Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
RADYO VE TV YAYINCILIĞI | RT2214342 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İlker Fatih KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Haber toplama ve yazma konusunda kullanılacak yöntemleri tanıtmaktır. Yazım kurallarını, haberde kaynak kullanımını
ve haber değerlerini ana hatlarıyla belirtmektir.
Bu ders; Haber yazma teknikleri dersinin anlam ve önemi,Haber üretim aşamaları ,Haber kavramı ve haber öğeleri,Haber
toplama teknikleri, haber kaynakları,Haberin yapısı ve haber dili ,Haber yazma kuralları ,Haber yazmada uyulması gereken imla
kuralları ve noktalama işaretleri,Ara Sınav (Vize),Polis, adliye haberleri,Magazin haberleri ve ekonomi haberleri,Spor haberleri, politika
haberleri,Trafik kazası ve tören haberleri,Redaksiyon ,Haberin son denetimi ve yayımı; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haber yazma teknikleri dersinin anlam ve önemi,Haber üretim aşamaları,Haber kavramı ve haber öğeleri, Haber toplama teknikleri, haber kaynakları
,Haberin yapısı ve haber dili
,Haber yazma kuralları,Tekrar,Haber yazmada uyulması gereken imla kuralları ve noktalama işaretleri
,Polis, adliye haberleri,Magazin haberleri ve ekonomi haberler,Spor haberleri, politika haberler,Trafik kazası ve tören haberler,Redaksiyon,Haberin son denetimi ve yayımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Habercilikte kullanılmaması gereken sözcükleri uygular. | 10, 6 | A, E, F |
1 . Habercilik alanına temel oluşturan kavramları kullanır. | 10, 6 | A, E, F |
1.1 . Haber yazmanın temel ilkelerini açıklar. | 10, 6 | A, E, F |
1.2 . Haberin tanımlarını hatırlar. | 10, 6 | A, E, F |
2 . Haber üretim süreci ve yayım aşaması için gerekli bilgileri irdeler. | 10, 6 | A, E, F |
2.1 . Haber üretim süreçlerinde kullanılan kuramları ifade eder. | 10, 6 | A, E, F |
3 . Haberin çeşitlerini sınıflandırır | 10, 6 | A, E, F |
3.1 . Haber metinleri arasındaki farkı gösterir. | 10, 6 | A, E, F |
3.2 . Haber yapısını betimler | 10, 6 | A, E, F |
4 . Haber yazma kurallarını ayırt eder | 10, 6 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Haber yazma teknikleri dersinin anlam ve önemi | |
2 | Haber üretim aşamaları | |
3 | Haber kavramı ve haber öğeleri | |
4 | Haber toplama teknikleri, haber kaynakları
| |
5 | Haberin yapısı ve haber dili
| |
6 | Haber yazma kuralları | |
7 | Tekrar | |
8 | Haber yazmada uyulması gereken imla kuralları ve noktalama işaretleri
| |
9 | Polis, adliye haberleri | |
10 | Magazin haberleri ve ekonomi haberler | |
11 | Spor haberleri, politika haberler | |
12 | Trafik kazası ve tören haberler | |
13 | Redaksiyon | |
14 | Haberin son denetimi ve yayımı | |
Kaynak |
www.medipol.edu.tr/ adresinden yayınlanan indirilebilir ders malzemeleri
(1) Muhabir, Anadolu Ajansı Yayınları
(2)Girgin, Atilla. Haber Yazmak. Der Yayınları. 3. Baskı. İstanbul, 2005.
Ders Notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | | | X | | |
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | | | | X | |
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | | X | | | |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | | | | | X |
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | | | | X | |
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | | | X | | |
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | | X | | | |
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | | | X | | |
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | | | | X | |
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | | | | X | |
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | | | X | | |
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | | | X | | |
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | | | | | X |
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
RADYO VE TV YAYINCILIĞI | RT2214342 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İlker Fatih KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Haber toplama ve yazma konusunda kullanılacak yöntemleri tanıtmaktır. Yazım kurallarını, haberde kaynak kullanımını
ve haber değerlerini ana hatlarıyla belirtmektir.
Bu ders; Haber yazma teknikleri dersinin anlam ve önemi,Haber üretim aşamaları ,Haber kavramı ve haber öğeleri,Haber
toplama teknikleri, haber kaynakları,Haberin yapısı ve haber dili ,Haber yazma kuralları ,Haber yazmada uyulması gereken imla
kuralları ve noktalama işaretleri,Ara Sınav (Vize),Polis, adliye haberleri,Magazin haberleri ve ekonomi haberleri,Spor haberleri, politika
haberleri,Trafik kazası ve tören haberleri,Redaksiyon ,Haberin son denetimi ve yayımı; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haber yazma teknikleri dersinin anlam ve önemi,Haber üretim aşamaları,Haber kavramı ve haber öğeleri, Haber toplama teknikleri, haber kaynakları
,Haberin yapısı ve haber dili
,Haber yazma kuralları,Tekrar,Haber yazmada uyulması gereken imla kuralları ve noktalama işaretleri
,Polis, adliye haberleri,Magazin haberleri ve ekonomi haberler,Spor haberleri, politika haberler,Trafik kazası ve tören haberler,Redaksiyon,Haberin son denetimi ve yayımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Habercilikte kullanılmaması gereken sözcükleri uygular. | 10, 6 | A, E, F |
1 . Habercilik alanına temel oluşturan kavramları kullanır. | 10, 6 | A, E, F |
1.1 . Haber yazmanın temel ilkelerini açıklar. | 10, 6 | A, E, F |
1.2 . Haberin tanımlarını hatırlar. | 10, 6 | A, E, F |
2 . Haber üretim süreci ve yayım aşaması için gerekli bilgileri irdeler. | 10, 6 | A, E, F |
2.1 . Haber üretim süreçlerinde kullanılan kuramları ifade eder. | 10, 6 | A, E, F |
3 . Haberin çeşitlerini sınıflandırır | 10, 6 | A, E, F |
3.1 . Haber metinleri arasındaki farkı gösterir. | 10, 6 | A, E, F |
3.2 . Haber yapısını betimler | 10, 6 | A, E, F |
4 . Haber yazma kurallarını ayırt eder | 10, 6 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Haber yazma teknikleri dersinin anlam ve önemi | |
2 | Haber üretim aşamaları | |
3 | Haber kavramı ve haber öğeleri | |
4 | Haber toplama teknikleri, haber kaynakları
| |
5 | Haberin yapısı ve haber dili
| |
6 | Haber yazma kuralları | |
7 | Tekrar | |
8 | Haber yazmada uyulması gereken imla kuralları ve noktalama işaretleri
| |
9 | Polis, adliye haberleri | |
10 | Magazin haberleri ve ekonomi haberler | |
11 | Spor haberleri, politika haberler | |
12 | Trafik kazası ve tören haberler | |
13 | Redaksiyon | |
14 | Haberin son denetimi ve yayımı | |
Kaynak |
www.medipol.edu.tr/ adresinden yayınlanan indirilebilir ders malzemeleri
(1) Muhabir, Anadolu Ajansı Yayınları
(2)Girgin, Atilla. Haber Yazmak. Der Yayınları. 3. Baskı. İstanbul, 2005.
Ders Notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | | | X | | |
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | | | | X | |
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | | X | | | |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | | | | | X |
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | | | | X | |
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | | | X | | |
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | | X | | | |
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | | | X | | |
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | | | | X | |
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | | | | X | |
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | | | X | | |
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | | | X | | |
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | | | | | X |
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10