Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL KÜLTÜR-GÖSTERGEBİLİM | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Serdar YILMAZ, Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Semiyotiklere pratik bir anlayış kazandırır, eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. Tasarımda mantıksal düşünme, anlam ve kültürü analiz etmek için göstergebilim kullanmayı öğrenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görselin sanatın Tarihsel gelişimi ,Kültür kavramın tanımı ,Görsel ve kültürün birbiri üzerinde etkisi ,Görsel Kültürün gelişim süreci ,Semiyotiğin tanımı ,Semiyotik teriminin kavramsal analizi ,Semiyotiğin tarihsel süreci ,Reklamda semiyotik dil kullanımı ve örnek inceleme ,Görsel iletilerde düz anlam, yan anlam ,Retorik anlatım ve metafor ,Metaforlar üzerinden dijital çalışma ,Genel metafor kavramlarının analizi,Retorik dil kullanımına örnek dijital çalışma ,Tekrarlama ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Göstergebilimde kullanılan terminolojiyi bilir. | 10, 6 | A, E, F |
2. Göstergeleri göstergebilim bilgisinin yardımıyla yorumlar. | 10, 6 | A, E, F |
3. Semiyoloji ile ilgili konuları günlük yaşamlarla ilişkilendirir ve örneklendirir. | 10, 6 | A, E, F |
4. Semiyotik bilgisini kuramsal ve pratik yaklaşım çerçevesinde değerlendirir ve uygular. | 10, 6 | A, E, F |
5. Göstergebilimsel bilgiyi yeni tasarım geliştirme süreçlerine uygulayabilecektir. | 10, 6 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görselin sanatın Tarihsel gelişimi | |
2 | Kültür kavramın tanımı | |
3 | Görsel ve kültürün birbiri üzerinde etkisi | |
4 | Görsel Kültürün gelişim süreci | |
5 | Semiyotiğin tanımı | |
6 | Semiyotik teriminin kavramsal analizi | |
7 | Semiyotiğin tarihsel süreci | |
8 | Reklamda semiyotik dil kullanımı ve örnek inceleme | |
9 | Görsel iletilerde düz anlam, yan anlam | |
10 | Retorik anlatım ve metafor | |
11 | Metaforlar üzerinden dijital çalışma | |
12 | Genel metafor kavramlarının analizi | |
13 | Retorik dil kullanımına örnek dijital çalışma | |
14 | Tekrarlama |
Kaynak |
Batı U., Reklamın Dili, 2016, Alfa Yayıncılık. Günay D., Parsa A., Görsel Göstergebilim, 2013, Es Yayınları. Sığırcı İ., Göstergebilim Uygulamaları, 2016, Seçkin Yayıncılık. Rıfat M., 20. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları, 2014, Yapı Kredi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | X | |||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | |||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | X | |||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | X | |||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | X | |||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | X | |||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL KÜLTÜR-GÖSTERGEBİLİM | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Serdar YILMAZ, Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Semiyotiklere pratik bir anlayış kazandırır, eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. Tasarımda mantıksal düşünme, anlam ve kültürü analiz etmek için göstergebilim kullanmayı öğrenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görselin sanatın Tarihsel gelişimi ,Kültür kavramın tanımı ,Görsel ve kültürün birbiri üzerinde etkisi ,Görsel Kültürün gelişim süreci ,Semiyotiğin tanımı ,Semiyotik teriminin kavramsal analizi ,Semiyotiğin tarihsel süreci ,Reklamda semiyotik dil kullanımı ve örnek inceleme ,Görsel iletilerde düz anlam, yan anlam ,Retorik anlatım ve metafor ,Metaforlar üzerinden dijital çalışma ,Genel metafor kavramlarının analizi,Retorik dil kullanımına örnek dijital çalışma ,Tekrarlama ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Göstergebilimde kullanılan terminolojiyi bilir. | 10, 6 | A, E, F |
2. Göstergeleri göstergebilim bilgisinin yardımıyla yorumlar. | 10, 6 | A, E, F |
3. Semiyoloji ile ilgili konuları günlük yaşamlarla ilişkilendirir ve örneklendirir. | 10, 6 | A, E, F |
4. Semiyotik bilgisini kuramsal ve pratik yaklaşım çerçevesinde değerlendirir ve uygular. | 10, 6 | A, E, F |
5. Göstergebilimsel bilgiyi yeni tasarım geliştirme süreçlerine uygulayabilecektir. | 10, 6 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görselin sanatın Tarihsel gelişimi | |
2 | Kültür kavramın tanımı | |
3 | Görsel ve kültürün birbiri üzerinde etkisi | |
4 | Görsel Kültürün gelişim süreci | |
5 | Semiyotiğin tanımı | |
6 | Semiyotik teriminin kavramsal analizi | |
7 | Semiyotiğin tarihsel süreci | |
8 | Reklamda semiyotik dil kullanımı ve örnek inceleme | |
9 | Görsel iletilerde düz anlam, yan anlam | |
10 | Retorik anlatım ve metafor | |
11 | Metaforlar üzerinden dijital çalışma | |
12 | Genel metafor kavramlarının analizi | |
13 | Retorik dil kullanımına örnek dijital çalışma | |
14 | Tekrarlama |
Kaynak |
Batı U., Reklamın Dili, 2016, Alfa Yayıncılık. Günay D., Parsa A., Görsel Göstergebilim, 2013, Es Yayınları. Sığırcı İ., Göstergebilim Uygulamaları, 2016, Seçkin Yayıncılık. Rıfat M., 20. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları, 2014, Yapı Kredi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | X | |||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | |||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | X | |||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | X | |||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | X | |||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | X | |||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |