.Dr. Mahmut Kartal, Doç.Dr. Yalçın Karagöz, Yrd.Doç.Dr. Zafer Kartal, Nobel Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
X
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
X
4
Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
X
5
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
6
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
X
7
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
X
8
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
X
9
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
X
10
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
X
12
Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata hakimdir ve denetim ve muhasebe standartlarını açıklar.
13
Finansal tabloları düzenler ve analiz eder.
14
Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir
15
Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamaları konusundaki usul ve esasları açıklar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31236
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL MATEMATİKMVU1127670Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıProgramın bilmesi gereken matematik hesaplamalarını anlatmak ve öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kümeler, sayı kümeleri,Sayılarla İşlemler,Denklemler, denklem çeşitleri,Üslü ve köklü çokluklar,Çarpanlara ayırma,Oran ve orantı,Polinomlar,Sayma işlemi, permütasyon, kombinasyon,Basit lineer fonksiyonlar,Eşitsizliklerin kartezyen düzlemde grafikleri,Lineer olmayan fonksiyonlar,Basit polinom fonksiyonlar,Fonksiyon çeşitleri,Fonksiyonların grafik çizimleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kümeler ve sayı kümeleri ile ilgili temel bilgileri edinecektir. 12, 9A
1.1. Kümelerin özelliklerini, iki kümenin kesişimini, birleşimini ve farkını bilir.
1.2. Küme özelinde, doğal sayılar, tam sayılar rasyonel ve irrasyonel sayılarla reel sayı kümelerin özelliklerini bilir. Aralık kavramını bilir. Kapalı aralık. açık aralık, yarı açık aralıklarla ilgili problemleri yapar. Mutlak değer ve mutlak değerle ilgili problemleri çözer.
2. Sayılarla ilgili işlemleri, belirli hesaplamaları yapacaktır. 12, 9A
2.1. İşlemlerin önceliklerine dikkat eder. Toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerini yapar.
3. Denklemleri, denklem çeşitlerini kavrayacaktır. 12, 9A
3.1. Birinci ve ikinci dereceden polinom denklemlerin(lineer-non lineer) çözümünü yapar.
3.2. Üstel ve logaritmik denklemlerin(non-lineer) çözümünü yapar.
4. Üslü ve Köklü çoklukların özelliklerini kavrayacaktır. 12, 9A
4.1. Üslü ve köklü çoklukların özelliklerini bilir, birbiriyle ilgi ve ilişkilerini bilir ve konu ile ilgili problemleri çözer.
5. Çarpanlara ayırma ve yöntemlerini öğrenecektir. 12, 9A
5.1. Çarpanlara ayırma ile sadeleştirme işlemlerini yapar.
6. Oran orantı kavramlarını örneklendirecektir ve hesaplamalarda ters orantı doğru orantı durumlarını yorumlayacaktır.12, 9A
6.1. Oran ve Orantı kavramlarını bilir.
6.2. Doğru orantı, ters orantı kavramlarını bilir ve uygulamaları yapar.
7. Matematik problemlerin denklemlerini kuracaktır ve çözecektir. 12, 9A
7.1. Günlük yaşam problemlerini denklem ve denklem sistemlerine aktarır ve çözer.
8. Sayma işlemi, kombinasyon ve permütasyonu öğrenecektir. 12, 9A
8.1. Sayma işlemi, belli sıralarda bulunmanın mantığını kurar ve kombinasyon, permütasyon kavramlarıyla bu problemlere çözüm üretir.
9. Basit lineer fonksiyonları tanıyacaktır.12, 9A
9.1. Doğru ve doğru denklemini bilir.
9.2. Doğruda eğim, paralel ve dik doğruları, bunların birbiriyle ilgi ve ilişkilerini kavrar.
10. Eşitsizliklerin çözümlerini kartezyen düzlemde göstermeyi öğrenecektir. 12, 9A
10.1. Eşitsizliklerin çözümünü, denklemlerden faydalanarak öğrenir.
10.2. Tek değişkenli eşitsizlikleri reel eksende; eşitsizlik takımlarını kartezyen düzlemde göstermeyi öğrenir.
11. Lineer olmayan(non-lineer) fonksiyonları öğrenecektir.12, 9A
11.1. Polinom fonksiyon dışında kalan diğer lineer olmayan fonksiyonları öğrenir: Trigonometrik fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar, üstel fonksiyonlar...
12. Polinom fonksiyonları öğrenecektir. 12, 9A
12.1. Lineer veya non-lineer polinom fonksiyonları öğrenir.
13. Diğer fonksiyon çeşitlerini kavrayacaktır.12, 9A
14. Fonksiyonlarda grafik çizimini öğrenecektir. 12, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kümeler, sayı kümeleriOkuma
2Sayılarla İşlemlerOkuma
3Denklemler, denklem çeşitleriOkuma
4Üslü ve köklü çokluklarOkuma
5Çarpanlara ayırmaOkuma
6Oran ve orantıOkuma
7PolinomlarOkuma
8Sayma işlemi, permütasyon, kombinasyonOkuma
9Basit lineer fonksiyonlarOkuma
10Eşitsizliklerin kartezyen düzlemde grafikleriOkuma
11Lineer olmayan fonksiyonlarOkuma
12Basit polinom fonksiyonlarOkuma
13Fonksiyon çeşitleriOkuma
14Fonksiyonların grafik çizimleriOkuma
Kaynak
Quick Business Math, Steve Slavin, Matematik Yrd.Doç.Dr. Ali Erdoğan, Nobel Yayıncılık.
Temel Matematik, Prof.Dr. Mahmut Kartal, Doç.Dr. Yalçın Karagöz, Yrd.Doç.Dr. Zafer Kartal, Nobel Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
X
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
X
4
Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
X
5
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
6
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
X
7
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
X
8
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
X
9
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
X
10
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
X
12
Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata hakimdir ve denetim ve muhasebe standartlarını açıklar.
13
Finansal tabloları düzenler ve analiz eder.
14
Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir
15
Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamaları konusundaki usul ve esasları açıklar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:56