Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK MEVZUATI | MVU2115285 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Süleyman UZUNOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ve sosyal güvenlik hukukunun temel amaç ve ilkeleri, iş hukuku ile ilgili kanunların incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş hukukunun tarihsel gelişimi ,İş hukukun temel kavramları ,İş sözleşmesi tanımı çeşitleri, fesih,İş hukukunun kaynakları ,İş hukukunun uygulama alanları ve uygulayan kurumlar,İş yasasına göre işveren ve işçinin yükümlülükleri ,Geniş anlamada iş sözleşmeleri ve hukuki niteliği,İş sözleşmesinin sona ermesi ,Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar,Çalışma süreleri ,İş kanunda fazla çalışma, günlük çalışma,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş hukukunun temel niteliklerini ve kavramlarını anlatabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1. İş hukukunu tanımlar ve temel niteliklerini anlatır. | 16, 9 | A |
1.2 İş hukukunu yorumlar. | 16, 9 | A |
2. Bireysel ve toplu iş hukukundan doğan hakları ve işleyişini anlatabilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. Bireysel ve Toplu iş hukukunu tanımlar. | 16, 9 | A |
2.2. Bireysel ve Toplu iş hukukundan kaynaklı sorunları yorumlar. | 16, 9 | A |
3. İş hayatında ihtiyaç duyacakları temel sosyal güvenlik kavram ve ilkelerini kullanabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. Sosyal güvenlik kavramlarına hâkim olur. | 16, 9 | A |
3.2. Sosyal Güvenlik alanında en temel bilgileri anlatır. | 16, 9 | A |
4. İş hayatında karşılaşabilecekleri sosyal güvenlik iş ve işlemlerine ilişkin sorunları çözebileceklerdir. | 16, 9 | A |
4.1 İş hayatında karşılaşabileceği problemleri anlar. | 10, 16, 9 | A |
4.2 İş hayatında karşılaşabileceği problemleri çözme yeteneğine sahip olur. | 16, 9 | A |
5. İş hayatında, bilinçli sigortalı veya işveren olarak faaliyet gösterebilecekler. | 16, 9 | A |
5.1 İş hayatında sigortalılığa ilişkin temel kavramları anlar. | 16, 9 | A |
5.2 Understands the basic concepts regarding the employer in business life. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş hukukunun tarihsel gelişimi | |
2 | İş hukukun temel kavramları | |
3 | İş sözleşmesi tanımı çeşitleri, fesih | |
4 | İş hukukunun kaynakları | |
5 | İş hukukunun uygulama alanları ve uygulayan kurumlar | |
6 | İş yasasına göre işveren ve işçinin yükümlülükleri | |
7 | Geniş anlamada iş sözleşmeleri ve hukuki niteliği | |
8 | İş sözleşmesinin sona ermesi | |
9 | Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar | |
10 | Çalışma süreleri | |
11 | İş kanunda fazla çalışma, günlük çalışma | |
12 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | |
13 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | |
14 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı |
Kaynak |
Müjdat ŞAKAR, İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku- Beta Yayınları, Güncel baskısı |
Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
5 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
9 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
10 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | ||||||
11 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
12 | Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata hakimdir ve denetim ve muhasebe standartlarını açıklar. | ||||||
13 | Finansal tabloları düzenler ve analiz eder. | ||||||
14 | Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir | ||||||
15 | Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamaları konusundaki usul ve esasları açıklar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 8 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(127/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK MEVZUATI | MVU2115285 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Süleyman UZUNOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ve sosyal güvenlik hukukunun temel amaç ve ilkeleri, iş hukuku ile ilgili kanunların incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş hukukunun tarihsel gelişimi ,İş hukukun temel kavramları ,İş sözleşmesi tanımı çeşitleri, fesih,İş hukukunun kaynakları ,İş hukukunun uygulama alanları ve uygulayan kurumlar,İş yasasına göre işveren ve işçinin yükümlülükleri ,Geniş anlamada iş sözleşmeleri ve hukuki niteliği,İş sözleşmesinin sona ermesi ,Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar,Çalışma süreleri ,İş kanunda fazla çalışma, günlük çalışma,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş hukukunun temel niteliklerini ve kavramlarını anlatabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1. İş hukukunu tanımlar ve temel niteliklerini anlatır. | 16, 9 | A |
1.2 İş hukukunu yorumlar. | 16, 9 | A |
2. Bireysel ve toplu iş hukukundan doğan hakları ve işleyişini anlatabilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. Bireysel ve Toplu iş hukukunu tanımlar. | 16, 9 | A |
2.2. Bireysel ve Toplu iş hukukundan kaynaklı sorunları yorumlar. | 16, 9 | A |
3. İş hayatında ihtiyaç duyacakları temel sosyal güvenlik kavram ve ilkelerini kullanabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. Sosyal güvenlik kavramlarına hâkim olur. | 16, 9 | A |
3.2. Sosyal Güvenlik alanında en temel bilgileri anlatır. | 16, 9 | A |
4. İş hayatında karşılaşabilecekleri sosyal güvenlik iş ve işlemlerine ilişkin sorunları çözebileceklerdir. | 16, 9 | A |
4.1 İş hayatında karşılaşabileceği problemleri anlar. | 10, 16, 9 | A |
4.2 İş hayatında karşılaşabileceği problemleri çözme yeteneğine sahip olur. | 16, 9 | A |
5. İş hayatında, bilinçli sigortalı veya işveren olarak faaliyet gösterebilecekler. | 16, 9 | A |
5.1 İş hayatında sigortalılığa ilişkin temel kavramları anlar. | 16, 9 | A |
5.2 Understands the basic concepts regarding the employer in business life. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş hukukunun tarihsel gelişimi | |
2 | İş hukukun temel kavramları | |
3 | İş sözleşmesi tanımı çeşitleri, fesih | |
4 | İş hukukunun kaynakları | |
5 | İş hukukunun uygulama alanları ve uygulayan kurumlar | |
6 | İş yasasına göre işveren ve işçinin yükümlülükleri | |
7 | Geniş anlamada iş sözleşmeleri ve hukuki niteliği | |
8 | İş sözleşmesinin sona ermesi | |
9 | Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar | |
10 | Çalışma süreleri | |
11 | İş kanunda fazla çalışma, günlük çalışma | |
12 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | |
13 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | |
14 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı |
Kaynak |
Müjdat ŞAKAR, İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku- Beta Yayınları, Güncel baskısı |
Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
5 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
9 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
10 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | ||||||
11 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
12 | Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata hakimdir ve denetim ve muhasebe standartlarını açıklar. | ||||||
13 | Finansal tabloları düzenler ve analiz eder. | ||||||
14 | Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir | ||||||
15 | Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamaları konusundaki usul ve esasları açıklar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |