Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAVACILIKTA EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ (SMS) | SHK2113641 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Murat ESİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere havacılık yönetimi içinde emniyet yönetimi işleyişi bilincini vermek, emniyet yönetim sisteminde kullanılan temel kavramları tanımlayabilir olmak, emniyet yönetim sisteminin işleyişini betimleyebilir olmak, bir emniyet yönetim sisteminin tasarımı ve işleyişi hakkında fikir sahibi olabilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Havacılık Emniyetine İlişki Temel Kavramlar,Havacılık Emniyetinde Yönetim İkilemi, Tehlikeler ve Emniyet Riskleri
,İnsan Performansı ve Limitleri,Risk Yönetim Teknikleri,Olumlu Emniyet Kültürü,İnsan Hatası ve İhlaller,Havacılıkta risk yönetimi,Emniyet Performansının Ölçülmesi ve İzlenmesi
,Emniyet Yönetim Sistemi ve kavramı.,Havacılık Emniyeti ile ilgili yasal mevzuatlar.,Havacılık güvenliğine giriş.
,Kaza inceleme modelleri
,Kaza/kırım vaka çalışması.,Uçak bakım kaynak yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Farklı emniyet yönetim yaklaşımlarını tartışabilecektir. | 16, 4, 9 | A |
1.1.Farklı emniyet yönetim yaklaşımlarını betimler. | | |
1.2.Emniyet yönetim yaklaşımlarını karşılaştırır. | | |
2.İnsan faktörleri ve emniyet yönetimi arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir. | 4, 9 | A |
2.1.İnsan performansını etkileyen faktörleri tartışır. | | |
2.2. İnsan faktörlerinin ne olup da emniyeti etkilediğini açıklar. | | |
3. Kaza / Kırım inceleme modellerini tartışabilecektir. | 16, 4, 9 | A |
3.1. Kaza kırım raporlarını okuyarak daha önceden olmuş kazalara uygular. | | |
3.2. Yaşanmış kazalara yorum yapma kabiliyeti gelişecektir. | | |
4. Emniyet Yönetim Sistemini yasal düzenlemeler çerçevesinde tartışabilecektir. | 16, 4, 9 | A |
4.1. Emniyet Yönetim Sisteminin bileşenleriyle bağlantıları açıklayabilecektir. | | |
5. Uçak bakım kaynak yönetimi ile Ekip kaynak yönetimi arasındaki ilişki tartışılabilir. | 16, 4, 9 | A |
5.1. Bakımda insan faktörlerinin önemi açıklar. | | |
5.2. Daha önceki uçak kazalarına bakım perspektifinden bakılarak yorumlar tartışılabilir. | | |
5.3. İkisinin odağındaki takım çalışması ve koordinasyon hususlarında uçak bakım kaynaklı bağlantılar açıklanabilir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Havacılık Emniyetine İlişki Temel Kavramlar | |
2 | Havacılık Emniyetinde Yönetim İkilemi, Tehlikeler ve Emniyet Riskleri
| |
3 | İnsan Performansı ve Limitleri | |
4 | Risk Yönetim Teknikleri | |
5 | Olumlu Emniyet Kültürü | |
6 | İnsan Hatası ve İhlaller | |
7 | Havacılıkta risk yönetimi | |
8 | Emniyet Performansının Ölçülmesi ve İzlenmesi
| |
9 | Emniyet Yönetim Sistemi ve kavramı. | |
10 | Havacılık Emniyeti ile ilgili yasal mevzuatlar. | |
11 | Havacılık güvenliğine giriş.
| |
12 | Kaza inceleme modelleri
| |
13 | Kaza/kırım vaka çalışması. | |
14 | Uçak bakım kaynak yönetimi | |
Kaynak |
Havacılık Yönetimi, Ender GEREDE, Anadolu Üniversitesi, Yayın No: 3278 Aviation Management, Ender GEREDE, Anadolu University, Publication No: 3278 |
Emniyet Yönetim Sistemi, Temel Esaslar, SHGM Yayınları, Yayın No: HAD/T 18 EMNİYET YÖNETİMİ EL KİTABI, (Safety Management Manual – SMM), SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YAYINLARI, Yayın No : HAD/T-16 Safety Management System, Basic Principles, SHGM Publications, Publication No: HAD / T 18 SAFETY MANAGEMENT MANUAL, (Safety Management Manual - SMM), GENERAL DIRECTORATE OF CIVIL AVIATION PUBLICATIONS, Publication No: HAD / T-16 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | | X | | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | X | | | |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | | | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | X | | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | | | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | | | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | X | | | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | | X | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | | | | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | | | |
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 3 | 6 | 18 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 5 | 15 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAVACILIKTA EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ (SMS) | SHK2113641 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Murat ESİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere havacılık yönetimi içinde emniyet yönetimi işleyişi bilincini vermek, emniyet yönetim sisteminde kullanılan temel kavramları tanımlayabilir olmak, emniyet yönetim sisteminin işleyişini betimleyebilir olmak, bir emniyet yönetim sisteminin tasarımı ve işleyişi hakkında fikir sahibi olabilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Havacılık Emniyetine İlişki Temel Kavramlar,Havacılık Emniyetinde Yönetim İkilemi, Tehlikeler ve Emniyet Riskleri
,İnsan Performansı ve Limitleri,Risk Yönetim Teknikleri,Olumlu Emniyet Kültürü,İnsan Hatası ve İhlaller,Havacılıkta risk yönetimi,Emniyet Performansının Ölçülmesi ve İzlenmesi
,Emniyet Yönetim Sistemi ve kavramı.,Havacılık Emniyeti ile ilgili yasal mevzuatlar.,Havacılık güvenliğine giriş.
