Dersin amacı öğrenciye istedikleri mesajı iletmek ve izleyicileri ile iletişime geçmek için kuvvetli bir yöntem olarak görsel hikayeleştirmeyi tanıtmaktır. Öğrenciler çeşitli analog ve dijital çizim yeteneklerini birleştirerek gerçek hayat reklam senaryoları için el çizimi ve dijital elementlerden oluşan karışık medya illüstrasyonları ve resimli taslaklar çizmek için kendi yeteneklerine güven duymayı öğrenecekler ve dijital çizim ile resimli taslaklar konularında kişisel bir tarz geliştirme imkanı bulacaklardır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş: Görsel Hikayeleştirme • Temel Kavramlar ve Terimler,Hikaye Yapısı • Ödev 1: Eskiz Çalışmaları,Hikaye Yapısı • Ödev 1: Storyboard Uygulaması,Hikaye Yapısı • Ödev 1: Storyboard Uygulaması,Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 1: Eskiz Çalışmaları,Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 2: Storyboard Uygulaması,Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 2: Storyboard Uygulaması,Görsel Dilin Kullanımı: Çizgi, Şekil, Perspektif • Ödev 2: Storyboard Uygulaması,Görsel Dilin Kullanımı: Işık, Renk, Hareket • Ödev 2: Storyboard Uygulaması,Görsel Dilin Kullanımı: Işık, Renk, Hareket • Proje: Eskiz Çalışmaları,Kamera Açılarının Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması,Kamera Hareketinin Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması,Projelerin yeniden gözden geçirilmesi ve değerlendirmesi,Dersin gözden geçirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Dersin içeriği görsel hikayeleştirme kavram ve tekniklerini kapsamaktadır. kullanacaklardır.
10, 19, 6, 9
A, E, F
2. Öğrenciler görsel hikayeleştirme tekniği olarak çeşitli analog ve dijital çizim yeteneklerini birleştirme üzerinde yoğunlaşacak ve bu öğrenecekleri bu becerilerini gerçek hayat reklam senaryoları için karışık medya illüstrasyon ve resimli taslakları çizmek için kullanacaklardır.
10, 6, 9
A, E, F
3. Çeşitli analog ve dijital çizim yöntemlerini birleştirerek karışık medya illüstrasyon yapmayı öğreneceklerdir.
10, 6
A, E, F
4. Sektörel reklam senaryoları için digital ve analog çizim teknikleri ile storyboard yaratmayı öğreneceklerdir.
10, 6
A, E, F
5. Tamamlanmış projelerden kayda değer bir portfolio yaratacaklardır.
10, 6
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş: Görsel Hikayeleştirme • Temel Kavramlar ve Terimler
2
Hikaye Yapısı • Ödev 1: Eskiz Çalışmaları
3
Hikaye Yapısı • Ödev 1: Storyboard Uygulaması
4
Hikaye Yapısı • Ödev 1: Storyboard Uygulaması
5
Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 1: Eskiz Çalışmaları
6
Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 2: Storyboard Uygulaması
7
Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 2: Storyboard Uygulaması
Görsel Dilin Kullanımı: Işık, Renk, Hareket • Proje: Eskiz Çalışmaları
11
Kamera Açılarının Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması
12
Kamera Hareketinin Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması
13
Projelerin yeniden gözden geçirilmesi ve değerlendirmesi
14
Dersin gözden geçirilmesi
Kaynak
Wendy Tumminello, “Exploring Storyboarding”, (Canada: Thomson/Delmar Learning, 2005), ISBN-13: 978-1-4018-2715-1.
