Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİKSİYON VE BEDEN DİLİ | RT2132880 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Banu ZORLUTUNA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sesini, nefesini, beden dilini doğru kullanabilen, Türkçe’ye hakim, kelime dağarcığı zengin, okuduğu metni değerlendirebilen, söz söyleme sanatını özümsemiş bireyler yetiştirmek. Bireyin empati kurabilmesini, toplumda kendini ifade edebilmesini, takım oyunu oynayabilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Diksiyon, Fonetik Kavramları,Gevşeme, Konsantrasyon,Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma,Türkçe Dilbilgisi Kuralları,Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları,Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme,Beden dilinin şifreleri,Beden Dili Alıştırmaları,Stres Kontrolü,Doğaçlama Çalışmaları,Şiir Okuma,Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme,Haber Metni Değerlendirme,Sunum Becerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Türkçe dilbilgisi kurallarına hakim olur.
| 9 | A |
1.1.Kelime dağarcığını genişletir.
| 19, 9 | A, D |
2.1.Sunum için sesini ve bedenini hazırlama konusunda pratik sahibi olur.
| 15, 6, 9 | A |
3.1.Kendini ifade edebilir.
| 9 | A |
3.2.Hayatta karşılaşacağı stres etmenleriyle baş etme yollarını bilir.
| 9 | A, D |
4.1.Doğru jest, mimik, sözcükleri seçer.
| 11, 21, 9 | A, D |
4.2.Tonlama, vurgu ve durakları yerinde kullanır.
| 21, 4, 6, 9 | A, D |
5.1.Önemli görüşmelerde, müzakerelerde nasıl davranılması gerektiğini bilir
| 9 | A, D |
2. Sesini ve beden dilini doğru kullanır.
| 15, 9 | D |
3. İletişim becerisi kazanır.
| 9 | A, E |
4. Topluluk karşısında konuşma yaparken kendine güvenir.
| 11, 6, 9 | A, D |
5. Hedef kitlesini tanıma konusunda beceri sahibidir.
| 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Diksiyon, Fonetik Kavramları | |
2 | Gevşeme, Konsantrasyon | |
3 | Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma | |
4 | Türkçe Dilbilgisi Kuralları | |
5 | Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları | |
6 | Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme | |
7 | Beden dilinin şifreleri | |
8 | Beden Dili Alıştırmaları | |
9 | Stres Kontrolü | |
10 | Doğaçlama Çalışmaları | |
11 | Şiir Okuma | |
12 | Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme | |
13 | Haber Metni Değerlendirme | |
14 | Sunum Becerileri | |
Kaynak |
Ders Slaytları- Sözlü anlatım |
1. Konuşma Eğitimi: Suat Taşer
2. Söz ve Diksiyon Sanatı : Nüzhet Şenbay
3- Söz Söyleme Sanatı : Prof Herbert N. Casson
4- İletişim Becerileri: Prof Dr. Demet Gürüz, Doç Dr Ayşen Temel Eğinli
5- Tonlama- Vurgu Alıştırma Metinleri
6- Radyo Televizyon Haber Metinleri
7- Şiir ve hikaye metinleri, makale ve fıkralar
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | | | X | | |
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | | | | | |
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | | | | | |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | | | | | X |
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | | X | | | |
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | | | | X | |
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | | X | | | |
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | | | | | X |
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | | | | | X |
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | | | X | | |
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | | | | | X |
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | | | | | X |
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | | | | | X |
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 8 | 32 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİKSİYON VE BEDEN DİLİ | RT2132880 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Banu ZORLUTUNA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sesini, nefesini, beden dilini doğru kullanabilen, Türkçe’ye hakim, kelime dağarcığı zengin, okuduğu metni değerlendirebilen, söz söyleme sanatını özümsemiş bireyler yetiştirmek. Bireyin empati kurabilmesini, toplumda kendini ifade edebilmesini, takım oyunu oynayabilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Diksiyon, Fonetik Kavramları,Gevşeme, Konsantrasyon,Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma,Türkçe Dilbilgisi Kuralları,Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları,Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme,Beden dilinin şifreleri,Beden Dili Alıştırmaları,Stres Kontrolü,Doğaçlama Çalışmaları,Şiir Okuma,Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme,Haber Metni Değerlendirme,Sunum Becerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Türkçe dilbilgisi kurallarına hakim olur.
| 9 | A |
1.1.Kelime dağarcığını genişletir.
| 19, 9 | A, D |
2.1.Sunum için sesini ve bedenini hazırlama konusunda pratik sahibi olur.
| 15, 6, 9 | A |
3.1.Kendini ifade edebilir.
| 9 | A |
3.2.Hayatta karşılaşacağı stres etmenleriyle baş etme yollarını bilir.
| 9 | A, D |
4.1.Doğru jest, mimik, sözcükleri seçer.
| 11, 21, 9 | A, D |
4.2.Tonlama, vurgu ve durakları yerinde kullanır.
| 21, 4, 6, 9 | A, D |
5.1.Önemli görüşmelerde, müzakerelerde nasıl davranılması gerektiğini bilir
| 9 | A, D |
2. Sesini ve beden dilini doğru kullanır.
| 15, 9 | D |
3. İletişim becerisi kazanır.
| 9 | A, E |
4. Topluluk karşısında konuşma yaparken kendine güvenir.
| 11, 6, 9 | A, D |
5. Hedef kitlesini tanıma konusunda beceri sahibidir.
| 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Diksiyon, Fonetik Kavramları | |
2 | Gevşeme, Konsantrasyon | |
3 | Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma | |
4 | Türkçe Dilbilgisi Kuralları | |
5 | Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları | |
6 | Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme | |
7 | Beden dilinin şifreleri | |
8 | Beden Dili Alıştırmaları | |
9 | Stres Kontrolü | |
10 | Doğaçlama Çalışmaları | |
11 | Şiir Okuma | |
12 | Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme | |
13 | Haber Metni Değerlendirme | |
14 | Sunum Becerileri | |
Kaynak |
Ders Slaytları- Sözlü anlatım |
1. Konuşma Eğitimi: Suat Taşer
2. Söz ve Diksiyon Sanatı : Nüzhet Şenbay
3- Söz Söyleme Sanatı : Prof Herbert N. Casson
4- İletişim Becerileri: Prof Dr. Demet Gürüz, Doç Dr Ayşen Temel Eğinli
5- Tonlama- Vurgu Alıştırma Metinleri
6- Radyo Televizyon Haber Metinleri
7- Şiir ve hikaye metinleri, makale ve fıkralar
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | | | X | | |
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | | | | | |
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | | | | | |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | | | | | X |
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | | X | | | |
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | | | | X | |
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | | X | | | |
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | | | | | X |
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | | | | | X |
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | | | X | | |
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | | | | | X |
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | | | | | X |
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | | | | | X |
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10