,Kaza inceleme modelleri
,Kaza/kırım vaka çalışması.,Uçak bakım kaynak yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Farklı emniyet yönetim yaklaşımlarını tartışabilecektir. | 16, 4, 9 | A |
1.1.Farklı emniyet yönetim yaklaşımlarını betimler. | | |
1.2.Emniyet yönetim yaklaşımlarını karşılaştırır. | | |
2.İnsan faktörleri ve emniyet yönetimi arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir. | 4, 9 | A |
2.1.İnsan performansını etkileyen faktörleri tartışır. | | |
2.2. İnsan faktörlerinin ne olup da emniyeti etkilediğini açıklar. | | |
3. Kaza / Kırım inceleme modellerini tartışabilecektir. | 16, 4, 9 | A |
3.1. Kaza kırım raporlarını okuyarak daha önceden olmuş kazalara uygular. | | |
3.2. Yaşanmış kazalara yorum yapma kabiliyeti gelişecektir. | | |
4. Emniyet Yönetim Sistemini yasal düzenlemeler çerçevesinde tartışabilecektir. | 16, 4, 9 | A |
4.1. Emniyet Yönetim Sisteminin bileşenleriyle bağlantıları açıklayabilecektir. | | |
5. Uçak bakım kaynak yönetimi ile Ekip kaynak yönetimi arasındaki ilişki tartışılabilir. | 16, 4, 9 | A |
5.1. Bakımda insan faktörlerinin önemi açıklar. | | |
5.2. Daha önceki uçak kazalarına bakım perspektifinden bakılarak yorumlar tartışılabilir. | | |
5.3. İkisinin odağındaki takım çalışması ve koordinasyon hususlarında uçak bakım kaynaklı bağlantılar açıklanabilir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Havacılık Emniyetine İlişki Temel Kavramlar | |
2 | Havacılık Emniyetinde Yönetim İkilemi, Tehlikeler ve Emniyet Riskleri
| |
3 | İnsan Performansı ve Limitleri | |
4 | Risk Yönetim Teknikleri | |
5 | Olumlu Emniyet Kültürü | |
6 | İnsan Hatası ve İhlaller | |
7 | Havacılıkta risk yönetimi | |
8 | Emniyet Performansının Ölçülmesi ve İzlenmesi
| |
9 | Emniyet Yönetim Sistemi ve kavramı. | |
10 | Havacılık Emniyeti ile ilgili yasal mevzuatlar. | |
11 | Havacılık güvenliğine giriş.
| |
12 | Kaza inceleme modelleri
| |
13 | Kaza/kırım vaka çalışması. | |
14 | Uçak bakım kaynak yönetimi | |
Kaynak |
Havacılık Yönetimi, Ender GEREDE, Anadolu Üniversitesi, Yayın No: 3278 Aviation Management, Ender GEREDE, Anadolu University, Publication No: 3278 |
Emniyet Yönetim Sistemi, Temel Esaslar, SHGM Yayınları, Yayın No: HAD/T 18 EMNİYET YÖNETİMİ EL KİTABI, (Safety Management Manual – SMM), SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YAYINLARI, Yayın No : HAD/T-16 Safety Management System, Basic Principles, SHGM Publications, Publication No: HAD / T 18 SAFETY MANAGEMENT MANUAL, (Safety Management Manual - SMM), GENERAL DIRECTORATE OF CIVIL AVIATION PUBLICATIONS, Publication No: HAD / T-16 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | | X | | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | X | | | |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | | | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | X | | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | | | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | | | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | X | | | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | | X | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | | | | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | | | |
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:10Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:12