Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
STAJ | SHK1213971 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programında alınan derslerdeki teorik bilgilerin uygulamaları sağlanmaktadır.Havayolu şirketlerinde gerçekleştirilen stajda mesleğin ve iş hayatının gerekliliklerini yakından tecrübe etmiş olamaları planlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Eğitiminde elde ettiği kuramsal kavramları havacılık alanında nasıl kullanılacağını bilecektir. | 6 | F |
1.1.Staj süresi boyunca üniversite eğitiminde verilmiş bilgi ve becerileri kullanır. | | |
1.2.Kurumdaki ''Havayolu Şirketleri'' birimlerin işleyişini öğrenir. | | |
1.3.Kurum içi departman farklılıklarını anlar. | | |
1.4.Karmaşık ve basit operasyon ortamının bütün aşamalarında gerekli sorumlulukları alır. | | |
2.Havacılık sektöründe hizmet uygulamaları ve davranış biçimlerini tanımlayabilecektir. | 6 | F |
2.1.Üniforma giyer ve kullanım kurallarını bilir. | | |
2.2.Apron kartı kulanır ve apron kartının kullanım gerekliliklerini yerine getirir. | | |
2.3.Havayolu yolcusu beklentileri ve davranışları ile ilgili temel konuları bilir. | | |
3.Havacılık sektöründeki sorunlara ilişkin kavram ve düşünceleri inceleyebilecektir. | 6 | F |
3.1.Takım çalışmasını uygulamalı olarak öğrenir. | | |
3.2.Vardiyalı çalışma düzenini öğrenir. | | |
4.Staj ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecektir. | 6 | F |
4.1.Staj pratiği ile ilgili stratejik öneriler geliştirir. | | |
4.2.Karşılaştığı sorunları analiz eder. | | |
4.3. Karşılaştığı sorunlara çözüm üretme kabiliyetini geliştirir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | | X |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | | | | X |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | | X |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | | X |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | | | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | | X | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | X | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | | X | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | | X | | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | X | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | | | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | | | | X | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | X | | |
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 36 | 4 | 144 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
STAJ | SHK1213971 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programında alınan derslerdeki teorik bilgilerin uygulamaları sağlanmaktadır.Havayolu şirketlerinde gerçekleştirilen stajda mesleğin ve iş hayatının gerekliliklerini yakından tecrübe etmiş olamaları planlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Eğitiminde elde ettiği kuramsal kavramları havacılık alanında nasıl kullanılacağını bilecektir. | 6 | F |
1.1.Staj süresi boyunca üniversite eğitiminde verilmiş bilgi ve becerileri kullanır. | | |
1.2.Kurumdaki ''Havayolu Şirketleri'' birimlerin işleyişini öğrenir. | | |
1.3.Kurum içi departman farklılıklarını anlar. | | |
1.4.Karmaşık ve basit operasyon ortamının bütün aşamalarında gerekli sorumlulukları alır. | | |
2.Havacılık sektöründe hizmet uygulamaları ve davranış biçimlerini tanımlayabilecektir. | 6 | F |
2.1.Üniforma giyer ve kullanım kurallarını bilir. | | |
2.2.Apron kartı kulanır ve apron kartının kullanım gerekliliklerini yerine getirir. | | |
2.3.Havayolu yolcusu beklentileri ve davranışları ile ilgili temel konuları bilir. | | |
3.Havacılık sektöründeki sorunlara ilişkin kavram ve düşünceleri inceleyebilecektir. | 6 | F |
3.1.Takım çalışmasını uygulamalı olarak öğrenir. | | |
3.2.Vardiyalı çalışma düzenini öğrenir. | | |
4.Staj ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecektir. | 6 | F |
4.1.Staj pratiği ile ilgili stratejik öneriler geliştirir. | | |
4.2.Karşılaştığı sorunları analiz eder. | | |
4.3. Karşılaştığı sorunlara çözüm üretme kabiliyetini geliştirir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | | X |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | | | | X |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | | X |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | | X |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | | | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | | X | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | X | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | | X | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | | X | | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | X | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | | | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | | | | X | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | X | | |
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:10Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:12