Patti Bellantoni, “If It's Purple, Someone's Gonna Die: The Power of Color in Visual Storytelling”, (Focal Press, 2005), ISBN 0-240-80688-3
Francis Glebas, “Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation”, (Focal Press, 2009), ISBN 978-0-240-81076-8
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GÖRSEL TASLAK TASARIMI
-
Güz Dönemi
3+0
3
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrenciye istedikleri mesajı iletmek ve izleyicileri ile iletişime geçmek için kuvvetli bir yöntem olarak görsel hikayeleştirmeyi tanıtmaktır. Öğrenciler çeşitli analog ve dijital çizim yeteneklerini birleştirerek gerçek hayat reklam senaryoları için el çizimi ve dijital elementlerden oluşan karışık medya illüstrasyonları ve resimli taslaklar çizmek için kendi yeteneklerine güven duymayı öğrenecekler ve dijital çizim ile resimli taslaklar konularında kişisel bir tarz geliştirme imkanı bulacaklardır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş: Görsel Hikayeleştirme • Temel Kavramlar ve Terimler,Hikaye Yapısı • Ödev 1: Eskiz Çalışmaları,Hikaye Yapısı • Ödev 1: Storyboard Uygulaması,Hikaye Yapısı • Ödev 1: Storyboard Uygulaması,Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 1: Eskiz Çalışmaları,Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 2: Storyboard Uygulaması,Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 2: Storyboard Uygulaması,Görsel Dilin Kullanımı: Çizgi, Şekil, Perspektif • Ödev 2: Storyboard Uygulaması,Görsel Dilin Kullanımı: Işık, Renk, Hareket • Ödev 2: Storyboard Uygulaması,Görsel Dilin Kullanımı: Işık, Renk, Hareket • Proje: Eskiz Çalışmaları,Kamera Açılarının Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması,Kamera Hareketinin Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması,Projelerin yeniden gözden geçirilmesi ve değerlendirmesi,Dersin gözden geçirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Dersin içeriği görsel hikayeleştirme kavram ve tekniklerini kapsamaktadır. kullanacaklardır.
10, 19, 6, 9
A, E, F
2. Öğrenciler görsel hikayeleştirme tekniği olarak çeşitli analog ve dijital çizim yeteneklerini birleştirme üzerinde yoğunlaşacak ve bu öğrenecekleri bu becerilerini gerçek hayat reklam senaryoları için karışık medya illüstrasyon ve resimli taslakları çizmek için kullanacaklardır.
10, 6, 9
A, E, F
3. Çeşitli analog ve dijital çizim yöntemlerini birleştirerek karışık medya illüstrasyon yapmayı öğreneceklerdir.
10, 6
A, E, F
4. Sektörel reklam senaryoları için digital ve analog çizim teknikleri ile storyboard yaratmayı öğreneceklerdir.
10, 6
A, E, F
5. Tamamlanmış projelerden kayda değer bir portfolio yaratacaklardır.
10, 6
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş: Görsel Hikayeleştirme • Temel Kavramlar ve Terimler
2
Hikaye Yapısı • Ödev 1: Eskiz Çalışmaları
3
Hikaye Yapısı • Ödev 1: Storyboard Uygulaması
4
Hikaye Yapısı • Ödev 1: Storyboard Uygulaması
5
Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 1: Eskiz Çalışmaları
6
Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 2: Storyboard Uygulaması
7
Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 2: Storyboard Uygulaması
Görsel Dilin Kullanımı: Işık, Renk, Hareket • Proje: Eskiz Çalışmaları
11
Kamera Açılarının Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması
12
Kamera Hareketinin Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması
13
Projelerin yeniden gözden geçirilmesi ve değerlendirmesi
14
Dersin gözden geçirilmesi
Kaynak
Wendy Tumminello, “Exploring Storyboarding”, (Canada: Thomson/Delmar Learning, 2005), ISBN-13: 978-1-4018-2715-1.
Patti Bellantoni, “If It's Purple, Someone's Gonna Die: The Power of Color in Visual Storytelling”, (Focal Press, 2005), ISBN 0-240-80688-3
Francis Glebas, “Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation”, (Focal Press, 2009), ISBN 978-0-240-81076-8
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.