Dersi alan öğrencilerin, komposizyonun temel ilke, teknik ve kavramlarını öğrenmesini sağlamak, analog ve dijital sistemler arasındaki farkı öğrenmelerini sağlamak, Fotoğrafik imaj kullanarak bir tema yaratmak.Estetik ve kompozisyon ilkelerini kullanarak bir kompozisyonu üretim ve analiz edebilmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin içerik ve yönteminin anlatılması,Fotoğraf makinasının tarihçesi ve fotoğrafçılığın tarihsel gelişimi,Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumu,Görüntü ve kompozisyon oluşumu ve kompozisyona bakış,Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı,Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı,Renk ve ışıklandırmanın önemi ve kompozisyonda kullanımı,Işıklandırmanın amaçları,Işıklandırma yöntem ve teknikleri,Işığın estetik kullanımı ve fotoğrafta kompozisyon,Sanatsal ve mesleki açıdan fotoğrafçılık türler,Deneysel çalışmalar hazırlamak,Görsel çözümlemesi,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Renk,ışık ve kompozisyon prensiplerini tanıyarak fotoğrafik süreci yorumlayabilecektir.
6
A, F
2. Fotoğrafik süreci açıklar ve yorumlar.
6
A, F
3. Görsel bir metni estetik ve teknik açıdan yorumlayabilir.
6
A, F
4. Fotoğrafın hem sanat olarak kullanımı hem de iletişim unsuru açısından etkisini kavrabilmektir.
6
A, F
5. Fotoğrafı reklam ve iletişim alanında önemini kavrayarak özgün üretim yapar.
6
A, F
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin içerik ve yönteminin anlatılması
2
Fotoğraf makinasının tarihçesi ve fotoğrafçılığın tarihsel gelişimi
3
Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumu
4
Görüntü ve kompozisyon oluşumu ve kompozisyona bakış
5
Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı
6
Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı
7
Renk ve ışıklandırmanın önemi ve kompozisyonda kullanımı
8
Işıklandırmanın amaçları
9
Işıklandırma yöntem ve teknikleri
10
Işığın estetik kullanımı ve fotoğrafta kompozisyon
11
Sanatsal ve mesleki açıdan fotoğrafçılık türler
12
Deneysel çalışmalar hazırlamak
13
Görsel çözümlemesi
14
Tekrar
Kaynak
Berger, J. (2016). Görme Biçimleri, Metis Yay, İstanbul
Benjamin, W. (2012). Fotoğrafın Kısa Tarihi: Teknik araçlarla yeniden-üretim (çoğaltma) çağında sanat eseri, 1.b., Agora Yay., İstanbul
Kamburoğlu, Ö. (2013). A’dan Z’ye Fotoğraf, 4.b., Say Yay., Istanbul
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK
-
Güz Dönemi
3+0
3
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Demet KOCA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersi alan öğrencilerin, komposizyonun temel ilke, teknik ve kavramlarını öğrenmesini sağlamak, analog ve dijital sistemler arasındaki farkı öğrenmelerini sağlamak, Fotoğrafik imaj kullanarak bir tema yaratmak.Estetik ve kompozisyon ilkelerini kullanarak bir kompozisyonu üretim ve analiz edebilmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin içerik ve yönteminin anlatılması,Fotoğraf makinasının tarihçesi ve fotoğrafçılığın tarihsel gelişimi,Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumu,Görüntü ve kompozisyon oluşumu ve kompozisyona bakış,Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı,Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı,Renk ve ışıklandırmanın önemi ve kompozisyonda kullanımı,Işıklandırmanın amaçları,Işıklandırma yöntem ve teknikleri,Işığın estetik kullanımı ve fotoğrafta kompozisyon,Sanatsal ve mesleki açıdan fotoğrafçılık türler,Deneysel çalışmalar hazırlamak,Görsel çözümlemesi,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Renk,ışık ve kompozisyon prensiplerini tanıyarak fotoğrafik süreci yorumlayabilecektir.
6
A, F
2. Fotoğrafik süreci açıklar ve yorumlar.
6
A, F
3. Görsel bir metni estetik ve teknik açıdan yorumlayabilir.
6
A, F
4. Fotoğrafın hem sanat olarak kullanımı hem de iletişim unsuru açısından etkisini kavrabilmektir.
6
A, F
5. Fotoğrafı reklam ve iletişim alanında önemini kavrayarak özgün üretim yapar.
6
A, F
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin içerik ve yönteminin anlatılması
2
Fotoğraf makinasının tarihçesi ve fotoğrafçılığın tarihsel gelişimi
3
Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumu
4
Görüntü ve kompozisyon oluşumu ve kompozisyona bakış
5
Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı
6
Dijital imaj yaratma ve yaratılan dijital fotoğrafın reklamda kullanımı
7
Renk ve ışıklandırmanın önemi ve kompozisyonda kullanımı
8
Işıklandırmanın amaçları
9
Işıklandırma yöntem ve teknikleri
10
Işığın estetik kullanımı ve fotoğrafta kompozisyon
11
Sanatsal ve mesleki açıdan fotoğrafçılık türler
12
Deneysel çalışmalar hazırlamak
13
Görsel çözümlemesi
14
Tekrar
Kaynak
Berger, J. (2016). Görme Biçimleri, Metis Yay, İstanbul
Benjamin, W. (2012). Fotoğrafın Kısa Tarihi: Teknik araçlarla yeniden-üretim (çoğaltma) çağında sanat eseri, 1.b., Agora Yay., İstanbul
Kamburoğlu, Ö. (2013). A’dan Z’ye Fotoğraf, 4.b., Say Yay., Istanbul
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.